Business Report: Oficial Rompetrol: "Pretul benzinei nu ar trebui sa mai creasca semnificativ"; Cum se lucreaza la autostrada Arad – Nadlac: nemtii muncesc, romanii nu prea; Credite de stat pentru beneficiari de fonduri UE; Slovenia, o alta poveste de "succes" a zonei euro
Slovenia, o alta poveste de „succes” a zonei euro. Autoritatile europene s-au angajat intr-o campanie nerusinata de relatii publice in ultima perioada, prezentand falimentul Greciei drept un succes rasunator. Premierul Lucas Papademos a declarat in fata natiunii ca restructurarea datoriilor reprezinta un „succes istoric”, care reuseste, pentru prima data, sa reduca povara datoriei publice. Fostul oficial al Bancii Centrale Europene nu a explicat, totusi, cum este posibila reducerea datoriei, cand un „haircut” de 110 miliarde euro este inlocuit cu imprumuturi de 130 de miliarde. Acum pietele si-au indreptat atentia catre Portugalia, Spania si chiar Irlanda, careia i-a fost refuzata cererea de amanare a platilor pentru o datorie de 3,1 miliarde euro, care ajunge la scadenta la sfarsitul lunii. Dincolo de tarile din prima linie a falimentelor europene, pietele neglijeaza, deocamdata, tarile din esalonul al doilea al falimentului, acolo unde se afla in prezent Slovenia, scrie Bursa.ro.
Oficial Rompetrol: „Pretul benzinei nu ar trebui sa mai creasca semnificativ”. Aureliu-Marius Ghica, Corporate Finance Director The Rompetrol Group (TRG), a declarat intr-un interviu acordat Agerpres ca pretul benzinei nu ar trebui sa creasca semnificativ in lunile urmatoare, in timp ce consumul de carburanti pe segmentul retail ar putea scadea cu 3% in 2012, o compensare putand fi inregistrata pe segmentul industrial. De asemenea, reprezentantul TRG a mentionat intentia companiei de a pastra strategia de consolidare a retelei de benzinarii pe care o detine in Romania, considerand inoportuna vanzarea unor unitati, in conditiile unei oferte, anunta Capital.ro.
Cum se lucreaza la autostrada Arad – Nadlac: nemtii muncesc, romanii nu prea. Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, s-a aratat nemultumit de ritmul lucrarilor la lotul 1 din autostrada Arad – Nadlac, al carui constructor este asocierea romano-portugheza Romstrade SRL, a lui Nelu Iordache, Monteadriano Engenharia e Construcao si Donep Construct. Aflat intr-o inspectie la santierul autostrazii Arad – Nadlac, in prima sa vizita in calitate de ministru al Transporturilor in judetul Arad, Alexandru Nazare a criticat modul in care se lucreaza la primul lot, in lungime de 22 de kilometri. Ministru le-a reprosat constructorilor ca au intarzieri in ceea ce priveste stadiul lucrarilor, acestea fiind executate in proportie de numai 7%, fata de programul de 10%. „Daca ma uit cum s-a lucrat la lotul acesta, cred ca nici in 2014 nu terminati. E impropriu spus <>, pentru ca nu s-a lucrat. Sa stiti ca ambitiile pe care le avem noi sunt, in principal, ca aceasta autostrada poate fi terminata la nivel de asfalt in acest an. Asta e ambitia pe care o am eu si vreau sa fie reflectata si in modul in care lucrati”, le-a spus ministrul reprezentantilor constructorilor, informeaza Finantistii.
Credite de stat pentru beneficiari de fonduri UE. Agricultorii care nu au contributia proprie necesara pentru a accesa fondurile europene vor beneficia de 300 de milioane de lei de la stat. Statul va pune la dispozitia beneficiarior de fonduri europene din domeniul agricol, care nu au cofinantarea necesara, un fond de 300 de milioane de lei. Potrivit unei ordonante de urgenta, statul va infiinta un fond de creditare ai carui bani vor fi alocati de la buget si distribuiti catre agricultori prin intermediul bancilor comerciale. Bancile selectate vor acorda credite agricultorilor din fond, iar termenele de rambursare si de plata a dobanzilor se stabilesc prin negociere intre beneficiar si banca. Creditele vor fi acordate agricultorilor pentru maxim zece ani, cu o perioada de gratie cuprinsa intre 1 si 5 ani. Aceasta perioada va fi stabilita in functie de specificul proiectului de investitii, scrie EVZ.
Gigantul energetic din Oltenia, in linie dreapta. Complexul Energetic Oltenia va fi al doilea mare producator de energie din tara. Dupa mai multi ani in care s-a incercat in zadar reorganizarea sectorului energetic de stat in tot felul de variante, in sfarsit se fac pasi concreti. Cele trei complexuri existente in prezent, Craiova, Turceni si Rovinari, precum si Societatea Nationala a Lignitului, furnizorul lor de carbune, vor fuziona in Complexul Energetic Oltenia. Noul gigant va fi functional in luna mai, dupa cum a dat asigurari Ministerul Economiei la finele saptamanii trecute. Necesarul de investitii in companiile din Complexul Oltenia este de un miliard de euro. Ce va insemna acest lucru pentru piata de energie a Romaniei? Noul complex va ingloba 30% din productia de electricitate si va fi al doilea mare generator de energie din tara, dupa Hidroelectrica. Insa, lucru foarte important, aceasta se va intampla doar in anii normali sau cu surplus din punct de vedere hidrologic. Aceasta deoarece productia Hidroelectrica depinde foarte mult de nivelul precipitatiilor, dupa cum se vede cel mai bine chiar in aceasta perioada, anunta Adevarul.
Relansarea turismului, intre utopie si speranta. Ministrul Turismului, Cristian Petrescu, a sosit in weekend in prima vizita oficiala pe litoral. A vizitat portul turistic Mangalia, Cazinoul din Constanta si a emis cateva solutii pentru relansarea turismului pe litoral, nici una insa revolutionara. Dimpotriva, sunt aceleasi idei vanturate pe rand de majoritatea ministrilor Turismului, care fie nu pot fi puse in practica, fie sunt aplicate pe principiul pasilor (prea) marunti. „Vremea tunurilor imobilare, atunci cand luai un hotel pe 3 lei si il vindeai pe 10 lei, a trecut. Nu cred ca va mai exista foarte curand o crestere a pretului la imobiliare, iar cei care tin hotelurile in paragina ar fi bine sa le vanda celor care doresc sa se ocupe de acest lucru. Este timpul ca aceste constructii sa reintre in circuitul turistic”, a afirmat Cristian Petrescu in scurta sa vizita. Afirmatia este corecta si ar putea ajuta turismul, mai ales cel din sudul litoralului, unde sunt cele mai multe hoteluri parasite. Din pacate, acolo, in sud, nu exista persoane dornice sa cumpere. „As vinde si maine daca as avea cui”, a declarat un hotelier, care a subliniat ca nimeni nu este interesat de activele de cazare din sud, informeaza Romania Libera.
Bogdan Chiritoiu: PCC a cumparat 18% din „Oltchim” cu management cu tot. Reporter: Ati primit oficial din partea Comisiei Europene decizia privind conversia in actiuni a intregii creante detinute de AVAS fata de Oltchim? Bogdan Chiritoiu: Am primit decizia oficiala a Comisiei Europene privind „Oltchim” chiar in acea zi, prin infograma. Ambasadorul nostru de la Bruxelles ne-a informat in acea zi, cu privire la acest fapt. Reporter: Prin conversia in actiuni a intregii creante detinute de AVAS la „Oltchim”, actionarii minoritari ai companiei, cum ar fi, de exemplu, PCC, sunt dezavantajati in raport cu actionarul majoritar, statul roman, cei dintai fiind diluati. Cum comentati? Bogdan Chiritoiu: Actionarul minoritar PCC se dilueaza daca nu vrea sa participe la majorarea de capital. Vom avea grija sa nu fie in nici un fel discriminati actionarii minoritari. Integral in Bursa.ro.
Noul Volkswagen Polo, in 2015. Conform publicatiei germane AutoZeitung, cea de-a sasea generatie Volkswagen Polo va fi lansata in 2015. Va fi mai spatioasa decat actualul model si va folosi, bineinteles, noua platforma tehnica MQB, a Grupului VW. Va inlocui actuala generatie, lansata in 2009, care s-a dovedit a fi un succes inca din momentul lansarii – a castigat titlul de Masina Anului in Europa, dar si la nivel global. Structura adaptiva MQB ii va permite sa castige 5 cm la ampatament, fara a-si modifica lungimea totala, de 3,97 m. Castigul se va regasi la spatiul interior, in timp ce utilizarea aluminiului la caroserie va reduce greuatatea totala cu 35 kg, comparativ cu actuala generatie, anunta 24auto.ro.