Business report: Autostrada urbana care prinde contur. Au inceput lucrarile pe primii kilometri din A3 Bucuresti-Brasov; Pretul caselor in Romania si in statele UE: o evolutie si semnele ei de intrebare; Doua treimi dintre consumatori, expusi unor inselaciuni sub forma unui pretins suport tehnic
Autostrada urbana care prinde contur. Au inceput lucrarile pe primii kilometri din A3 Bucuresti-Brasov. Aktor si Euroconstruct Trading 98 au demarat lucrarile pe primii kilometri din autostrada Bucuresti-Brasov (A3). Construirea ciotului de doar 3,3 kilometri costa circa 30 de milioane de euro, dar include un drum cu trei benzi pe sens, doua poduri precum si panouri fonoabsorbante, pentru reducerea zgomotului, in conditiile in care va fi aproape de cladiri. Lucrarile pe primii 3,3 kilometri ai autostrazii Bucuresti-Brasov au demarat recent, octombrie fiind prima luna in care se mentioneaza oficial un grad de executie pentru acest proiect. Mai exact, acesta este de 6%, conform datelor de pe site-ul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), fosta CNADNR. Compania de Drumuri, prin asocierea Aktor – Euroconstruct Trading 98, a obtinut in luna august, de la Primara Sectorului 2, Certificat de Urbanism pentru organizarea unui santier, potrivitEconomica.
Pretul caselor in Romania si in statele UE: o evolutie si semnele ei de intrebare. Romania este statul UE in care pretul caselor a scazut cel mai mult in termeni reali fata de anul 2008, potrivit datelor prezentate de Eurostat. Diminuarea la doar 46% a pretului de vanzare a locuintelor consemnata in 2015 comparativ cu valoarea de dinaintea crizei ne-a trimis detasat pe primul loc la acest indicator, mult in fata urmatoarelor clasate, Grecia (59,5%) si Bulgaria (62,6%). Evolutia mentionata este una care ridica semne serioase de intrebare, deoarece desi efectele crizei economice au fost mult mai puternice in Grecia, unde datoria publica a explodat pana la valori nesustenabile iar somajul este de patru ori mai mare decat la noi. Chiar daca Bulgaria a urmat initial o traiectorie similara usor atenuata fata de cea de la noi, tendinta de scadere s-a inversat la ei inca din 2013, scrieCurs de Guvernare.
Doua treimi dintre consumatori, expusi unor inselaciuni sub forma unui pretins suport tehnic.Doi din trei consumatori au avut experienta unei inselaciuni care pretindea a fi o forma oarecare de suport tehnic, in ultimele 12 luni, potrivit unui studiu global publicat de Microsoft. Alte rezultate ale studiului evidentiaza faptul ca 1 din 5 consumatori intervievati au continuat interactiunea potential frauduloasa dupa primul contact, adica au descarcat software, au vizitat un website inselator, au dat escrocilor permisiunea de a le accesa dispozitivul de la distanta sau le-au oferit informatii privind cardul de credit sau alte forme de plata. In plus, aproape o persoana din 10 a pierdut bani in urma unei escrocherii de tip suport tehnic. „Dintre cei care au continuat interactiunea frauduloasa, 17% aveau peste 55 de ani, iar 34% aveau varste cuprinse intre 36 si 54 de ani. In mod surprinzator, 50% dintre cei care au continuat interactiunea apartin generatiilor mai tinere, avand intre 18 si 34 de ani, anuntaCapital.
ANAF schimba filosofia luptei cu evaziunea: lucreaza la legislatia pentru simplificarea investigatiilor.”Peste 2 ani, vom avea un ANAF nou din perspectiva serviciilor oferite contribuabililor”, a declarat marti presedintele ANAF, Dragos Doros (foto), prezent la conferinta anuala a Deloitte pe teme de fiscalitate. Dragos Doros a detaliat o serie de planuri si proiecte ale institutiei care se vor derula pana la acel moment, anuntand de exemplu ca ANAF este in discutii avansate cu Ministerul Justitiei pentru a modifica legislatia care penalizeaza evaziunea fiscala, cu scopul de a permite ‘o mai usoara investigatie a acestui tip de infractiune”. Presedintele ANAFa exprimat in fata participantilor la conferinta Deloitte speranta ca pana la sfarsitul anului institutia sa va avea la dispozitie un nou cadru legislativ, care sa permita „reducerea stocurilor de plangeri penale si o mult mai buna recuperare a banilor”, noteazaCurs de Guvernare.
Renasterea vedetei din „Back to The Future”: DeLorean va produce din nou modelul DMC-12. Multumita unei portite in legislatia americana privind productia de masini noi, DeLorean a anuntat recent ca va introduce din nou in productie legendarul model DMC-12. Astfel, posibilitatea de ocoli costisitoarele teste de impact si anumite exigente guvernamentale ii permit companiei americane sa vanda masini produse intr-o serie redusa. Dupa ce in ultimul timp au circulat o serie de zvonuri pe aceasta tema, DeLorean a deschis oficial comenzile pentru noul DMC-12. Cei interesati pot inregistra o precomanda pe site-ul companiei americane, fara a fi obligati sa depuna un depozit, ceea ce inseamna ca se pot razgandi ulterior fara niciun fel de consecinte. DeLorean a anuntat ca va construi o masina pe luna intr-un mic atelier din Humble, Texas. Daca va exista o cerere mai mare, capacitatea de productie poate fi crescuta, arataAuto-Bild.
Tarifele RCA vor fi aprobate miercuri de Guvern. Criteriul georgrafic dispare din calculul pretului, varsta ramane. Potrivit declaratiilor lui Florin Golovatic, director al Directiei de supraveghere si control pe sectorul asigurarilor in cadrul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), tarifele finale ale asigurarilor RCA pe categorii de autovehicule vor fi facute publice prin hotararea de Guvern care va fi aprobata cel mai probabil in sedinta de azi. Noile tarife au fost calculate pe categorii de autovehicule si de varsta, criteriul geografic fiind exclus din componenta Bonus Malus la stabilirea primei maximale. „Noi am transmis deja lista integrala cu tarifele finale pe categorii de autovehicule si varsta a conducatorilor auto catre Ministerul Finantelor. Dupa cum promit reprezentantii ministerului, hotararea de guvern prin care vor fi facute publice aceste tarife va fi introdusa in sedinta de guvern de miercuri”, spune Florin Golovatic, seful directiei supraveghere asigurari din ASF. Seful supravegherii explica diferentele pe anumite categorii de autovehicule, relateazaEconomica.
Romania blocheaza acordul UE – Canada din cauza vizelor, Bruxelles someaza Bucurestiul sa semneze pana vineri. Romania, Bulgaria si Belgia au fost „somate” marti, de catre Comisarul european pentru comert, Cecilia Malmstrom, sa accepte pana vineri tratatul comercial UE-Canada, astfel incat acordul european pe acest document sa fie consemnat oficial in ultima zi a Summit-ului UE de la Bruxelles. Surse diplomatice de la Bucuresti au declarat marti cursdeguvernare.ro ca pana la momentul cand nu va exista un angajament public al autoritatilor canadiene in ceea ce priveste ridicarea vizelor Romania nu va semna acest acord. Romania, Bulgaria si Belgia au refuzat marti, la reuniunea ministrilor comertului din UE, sa isi dea acordul pentru tratatul de liber-schimb intre Uniunea Europeana si Canada (CETA), relateaza agentia Belga, citata de News.ro. Delegatiile romana si bulgara, care conditioneaza acceptarea tratatului de liberalizarea vizelor pentru cetatenii lor in Canada, si-au mentinut rezervele, informeazaCurs de Guvernare.