Sari direct la conținut

Business Report: Omul pe care dezastrul financiar l-a facut celebru. Iti este cunoscut; Topul celor mai periculoase meserii din Romania; Creditul mai moare o data! Jumatate din bancile europene vor reduce finantarile in urmatorii cinci ani; Cel mai modern avion de la Boeing si-a luat ieri zborul

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

Omul pe care dezastrul financiar l-a facut celebru. Iti este cunoscut! Probabil ca daca nu ar fi venit criza financiara, ar fi ramas un simplu profesor universitar la Stern School. Dar pentru ca s-a intamplat sa aiba dreptate, numele lui starneste acum doua tipuri de reactii: de admiratie, de la cei care il considera un vizionar, sau de repulsie din cauza faptului ca discursul sau nu este indreptat decat intr-o singura directie: aceea a falimentelor si a adancirii crizelor. Cati dintre noi au auzit de numele lui Nouriel Roubini inainte de 2008, anul declansarii crizei financiare? Astazi, Roubini este o adevarata industrie despre care putem spune ca functioneaza in paralel cu criza. Mai mult, pentru ca a fost ultramediatizat datorita faptului ca a prezis criza, Roubini a devenit foarte usor si subiectul unor idei dezvoltate in cheia teoriei conspiratiei, potrivit carora, evreu fiind, Roubini manipuleaza prin afirmatiile sale evolutii ale pietelor de capital, scrie Capital.ro.

Topul celor mai periculoase meserii din Romania. Potrivit statisticilor Ministerului Muncii, sectoarele economiei nationale in care au fost cele mai multe accidente mortale de munca sunt constructiile si transporturile. Constructii. In primele 6 luni ale anului 2011, au fost 8 accidentati mortal, reprezentand 12,1% din totalul accidentatilor mortal din economia nationala, cu 68% mai putin decat in aceeasi perioada a anului 2010, cand au fost 25 accidentati mortal. Transporturi. Au fost 6 accidentati mortal, reprezentand 9,1% din totalul accidentatilor mortal din economia nationala, cu 57,1% mai putin decat in aceeasi perioada a anului 2010, cand a fost 14 accidentati mortal. Exploatare forestiera. Au fost 4 accidentati mortal, reprezentand 6,1% din totalul accidentatilor mortal din economia nationala; cu 69,2% mai putin decat in aceeasi perioada a anului 2010 cand au fost 13 accidentati mortal, anunta Money.ro.

Creditul mai moare o data! Jumatate din bancile europene vor reduce finantarile in urmatorii cinci ani. Jumatate dintre finantatorii europeni vor frana acordarea de imprumuturi sau, in cel mai bun caz, se vor mentine la nivelurile actuale in urmatorii cinci ani, se afirma intr-un studiu al consultantului britanic EC Harris. Retinerea e cauzata de acordul Basel III, dar si de zvarcolirile pietei de capital. PPP-urile au cam pierdut trenul. Nimic nou s-ar putea spune, si asa creditarea era in pom. Era, dar acum pomul e in aer de vreme ce anul trecut doar 3% dintre finantatori mizau pe restrangerea imprumuturilor si 29% pe pastrarea lor la acelasi nivel. Proiectele office si de retail raman favorite in a obtine banii necesari dezvoltarii, dar mai ales cele din orasele puternice, precum Londra, Paris sau Frankfurt. Chiar si in economiile puternice conditiile de creditare vor deveni din ce in ce mai agresive, preinchirierea devenind obligatorie pentru 97% dintre bancherii chestionati de EC Harris, companie ce administreaza si constructia mallului constantean Maritimo Shopping Center, detinut de Immofinanz, informeaza Business Cover.

Statul vorbeste de listarea Hidroelectrica, dar in AGA voteaza impotriva. Statul roman a votat impotriva listarii Hidroelectrica la Bursa de la Bucuresti, in cadrul Adunarii Generale a Actionarilor derulata saptamana trecuta, potrivit unei informari transmise de Fondul Proprietatea (FP), cel mai important actionar minoritar al companiei si totodata cel care a solicitat convocarea AGA. Potrivit reprezentantilor FP, statul roman a votat impotriva listarii, avand in vedere ca Ordonanta de Guvern privind infiintarea Electra si Hidroenergetica este inca in vigoare, iar Hidroelectrica este implicata in litigii privind infiintarea celor doua companii care au fost demarate de Fondul Proprietatea si sindicate si care se afla inca pe rolul instantelor de judecata. Totodata, reprezentantii statului au sustinut ca Hidroelectrica detine o pozitie strategica in economie si prin urmare, o strategie de privatizare trebuie aprobata de catre Guvernul Romaniei, scrie Economic Times.

Cel mai modern avion de la Boeing si-a luat ieri zborul. Dupa o intarziere de peste trei ani si pierderi de 32 de miliarde de dolari, Boeing a livrat primul aparat Boeing 787 Dreamliner catre compania All Nippon Airways (ANA), care a mai comandat inca 55 de astfel de aeronave pana in 2017. Avionul costa acum 200 de milioane de dolari, insa acest pret va creste in timp. In timpul primului zbor al avionului Boeing 787 Dreamliner, care a avut loc ieri, pasagerii au putut folosi ecranele tactile android incorporate in scaune si au putut privi panoramele prin ferestrele mai mari cu 40% decat cele standard. Zborul a fost mai linistit decat cele obisuite, pentru ca avionul este dotat cu sisteme speciale pentru reducerea zgomotului si efectelor de turbulenta. Avionul are o structura deosebita, fiind construit din fibra de carbon, titan si aluminiu si numai 10% otel, iar consumul de carburant este mai redus cu 20-30% fata de alte modele. Dreamliner are o anvergura a aripilor de 60 de metri, o lungime de 57 de metri si o inaltime de 17 metri, are capacitate de 210-250 de locuri si o viteza de croaziera de 920 km/h, anunta Capital.ro.

Continental cumpara 6,8 hectare pentru extinderea fabricii de anvelope de la Timisoara. Fabrica de anvelope Continental Automotive Products intentioneaza sa achizitioneze un teren de 68.000 de metri patrati pentru suma de 3,9 milioane de euro fara TVA de la Uzinele Mecanice Timisoara (UMT). Propunerea a fost inaintata actionarilor UMT, care vor decide pe 24 octombrie daca vor aproba vanzarea terenului. Avand in vedere ca firmele UMT si Continental sunt vecine pe Aleea Imbroane, la numarul 7 si numarul 9, si ca terenul va trebui sa fie liber de orice constructie, va fi cel mai probabil vorba de o extindere a uzinei de anvelope. De altfel, Ministerul Economiei a anuntat saptamana trecuta ca grupul Continental intentioneaza sa continue in 2012 si 2013 investitiile la Timisoara, unde vor fi cheltuiti 71 de milioane de euro si vor fi create 400 de noi locuri de munca. Continental Automotive Products a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 1,725 miliarde de lei, in crestere cu 22% fata de 2009, informeaza Financiarul.

Din cresterea TVA castiga doar statul. Dupa majorarea TVA, consumul populatiei s-a restrans cu 1,1%, dar incasarile bugetare din aceasta sursa au crescut cu peste 28%. In primele opt luni din acest an, incasarile bugetare din TVA au avansat cu 28,2% fata de aceeasi perioada din 2010, ajungand la 29,8 miliarde de lei, arata datele executiei bugetului de stat. Dar principalul factor care a determinat aceasta crestere nu a fost avansul consumului, ci majorarea TVA aplicata in iulie anul trecut, de la 19% la 24%. Cel putin asa reiese din ultimele raportari ale Institutului National de Statistica referitoare la evolutia principalilor indicatori ai economiei: in prima jumatate a acestui an, consumul gospodariilor populatiei (principala sursa de provenienta a TVA) a scazut ca volum cu 1,1% fata de aceeasi perioada din 2010. Doar ca preturi a crescut consumul, si anume cu 5,2%, fapt care reflecta, de altfel, efectul majorarii TVA asupra bugetelor de familie, scrie Adevarul.

Cat mai face CFR Marfa? In urma cu trei ani, statul spera sa incaseze un miliard de euro din vanzarea CFR Marfa. Acum ar putea sa nu gaseasca cumparator. Statul va vinde cel putin jumatate din pachetul de actiuni al CFR Marfa, operatorul feroviar national de transport. Potrivit unui proiect de HG, aprobat luni de catre Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, Ministerul Transporturilor este mandatat sa vanda peste 50% din actiuni, respectiv un pachet mai mare decat cel anuntat initial de autoritati, de 20%. In primavara acestui an, statul s-a angajat fata de FMI sa privatizeze mai multe societati cu pierderi suportate din bugetul de stat. Lista acestora include si transportatorul feroviar national. Privatizarea societatii este intr-un stadiu incipient. Deocamdata a fost selectat doar consultantul tehnic, anume firma americana Seneca, activa in multe alte proiecte de restructurare a sectorului transporturilor din Romania, cu incepere din 1998. Procentajul scos la vanzare sugereaza ca statul doreste sa gaseasca un investitor majoritar si nu e interesat de vanzarea actiunilor pe bursa, anunta Romania Libera.

Romanii din interiorul FMI. Dupa era Strauss-Kahn, sfarsita intr-un scandal care a zdruncinat FMI din temelii, institutia intra in era crizei duble. Si Fondul rezista! Lucrarile anuale ale FMI dureaza trei zile, adunate toate intr-un weekend, adica 24 – 26 septembrie. In cele dinaintea asteptatului eveniment, Washingtonul isi vedea de ale lui, in timp ce la New York se duceau proteste grele. Deci capitala, locul unde urma sa se rupa firu” crizei in patru, sa se gaseasca solutii, sa se respire a usurare macar la gandul ca, odata ajuns acasa, vei stii – ca premier, presedinte, guvernator, ministru – ce masuri sa iei ca sa-ti scoti tara din criza, arata ca intr-o zi normala. Luni, 19 septembrie, un protest cu slabe sanse ca revolta, dar induiosator ca intentie, anima bulevardul din fata Casei Albe. Membrii unei organizatii a persoanelor cu dizabilitati protestau fata de intentia lui Obama de a taia miliarde de dolari din programul Medicaid. „Vrem la noi acasa, nu la sanatoriu!” (in engleza suna mai bine), strigau cei adunati, informeaza Capital.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro