Sari direct la conținut

Autostrada Brașov – Făgăraș: Care sunt cele patru oferte depuse pentru proiectarea tronsonului „ținut la sertar ani de zile”

HotNews.ro
Traseul autostrăzii Brașov - Făgăraș, Foto: Catalin Drula / Facebook
Traseul autostrăzii Brașov - Făgăraș, Foto: Catalin Drula / Facebook

Patru asocieri de companii din țări diferite au depus oferte pentru revizuirea studiului de fezabilitate și proiectarea tronsonului din autostrada Transilvania de la Brașov la Făgăraș, un proiect despre care ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a spus că a fost „ținut la sertar ani de zile” până când CNAIR a scos la licitație proiectarea în luna martie.

Până la termenul limită de depunere au depus oferte următorii agenți economici pentru contractul “Completare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Autostrada Brașov – Făgăraș”:

1. EGIS INTERNATIONAL S.A.S (Lider de Asociere) – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL (Ofertant Asociat 1);

2. EXPLAN S.R.L (Lider de Asociere) – MEINHARDT INFRASTRUCTURE AND ENVIRONMENT LIMITED (Ofertant Asociat 1);

3. SEARCH CORPORATION S.R.L (Lider de Asociere) – PROTELCO SA (Ofertant Asociat 1) – LIKE CONSULTING S.R.L. (Ofertant Asociat 2) – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC) (Ofertant Asociat 3);

4. VIAPONTE ROM S.R.L (Lider de Asociere) – METROUL S.A (Ofertant Asociat 1) – CAPITAL VISION S.R.L (Ofertant Asociat 2).

Valoarea estimată a contractului este între 21.387.313,82 și 25.273.189,06 lei fără TVA.

Obiectul contractului îl reprezintă completarea documentației aferente Studiului de Fezabilitate și a Proiectului tehnic pentru Autostrada Brașov (Cristian) – Făgăraș, precum și elaborarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire, în conformitate cu reglementările tehnice, legislația în vigoare și cu cerințele din caietul de sarcini.

Totodată, prin completarea documentației se înțelege inclusiv realizarea conectării cu sectorul de autostradă Sibiu – Făgăraș, împreună cu care formează Autostrada Sibiu – Brașov, precizează CNAIR.

„Ani de zile a fost ținut la sertar acest proiect, iar momentul de azi marchează un progres important. Licitația este una „pe model nou”, în care CNAIR primește la final întreaga documentație tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitația pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute și fără surprize în teren”, a spus ministrul Transporturilor Cătălin Drulă.

Potrivit acestuia, autostrada Făgăraș – Brașov este prima care beneficiază de reforma caietului de sarcini pentru licitație.

Conform acestuia, contractul conține:

– termene realiste pentru realizarea activităților;

– corelarea obiectivelor naționale și europene cu cele locale prin implicarea autorităților locale ca stakeholderi în proiect;

– uniformizarea documentației tehnice, dar și a celei contractuale;

– plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului.

„Nu voi obosi să spun: pregătirea temeinică a unui proiect este singura cale de a ne asigura că facem autostrăzi în cel mai scurt timp posibil. Avem nevoie de infrastructură, dar nu ne permitem să o facem de mântuială”, a declarat Drulă.

Licitația pentru completarea SF și realizarea Proiectării Autostrăzii Brașov – Făgăraș a fost scoasă la licitație în luna martie de către CNAIR.

„Acest proiect ținut la sertar ani de zile face primii pași către realizare”, nota atunci ministrul.

Durata contractului este de 22 de luni pentru completarea studiului de fezabilitate și 3 luni pentru cea a proiectului tehnic.

Citește și:

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro