Sari direct la conținut

Bancile de nisa au inceput ofensiva de toamna

Gandul

Constiente ca nu pot miza decat fie pe produse extrem de specializate,fie pe segmente inguste de clienti, cele 22 de banci de nisa din Romania au demarat ofensiva de toamna, cautand noi oportunitati de dezvoltare.

In general, ofertele lor penduleaza intre „creditul aproape gratis” si tentativa de a cuceri o categorie socio-profesionala. Chiar si jucatorii mari din piata sunt de acord ca, in competitia bancara, viitorul e legat de orientarea pe nise de produse.

„Exista la ora actuala institutii bancare care se concentreaza pe „nise”cum ar fi, de exemplu, clientela in exclusivitate corporate sau clientii straini – italieni sau greci, de pilda.

Pe viitor, si in paralel cu evolutia pietei, alte nise de clienti sau de produse vor mai putea aparea: private banking, finantari imobiliare, finantarea colectivitatilor locale, a agriculturii etc.”, e de parere Patrik Gelin, presedintele BRD- Groupe Societe Generale.

Batalia pe retail sau pe segmente de clienti

Cea mai recent intrata banca pe pietele de nisa este Bank of Cyprus, cea mai mare banca cipriota, care a anuntat zilele trecute ca a primit aprobarea din partea Bancii Centrale a Ciprului pentru a-si deschide o sucursala in Romania.

„Ne vom concentra pe sectorul de intreprinderi mici si mijlocii, sector in care am capatat o bogata experienta, fara a neglija sectorul de retail sau al corporatiilor”, au anuntat oficialii bancii, intr-un comunicat. De asemenea,

Banca Italo-Romena si-a gasit drept piata de nisa comunitatea romanilor care lucreaza in Italia, bancherii „confiscand” acest segment de clienti, pe care ii va oferta si in aceasta toamna cu noi produse, atat pe partea de economii, cat si pe cea de credite.

Batalia in ringul niselor bancare se da de fapt pe doua fronturi. Fie pe segmente de clienti, fie pe creditele de consum, acestea din urma avand inca un ridicat potential de crestere. Pe partea de clienti, IMM-urile sunt cele mai vizate, nu mai putin de 6 banci asumandu-si drept clienti favoriti microintreprinzatorii.

Bank Leumi (fosta Eurom) a infiintat chiar un birou special pentru clientii israelieni care au afaceri in Romania, segment foarte profitabil, potrivit conducerii bancii. ProCredit Bank, Libra Bank ori Mindbank se bat si ele pe piata celor cu profesiuni liberale, surse din piata vorbind despre ProCredit ca despre banca taximetristilor, iar despre Libra, ca despre cea a medicilor.

„E drept, avem multi clienti taximetristi, dar ofertele noastre se adreseaza tuturor categoriilor de mici intreprinzatori, din care taximetristii sunt doar o parte”, ne-a declarat un oficial al ProCredit.

Pe segmentul creditelor de consum, hotaratoare este dobanda, fiecare jucator laudandu-se ca ofera cel mai ieftin imprumut.

Citeste articolul complet in Gandul

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro