Sari direct la conținut

Business Report: Declinul vanzarilor si taxa "pe stalp" au inghitit din profitul Petrom; Romania, din nou El Dorado: fondurile de investitii straine se inghesuie sa cumpere terenuri agricole; Metrorex vrea sa cumpere 51 de trenuri noi, CAF fiind favorita

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Pierderile emitentilor nu sperie investitorii la bursa. Cel mai important eveniment recent de la nivel global este intrarea, pentru a doua oara, in incapacitate de plata a Argentinei. Eveniment care a tras in jos indicii burselor mari, cu 2% pe cel american S&P si cu 4% pe cel german DAX. Piata romaneasca nu a fost insa afectata defel, ba dimpotriva a crescut usor in respectivele zile. Observam, din nou, cat de izolata este bursa de la noi in raport cu piata globala. Desigur, acesta nu este un lucru negativ atunci cand vorbim de scaderi ale pietelor dezvoltate. Numai ca evolutiile descendente ne prind intotdeauna din urma, in timp ce cele pozitive nu ne urmaresc la fel de bine. Chiar si asa, investitorii de la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) pot obtine randamente foarte bune, indiferent de directia in care merge piata internationala, scrieCapital.ro.

Declinul vanzarilor si taxa „pe stalp” au inghitit din profitul Petrom. Profitul net al Petrom din primele sase luni ale acestui an a fost de 1,3 miliarde lei, mai mic cu 42% fata de perioada similara a anului trecut. Conducerea companiei a anuntat, ieri, intr-o conferinta, ca diminuarea profitului a fost cauzata de micsorarea vanzarilor Petrom si de celebra taxa „pe stalp” (n.r. pe constructii speciale). Vanzarile totale ale Petrom s-au situat la 10,7 miliarde lei, cu 7% sub nivelul din primul semestru al anului trecut. Mariana Gheorghe, directorul general al Petrom SA, a comentat: „Cererea redusa de produse petroliere si gaze, combinata cu impozitarea suplimentara introdusa in 2013-2014, a neutralizat, in mare masura beneficiile rezultate in urma liberalizarii pretului gazelor. Cu toate acestea, avand in vedere ciclul lung al investitiilor in sectorul de titei si gaze si presupunand un viitor cadru fiscal si de reglementare favorabil investitiilor, ne vom continua proiectele, concentrandu-ne in special pe cele de explorare si redezvoltare zacaminte, atat onshore, cat si offshore”, anuntaBursa.ro.

Romania, din nou El Dorado: fondurile de investitii straine se inghesuie sa cumpere terenuri agricole. Analistii de pe piata imobiliara sustin ca cetatenii straini, dar mai ales fondurile de investitii, sunt in continuare interesati sa cumpere teren agricol in Romania. Este un domeniu in care criza financiara nu a lasat urme. Piata terenurilor agricole din Romania s-a comportat aparte comparativ cu restul economiei zguduite de criza financiara din 2008. Daca pe alte segmente ale pietei imobiliare preturile s-au prabusit, iar investitiile s-au blocat, tranzactiile cu terenuri agricole s-au facut la preturi in crestere, iar procesul de scumpire continua. Investitorii au in continuare motive suficiente sa cumpere, in ciuda impedimentului numarul unu din tara noastra: faramitarea excesiva. „Perioada de recesiune nu a avut influente negative asupra evolutiei preturilor terenurilor agricole. Dimpotriva, preturile de tranzactionare s-au dublat, comparativ cu ultimele luni ale anului 2008. Desi pretul terenurilor agricole a urmat un trend ascendent, interesul pentru cumparare a fost si el in crestere”, a declarat pentruEconomica.netFlavius Pop, Senior Consultant, Land and Capital Markets, DTZ Echinox.

Licitatie cu dedicate. Metrorex vrea sa cumpere 51 de trenuri noi, CAF fiind favorita. Contractul pentru achizitionarea noilor garnituri este de 350 de milioane de euro, iar deschiderea ofertelor ar trebui sa aiba loc pe 25 august. O serie de participanti la licitatie acuza Metrorex ca a intocmit punctajul din caietul de sarcini de o asemenea maniera incat castigatorul sa fie compania spaniola CAF. Potrivit criteriilor de evaluare a firmelor participante la licitatie, 120 de puncte se acorda pentru pret, iar alte 80 de puncte pentru criteriile tehnice, relateaza ziarul Adevarul. O serie de participanti acuza ca aceste criterii tehnice au fost stipulate astfel incat numai compania spaniola sa le poata indeplini. Astfel, primul tren trebuie livrat in cel mult 22 de luni, iar alte 12 dupa jumatate de an de la momentul livrarii primelor garnituri. Acest criteriu primeste 24 din totalul de 80 de puncte, scrieEVZ.

Licitatia pentru Oltchim va avea loc pe 15 decembrie. Administratorii Oltchim Ramnicu Valcea, companie aflata in insolventa, vor scoate din nou la vanzare, in luna decembrie, vehicolul investitional Oltchim SPV, care detine activele viabile ale combinatului chimic. Noua incercare de vanzare va avea loc in 15 decembrie, potrivit unui anunt al Oltchim transmis marti Bursei de Valori Bucuresti. Administratorii judiciari ai Oltchim sunt firmele Rominsolv si BDO Business Restructuring. Incercarile de pana acum de vanzare a Oltchim SPV au esuat. In acest an au fost organizate doua astfel de proceduri, dar fara succes. Anterior, privatizarea a esuat si in toamna anului 2012, cand „investitorul” Dan Diaconescu a castigat licitatia, dar nu a avut bani sa achite contravaloarea companiei, anuntaAdevarul.

Produsele romanesti cuceresc hipermarketurile. Cum romanul vrea sa manance legume si fructe autohtone, mai ales in sezon, sefii de hipermarketuri au o noua strategie: sa aseze pe rafturi cat mai multe produse de la noi din tara. Mihail Mucsi a renuntat, in 1994, la slujba pe care o avea de 15 ani in cadrul Statiunii de Cercetare a Cartofului din Targu-Secuiesc, si a decis sa fructifice, in propriul folos, cunostintele pe care le avea despre cultura cartofului. Astazi, cu o productie medie de 35-40 de tone/ha, de pe cele 100 de hectare pe care le cultiva, vinde, anual, mai bine de 2.000 de tone de carfofi in reteaua locala de 155 de magazine Carrefour. Firma lui, Agrico-m, cu afaceri de circa 1,2 mil. euro in 2013, este furnizor intr-un program al retailerului francez „Filiera Calitatii”, alaturi de alti producatori romani, precum Big Land (morcovi), Doripesco (peste) sau Marex (carne de porc), informeazaCapital.ro.

Audi: 60 de modele, pana in 2020. Audi isi va continua ofensiva de diversificare a gamei, inceputa cu cativa ani in urma. Obiectivul este de a depasi pragul de 2 milioane de unitati vandute anual, pana in 2020. Spre comparatie, anul trecut Audi a depasit 1,5 milioane de unitati vandute, obiectiv ce fusese stabilit initial pentru 2015. Pentru atingerea targetului fixat la finele acestui deceniu, un rol determinant il va juca procesul de diversificare a gamei, care ar urma sa ajunga de la 49 de modele, cate are in prezent, la 60. Primul dintre noile modele va fi mini-SUV-ul Q1, asteptat sa apara pana la finele anului viitor. Confirmat deja oficial, cel mai mic crossover din gama Audi va fi produs la Ingolstadt, alaturi de A3, A4 si A5. Audi Q1 va fi disponibil pe piata incepand din prima parte a anului 2016. Audi intentioneaza sa lanseze, de asemenea, si alte modele de nisa, derivari in versiuni coupe, cabrio sau break, ale actualelor modele, scrie24auto.ro.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro