Sari direct la conținut

Business Report: CFR: Peste 1.000 de kilometri de cale ferata, scosi la licitatie pentru inchiriere; Atentie la Prima Casa: Bancile au cam terminat banii; Speculatiile cu actiunile Fondului Proprietatea si ale OMV Petrom fac spectacol la Bursa

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

CFR: Peste 1.000 de kilometri de cale ferata, scosi la licitatie pentru inchiriere. Compania Nationala de Cai Ferate ‘CFR’ organizeaza, vineri, la Bursa Romana de Marfuri (BRM), licitatie publica cu strigare pentru inchirierea a 1.016,2 kilometri de cale ferata (29 sectii CF), care apartin infrastructurii feroviare neinteroperabile. Prin programul de inchiriere a sectiilor de cale ferata neinteroperabila, CFR respecta unul dintre angajamentele asumate in fata organismelor internationale, subliniaza compania. ‘Gestionarii de infrastructura privati, care vor inchiria una sau mai multe sectii CF neinteroperabile, contribuie la mentinerea transportului feroviar pe aceste trasee si la revigorarea sistemului feroviar’, a declarat directorul general al CFR, Macarie Moldovan. Potrivit unui comunicat al CFR, durata de valabilitate a contractului de inchiriere este de patru ani, iar criteriul de atribuire va fi pretul cel mai mare, scrieCapital.ro.

Atentie la Prima Casa: Bancile au cam terminat banii. Marile banci au epuizat plafoanele de garantii pentru Prima casa sau sunt foarte aproape sa o faca, in conditiile in care banii alocati pentru achizitia locuintelor ANL prin Prima casa stau neatinsi. In anul 2014 Fondul de Garantare a IMM a acordat in cadrul programului Prima casa circa 17.400 de garantii pentru finantari accesate de circa 2,8 miliarde lei, valoarea finantarii medii in anul 2014 fiind de aproximativ 160.000 lei, se arata intr-un raspuns al Fondului. FNGCIMM nu a putut preciza care sunt fondurile aflate acum la dispozitia bancilor pentru Prima casa. „Deoarece plafonul este gestionat de fiecare banca in parte, in functie de creditele acordate si de solicitarile primite de la beneficiari si aflate in analiza, nu putem oferi o situatie exacta a plafoanelor disponibile pe fiecare banca in parte”, se arata in raspunsul Fondului, anuntaEconomica.net.

Beneficii fiscale pentru patroni. Romania, codasa printre vecini. In timp ce statele invecinate ofera intreprinzatorilor posibilitatea de a deduce tot felul de cheltuieli, cel roman ramane mult in urma. Atat cheltuielile uzuale, necesare pentru desfasurarea afacerii, cat si cele care implica beneficii pentru angajati, pot fi deduse intr-o masura mai mica in Romania decat in statele vecine. In consecinta, pentru ca nu au posibilitatea de a deduce anumite cheltuieli, oamenii de afaceri romani platesc mai multi bani in contul statului, pentru impozitul pe castigul net, ceea ce ii face necompetitivi in fata concurentei din Europa. La nivel regional, Romania se numara printre statele care limiteaza cel mai mult aceste beneficii, spun specialistii in fiscalitate. Ungaria, Cehia sau Slovacia acorda deduceri mai mari sau chiar in totalitate, informeazaEVZ.

Austria ar putea modifica strategia de afaceri a OMV, iar Gerhard Roiss ar putea fi demis. Grupul austriac OMV, care controleaza Petrom, si-ar putea schimba conducerea si strategia de afaceri in urma unei evaluari incepute in primul trimestru al anului, potrivit agentiei de stat austriece OeIAG, cel mai mare actionar al grupului. „Piata internationala de petrol si gaze trece printr-o perioada de schimbari majore, care pot destabiliza regulile dupa care jucatorii s-au ghidat pana acum. Sa actionam prea tarziu sau deloc nu se numara printre optiunile pe care le avem, iar compania trebuie aliniata la noile standarde rapid si in forta”, a declarat Rudolf Kemler, seful OeIAG si presedintele Consiliului de Supraveghere al OMV, potrivit Bloomberg. Kemler a spus ca eventualele schimbari in conducerea si structura OMV vor fi discutate pe baza concluziilor raportului de evaluare, scrieAdevarul.

Leasingul operational este preferat de clientii cu peste 50 de masini a caror vechime este intre 1 si 3 ani. Leasingul operational este preferat de clientii cu peste 50 de masini si este utilizat in general pentru automobile cu vechime intre 1 si 3 ani, reiese dintr-un studiu realizat de compania ALD Automotive, impreuna cu agentia cercetare de piata Nielsen, dat joi publicitatii. „10% dintre respondenti si-au exprimat intentia clara si au mentionat ca este probabil sa achizitioneze masini prin leasing operational in urmatoarele 12 luni, in timp ce 27% dintre respondenti nu luasera inca o decizie in acest sens. Cercetarea a evidentiat si sursele de informatie utilizate de clienti atunci cand se documenteaza cu privire la serviciile de leasing operational. 53% dintre acestia declara ca se informeaza direct de la furnizorii de leasing operational, 34% folosesc internetul, iar 27% urmeaza recomandarile partenerilor de afaceri. Pe locurile urmatoare se afla recomandarile de la prieteni si cunostinte si informatiile de la televizor si din reviste”, reiese din studiu, anuntaCapital.ro.

Speculatiile cu actiunile Fondului Proprietatea si ale OMV Petrom fac spectacol la Bursa. Cine a cumparat in scop speculativ actiuni ale Fondului Proprietatea (FP) in primele trei zile ale saptamaniia vandut din ele joi, iar cine a vandut actiuni ale OMV Petrom (SNP) in aceeasiperioada le cumpara mai iefitn in prezent. Actiunile Fondului Proprietatea (FP) inregistrau joi 18 septembrie, inaintea inchiderii pietei, o pierdere de 0,96 %, pana la 0,9315 lei / titlu, dupa ce, in primele trei zile ale saptamanii, crescusera cu 7,1 %, pana la 0,9405 lei / titlu. Cresterea a fost si mai mare, de 7,4%, in tranzactia speciala (deal) facuta in 17 septembrie. Cresterea FP a fost, in buna masura, rezultatul stirii ECONOMICA.NET de marti 16 septembrie, despre viitorul exit al Fondului din actionariatul OMV Petrom (SNP). Joi, speculatorii au corectat amplitudinea cresterii FP, asa cum se intampla de obicei, prin vanzarea in castig a actiunilor cumparate anterior, informeazaEconomica.net.

Noul BMW 220d Coupe, cu un motor si mai eficient. Echipat cu ultima generatie de motoare ale marcii, BMW Seria 2 Coupe ofera o combinatie fara egal intre sportivitate si eficienta. Cu noul propulsor diesel cu patru cilindri sub capota si transmisia optionala Steptronic cu opt trepte, BMW 220d Coupe realizeaza sprintul de la 0 la 100 km/h in aproximativ 7 secunde, in contextul unor emisii CO2 de numai 99 g/km. Propulsorul diesel de 2,0 litri face parte din noua familie de motoare a BMW Group. Acesta dispune de ultima versiune a tehnologiei BMW TwinPower Turbo, atinge o putere maxima de 140 kW/190 CP, in timp ce furnizeaza un cuplu maxim de 400 Nm. La BMW 220d Coupe, motorul este combinat cu noua dezvoltare a transmisiei. In consecinta, cu transmisia standard – manuala cu 6 trepte -, automobilul cu doua usi obtine un consum mediu mixt de 4,4-4,1 l/100 km si un nivel al emisiilor CO2 de 115-107 g/km. In combinatie cu transmisia Steptronic cu 8 trepte, nivelurile corespunzatoare sunt de 4,1-3,8 l/100km, respectiv de 107-99 g/km (date in ciclul de testare EU, in functie de dimensiunea anvelopelor). Toate acestea echivaleaza cu o reducere a consumului de combustibil de pana la 0,4 l/100 km si a emisiilor CO2 cu pana la 12 g/km, scrie24auto.ro.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro