Aluloza, noul rival al zahărului: Coreea de Sud devine lider în testarea îndulcitorului fără calorii
Coreea de Sud a devenit un teren de testare de top pentru îndulcitorul aluloză, un potențial rival al înlocuitorilor zahărului, cum ar fi stevia, care este preferat atât de persoanele cu influență locală în domeniul alimentar, cât și de marile companii naționale, care își intensifică producția, informează Reuters.
Prezentă în mod natural în smochine, kiwi și alte fructe, aluloza a fost aprobată atât de autoritățile de reglementare americane, cât și de cele sud-coreene.
Aceasta poate fi găsită în bomboane și batoane proteice în SUA, dar îndulcitorii comercializați din aluloză sunt vânduți mai ales online sau în anumite magazine alimentare.
Cu toate acestea, în Coreea de Sud, aluloza s-a răspândit mai mult și este acum ușor disponibilă în supermarketuri pentru mai puțin de 10 000 de woni, echivalentul 7,26 dolari americani pentru o sticlă de 700 ml.
La ora actuală este de aproximativ patru ori mai scumpă decât zahărul, dar producătorii și cercetătorii spun că este la 70% la fel de dulce ca zahărul și aproape fără calorii.
„Are gustul cel mai apropiat de zahărul de masă”, a declarat Renaud Joly, un influencer vegan francez stabilit în Seul.
Două companii sud-coreene investesc în echipamente de producție
Cu toate acestea, chiar dacă cele mai importante companii sud-coreene producătoare de alimente și băuturi, Daesang Corp și Samyang Corp, investesc în noi facilități de producție, experții în sănătate avertizează că sunt necesare mai multe cercetări privind efectele pe termen lung ale alulozei asupra sănătății.
De asemenea, aceasta nu a fost încă aprobată pe scară largă de autoritățile de reglementare din întreaga lume, iar costurile ridicate de producție limitează utilizarea sa ca îndulcitor comercial.
„Aluloza nu este primul substitut al zahărului care apare în presă cu titluri că ar fi «cel mai bun produs alimentar nou»”, a declarat Elizabeth Traxler, dietetician la University Hospitals, un centru medical universitar din SUA.
Cu toate acestea, are ușoare beneficii pentru pierderea în greutate și poate fi util persoanelor cu diabet, a adăugat ea.
Atunci când este consumată în combinație cu zaharuri precum zaharoza, aluloza poate reduce răspunsul glucozei din sânge, un beneficiu pe care nu mulți alți îndulcitori îl pot produce.
Piața, în creștere
Samyang a declarat că vinde în prezent mai mult de 1.000 de tone de aluloză clienților cu amănuntul anual, menționând creșterea vânzărilor într-un ritm de două cifre începând cu 2020 și venituri de la întreprindere la întreprindere de peste 10 miliarde de woni în 2022.
La începutul acestui an, a deschis o fabrică de 140 de miliarde de woni care poate produce 13.000 de tone de aluloză anual, mai mult decât cvadruplul producției sale anterioare.
Compania, care furnizează aluloză către Coca-Cola Korea Co pentru o băutură răcoritoare fără calorii, a declarat că a primit permisiunea de a începe vânzarea produselor sale cu aluloză în Australia și Noua Zeelandă în cursul acestui an.
Firma de cercetare de piață Grand View Research estimează că piața globală pentru aluloză va crește la peste 500 de milioane de dolari până în 2030, de la aproximativ 310 milioane de dolari în acest an. Prin comparație, piața globală pentru stevia a fost de peste 514 milioane de dolari în 2023.
Cu toate acestea, Uniunea Europeană, Canada și alte țări o consideră un „aliment nou” a cărui siguranță nu a fost încă suficient evaluată.
Anul trecut, Organizația Mondială a Sănătății a emis un ghid care recomandă să nu se utilizeze îndulcitori fără zahăr pentru controlul greutății, citând potențialele efecte nedorite pe termen lung.
Anul trecut, două grupuri legate de OMS au declarat popularul îndulcitor aspartam drept „posibil cancerigen”, dar au afirmat că rămâne sigur de consumat la nivelurile deja convenite.
Traxler a declarat că atunci când aluloza este consumată în cantități mari, posibilele efecte secundare includ tulburări gastrointestinale, cum ar fi diareea și balonarea.
Park Sung-won, șeful departamentului de ingrediente alimentare speciale al Samyang, a declarat că cea mai mare provocare a fost să facă îndulcitorul accesibil și să sensibilizeze consumatorii, dar a adăugat: „Credem că aluloza este un material cu potențial pentru viitor”.