A fost reluat traficul feroviar în județul Vrancea unde joi s-a produs o coliziune între două trenuri de marfă
CFR SA informează că, începând cu ora 17.50 a fost reluat traficul feroviar de călători, pe intervalul de stații Gugești – Sihlea, pe firul I. Joi dimineața, între Râmnicu Sărat și Focșani a avut loc o coliziune între două trenuri de marfă și trenurile de pasageri au ocolit pe la Tecuci, făcând cu peste două ore mai mult.
Primul tren de călători care tranzitează această zonă este IR 1657, care circulă în relația București Nord – Bacău. Acest tren are 27 de minute întârziere la plecarea din Focșani.
Echipele de intervenție ale SRCF Galați acționează în continuare în această zonă și pentru eliberarea firului II, spune CFR SA.
Traficul feroviar de călători a fost închis începând de ieri, 1 decembrie 2022, între Gugești și Sihlea, din cauza unui incident feroviar în care au fost implicate două trenuri private de marfă.
Pentru asigurarea continuității traficului feroviar de călători în aceste două zile, trenurile au circulat pe ruta deviată Mărășești – Tecuci – Barboși – Făurei – Buzău și retur.
Între Buzău și Mărășești sunt 91 km pe magistrala 500,iar cel mai rapid tren face o oră și 14 minute. Trenurile circulă în general cu maxim 80 km/h pe la Gugești.
Pe varianta ocolitoare Buzău – Făurei – Tecuci – Mărășești sunt 215 km și trenurile fac cam 3 ore și jumătate
CFR Infrastructură explicase că locomotiva trenului privat de marfă, care aparține operatorului TimRail Cargo, s-a defectat, iar mecanicul nu a mai putut controla garnitura, care a patinat și a intrat într-un alt tren privat de marfă, al companiei DB Cargo, care aștepta la sector. În urma impactului, locomotiva și primul vagon, din compunerea trenului de marfă al companiei DB, au deraiat.
Primele informații au venit miercuri dimineața de la ISU Vrancea care a fost sesizat prin apel la 112 că două trenuri de marfă care transportau cereale au intrat în coliziune.
În cursul nopții de joi spre vineri și în timpul zilei de vineri s-a intervenit în zonă, atât pe firul I, unde s-au făcut reparații la suprastructură si la linia de contact, dar și pe firul II, unde se acționează cu utilaje de mare tonaj, pentru repunerea pe șină a locomotivei și a vagoanelor.