Business Report: Cine a cumparat platforma Policolor. Se vor construi locuinte; Cea mai mare achizitie publica se amana. De ce sunt scosi romanii din afacerea celor 51 de trenuri de metrou; Ce ii ofera statul companiei ENEL ca sa nu plece din Romania?
Ludwik Sobolewski, BVB: IMM-uri din IT, agricultura si servicii financiare vor veni pe platforma AeRO. De ce este interesata Bursa de Valori Bucuresti (BVB) de companiile mici, care adeseori doresc finantari de doar 100.000 de euro? Ludwik Sobolewski, directorul general al Bursei, a explicat de ce este acesta un mod de a asigura viitorul pietei, dar si de a face marketing. Pentru a aduce IMM-urile pe noul segment de piata alternativa AeRO, BVB solicita parteneriatul unor consultantii autorizati care sa asiste IMM-urile candidate pe parcursul aventurii bursiere. Socoteala lui Sobolewski pare simpla: Pe de o parte, IMM-urile aduse la cota pietei alternative AeRO BVB Market for Equities, ca si consultantii autorizati care le vor aduce la cota vor face mai multa promovare decat ar face-o o campanie publicitara, scrieEconomica.net.
Cine a cumparat platforma Policolor. Se vor construi locuinte. Producatorul de lacuri si vopsele Policolor, controlat de fondul de investitii Reconstruction Capital 2, a demarat formalitatile pentru vanzarea terenului de 13,9 ha aferent platformei industriale pe care o detine pe Bd. Theodor Pallady din Bucuresti. Terenul a fost cumparat de un dezvoltator imobiliar care are in constructie 380 de apartamente chiar langa Policolor. Firma care a cumparat terenul este controlata de Daniel Dragulin si Robertino Georgescu, care vor sa dezvolte aici tot locuinte. Cei doi au dezvoltat sub brandul Metropolitan Residence patru ansambluri rezidentiale in zonele Berceni si Popesti Leordeni, un total de peste 1.000 de apartamente si vile, si mai au in lucru alte patru proiecte in zonele Mihai Bravu, Aparatorii Patriei, Aviatiei si langa Policolor, anuntaCapital.ro.
PCC cere statului sa realizeze planul pentru reorganizarea Oltchim. PCC, care detine 32,3% din capitalul social al Oltchim, solicita statului elaborarea planului de reorganizare a combinatului chimic, la un an si jumatate de la intrarea in insolventa a societatii, potrivit convocatorului completat pentru AGA din 9 octombrie. PCC mai cere ca planul de reorganizare sa prevada si reduceri adecvate si necesare de creante, rezultate in urma negocierilor statului roman cu creditorii, astfel incat reorganizarea sa fie implementata cu succes, se arata intr-un raport transmis, ieri, BVB. Avocatul Gheorghe Piperea, care este unul din administratorii judiciari ai companiei, ne-a declarat: „Planul de reorganizare este gata de la jumatatea lunii august. Acesta se afla pe circuitul birocratic de avizare. Asteptam pozitiile Ministerului Economiei, Autoritatii pentru Administrarea Activelor Statului, Consiliului Concurentei si ANAF pentru ca este vorba si despre taieri consistente de creante bugetare. Comitetul creditorilor trebuie sa aprobe acest plan, iar judecatorul sindic trebuie sa il analizeze pe 19 noiembrie”, informeazaBursa.ro.
Statistica si riscul revenirii la teoria formelor fara fond. Operatorul Pietei de Energie Electrica (OPCOM), Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE) si operatorul retelei de transport-compania Transelectrica, au prezentat ieri caracteristicile procesului de cuplare a pietelor de energie electrica intre Romania, Ungaria, Slovacia si Cehia. Din punct de vedere teoretic, exact ca in teoria junimista a formelor fara fond”, procesul de modernizare, respectiv de cuplare a pietelor, pare a fi in regula. Din punct de vedere practic lucrurile sunt insa mult mai complicate si de abia dupa incercarea primelor simulari o sa realizam complexitatea acestor piete integrate. Problema cea mai stringenta in momentul de fata este data de capacitatile de interconectare, insuficiente pentru o cuplare efectiva a pietelor amintite, scrieEnergy-Center.ro.
Justitia sociala – paradoxul romanesc: Relatia dintre munca, saracie si cresterea economica, in comparatie cu statele UE. Fundatia Bertelsmann, unul dintre cele mai importante think-tank-uri din Germania, a dat publicitatii Indexul de Justitie Sociala pentru cele 28 de state membre ale Uniunii Europene. Indexul este bazat pe datele cantitative si calitative stranse de fundatie in cadrul proiectului „Indicatori de guvernare sustenabila”. Indexul de Justitie Sociala compara situatia din tarile UE din perspectiva a sase criterii: prevenirea saraciei, educatia egala, accesul pe piata muncii, coeziunea sociala si nediscriminarea, starea de sanatate si echitatea intre generatii. Aceste aspecte arata diferente semnificative intre statele membre ale Uniunii in ceea ce priveste capacitatea de incluziune sociala. Romania ocupa penultimul loc intre cele 28 de state membre UE, in ceea ce priveste capacitatea de incluziune sociala, devansata de Bulgaria dar inaintea Greciei. Pozitia intr-un atare clasament este, insa, completata de o particularitate cu totul neobisnuita, despre care vom vorbi la sfarsitul acestui articol, anuntaCursdeguvernare.ro.
Cea mai mare achizitie publica se amana. De ce sunt scosi romanii din afacerea celor 51 de trenuri de metrou. Depunerea ofertelor pentru licitatia de 350 de milioane de euro pentru achizitia a 51 de trenuri ce vor rula pe Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon se amana trei saptamani, pentru 15 octombrie. „Termenul de primire a ofertelor sau a cererilor de participare a fost modificat, astfel noul termen este de 15.10.2014, ora 10:00”, arata reprezentantii Metrorex. Directorul Regiei Aurel Radu precizeaza, pentruEconomica.net, ca a fost necesara decalarea depunerii ofertelor pentru ca „mai multe firme au cerut clarificari suplimentare legate de caietul de sarcini si, in plus, ne-a venit foarte greu decizia CNSC de respingere a contestatiei Astra”, spune Radu.
Primele imagini cu Honda Civic facelift. In avanpremiera Salonului Auto de la Paris, care isi va deschide portile peste doar cateva zile, Honda a dezvaluit deja cateva imagini si detalii ale imbunatatirilor aduse gamei Civic 2015. Operatiunea de facelift include si lansarea noii echipari Sport. Civic cu facelift se remarca printr-un design exterior mai sportiv si imbunatatiri ale interiorului. In acelasi timp, lansarea noii echipari Sport prefigureaza directia de design pentru viitoarea generatie Type-R – varf de gama pentru familia de versiuni Civic. Printre surprizele placute se remarca si un nou sistem multimedia disponibil in gama. Sistemul de franare de urgenta City-Brake Active (CTBA) face parte de-acum din dotarile standard din gama, scrie24auto.ro.
Ce ii ofera statul companiei ENEL ca sa nu plece din Romania? Autoritatile de la Bucuresti se afla in negocieri cu reprezentantii ENEL pentru a-i convinge sa nu iasa din Romania sau pentru a vinde afacerea companiilor autohtone. Ce vrea, in schimb, ENEL? Intalnirile dintre autoritatile romane si conducerea ENEL s-au intensificat in ultima vreme. Informatia a fost confirmata, pentru „Romania libera”, de Gabriel Dumitrascu, seful directiei de privatizare din Departamentul pentru Energie. Acesta spune ca, negocieriile fiind in derulare, nu poate face publice subiectele discutate. Dumitrascu arata insa ca decizia ENEL de a iesi din tara noastra nu este legata de profitabilitatea companiei sau de mediul de afaceri. „Au datorii de achitat la nivel de grup si trebuie sa vanda activele bune pe care le detin”, afirma seful directiei de privatizare din Departamentul pentru Energie. Pana la inchiderea editiei, reprezentantii ENEL nu ne-au comunicat ce solicitari au si care sunt principalele puncte aflate in negociere cu partea romana, anuntaRomania Libera.