Sari direct la conținut

Business Report: Licitatia de 1 mld. de euro pentru autostrazi, amanata. In 2012 nu vor mai fi incepute tronsoane noi; Cum fac nemtii masini. Asa a ajuns Germania prima economie din Europa; Marii investitori globali n-au auzit de Romania

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Insolventa consolideaza neincrederea investitorilor. Cererea de intrare in insolventa a „Hidroelectrica” dauneaza grav investitorilor, in plin program de privatizare prin bursa a companiilor de stat. Mesajele de credibilitate si predictibilitate transmise investitorilor in „road-show”-urile facute in strainatate au fost spulberate, luni, la publicarea in presa a cererii insolventei Hidroelectrica, depusa vineri la Tribunal. Desi tot mai multe voci spun ca lis-tarea „Hidroelectrica” a devenit imposibila, pentru o perioada de timp, atat din cauza cerintelor de admitere la cota, cat si din cauza distrugerii increderii investitorilor, ministrul delegat pentru mediul de afaceri, Lucian Isar, a transmis, ieri, ca din punct de vedere tehnic, privatizarea „Hidroelectrica” ramane in picioare, intrarea in insolventa fiind o procedura judiciara. Prin acordul cu FMI, privatizarea „Hidroelectrica” urmeaza sa se faca prin listarea la bursa. Astfel, declaratiile ministrului Isar pot insemna fie ca si-a luat gandul de la listare, fie ca nu cunoaste regulile Bursei. Bursa de Valori Bucuresti nu poate accepta la cota, prin regulile sale (Codul Bursei), o societate in insolventa, potrivit unor surse avizate, precum si avocatilor din domeniu. Situatiile de faliment sau dizolvare sunt, din contra, conditii de retragere de la tranzactionare, scrie Bursa.ro.

Licitatia de 1 mld. de euro pentru autostrazi, amanata. In 2012 nu vor mai fi incepute tronsoane noi. Sansele ca in acest an sa mai fie demarate lucrari la noi tronsoane de autostrada sunt aproape de zero, dupa ce licitatiile pentru ultimele 4 sectiuni necontractate din sectorul de autostrada dintre Sibiu si Nadlac si pentru o sectiune din A3 au fost din nou amanate cu mai bine de o luna. CNADNR a anuntat marti ca termenele de depunere a ofertelor pentru loturile 2, 3 si 4 (72 de km) din Autostrada Lugoj – Deva, pentru lotul 2 (25,6 km) din Timisoara – Lugoj si pentru lotul Gilau – Nadaselu (8,7 km) din Autostrada Transilvania (A3) s-a prelungit cu inca 40 de zile, de pe 10 iulie, pe 20 august a.c. Valoarea totala a contractelor pentru cele 5 sectiuni licitate a fost estimata la aproape un miliard de euro (peste 4 miliarde de lei). Cele cinci licitatii au mai fost amanate de cel putin doua ori pana acum, in cazul tronsonului Gilau – Nadaselu fiind vorba de a cincea prelungire a termenului de depunere a ofertelor, anunta Finantistii.

Cum fac nemtii masini. Asa a ajuns Germania prima economie din Europa! Daca aveti rabdare sa va uitati la toate cele 15 minute ale clipului video de mai jos, veti constata ca oamenii din fabrica BMW de la Munchen nu apar mai mult de maximum un minut in toate imaginile cu mana umana de lucru puse cap la cap. Asta pentru ca ce vedeti mai jos este o fabrica nemteasca. BMW a publicat un clip video in care a prezentat un ciclu complet de productie a unui autoturism din noua serie 3. Pe scurt, masina germana facuta in Germania: doar mici interventii ale mainii umane, in rest totul facut de roboti: de la asamblare pana la vopsitorie. Dupa 36 de ani, Seria 3 a ajuns la performante greu de anticipat. A sasea generatie Seria 3 aduce in prim-plan BMW Lines, concept care a debutat cu noul Seria 1. Sunt disponibile trei optiuni de personalizare a designului automobilului: Sport Line, Modern Line, Luxury Line. Acestea includ numeroase elemente de design interior si exterior, de la grila radiatorului la culoarea cadranelor de bord, si permit un nivel de individualizare fara precedent, informeaza Capital.ro.

Marii investitori globali n-au auzit de Romania. Administratorii unor fonduri de ordinul zecilor de miliarde de euro lucreaza cu firme de consultanta care nu au birouri la noi, astfel ca nu le recomanda Romania ca destinatie investitionala. In vizitele sale prin tarile lumii, ministrul pentru Mediul de Afaceri Lucian Isar s-a izbit de o realitate trista: unii dintre investitorii de cel mai mare calibru nu prea cunosc Romania. „Investitorii mari, cei care ar putea sa ne ajute, nici nu au auzit de Romania. Investitori de 70 de miliarde din Asia ne-au spus: „Este frumos ce ne povestiti, dar noi in regiune stim doar de Polonia”. Acestia sunt interesati, dar pana acum cei care au incercat sa vina au gasit tot felul de bariere, tarifare si netarifare, intre ghilimele, iar cei care nu au ajuns este pentru ca nu au auzit niciodata de Romania”, a spus Isar la un seminar pe tema fuziunilor si achizitiilor organizat de publicatia electronica Wall Street, scrie Adevarul.

Posibila renegociere a acordului de sprijin al Greciei impulsioneaza euro. Euro s-a apreciat ieri, pe pietele internationale, in raport cu dolarul, dupa ce un oficial al Uniunii Europene a declarat, in conditii de anonimitate, ca va fi luata in calcul o modalitate politic acceptabila de renegociere a conditiilor acordului de salvare a Greciei. Acesta a spus ca inspectorii Fondului Monetar International (FMI) si ai Bancii Centrale Europene (BCE) se vor deplasa la Atena odata ce guvernul elen va fi format si vor evalua orice solicitare de ajustare a programului de sprijin. Euro a urcat cu 1% la ora 11.10, pe piata din New York, la 1,2702 dolari. Luni, moneda unica a urcat pana la 1,2748 dolari, cel mai ridicat nivel din 22 mai pana in prezent. Dinamica euro a fost influentata in mod pozitiv si de faptul ca Spania a reusit sa vanda obligatiuni peste tinta avuta in vedere. Tara a plasat titluri de 3,04 miliarde euro, fata de 3 miliarde euro, cat era obiectivul tintit. Trezoreria de la Madrid a vandut titluri de 2,4 miliarde euro cu scadenta la 12 luni, la un randament mediu de 5,074%, fata de 2,985% la licitatia similara din 14 mai. Totodata, au fost plasate obligatiuni de 639,3 milioane de euro cu maturitatea la 18 luni, la un randament de 5,107%, comparativ cu 3,302% la licitatia din luna mai. In ambele cazuri, cererea de titluri a depasit oferta, anunta Bursa.ro.

Cele mai ieftine apartamente din Bucuresti. Trei camere cu 15.000 de euro. Piata ofera acum apartamente ieftine atat in cladiri vechi, cat si in constructii noi. Preturile solicitate ajung chiar la 15.000 euro pentru un apartament cu doua camere sau cu trei camere, conform unei analize Imobiliare.net. Cei interesati de identificarea in Bucuresti a unor locuinte aflate la vanzare la preturi avantajoase, sub media pietei, pot gasi astfel de apartamente „la oferta” mai ales in cartierele din sectoarele 4, 5 si 6. In ceea ce priveste amplasarea, Berceniul, Rahova, Militari sau Drumul Taberei pun la dispozitia pietei multe unitati la preturi mici. Celor interesati nu le ramane decat sa aloce timp gasirii unor astfel de chilipiruri. Merita subliniat faptul ca nu tot timpul apartamentele ieftine sunt la ultimul etaj. In plus, multe dintre acestea sunt construite dupa cutremurul din 1977. Asta poate sa insemne ca preturile mici pot fi date uneori de absenta imbunatatirilor sau de graba proprietarilor de a scapa de apartamente ca urmare a problemelor financiare, informeaza Finantistii.

SEAT Toledo si Skoda Rapid, dezvaluite in avans. Cea de-a patra generatie SEAT Toledo va fi lansata oficial pana la finele acestui an. Dupa ce, in primavara, la Salonul de la Geneva, a fost prezentat un concept foarte apropiat de versiunea finala, iata ca acum au aparut pe internet primele imagini cu modelul de serie. Practic, viitorul SEAT Toledo si noul Rapid de la Skoda vor fi „frati gemeni”, pentru ca vorbim de aceeasi masina, din punct de vedere tehnic. Diferentele vor fi minore si vor tine mai mult de interpretare stilistica sau de declinare a anumitor detalii, in stilul marcii respective. Se preconizeaza similitudini si la nivel de preturi, astfel ca cei care isi vor dori acest automobil vor alege in functie de personalitatea lor, intre siguranta rece a cehilor sau emotia fierbine a spaniolilor. Modelul face parte din politica de rationalizare a costurilor din Grupul Volkswagen, urmand sa foloseasca la maximum subansamble si componente deja existente la alte modele, scrie 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro