Sari direct la conținut

Business report: Primul drum din taxa de 7 eurocenti se face pe banii constructorului; Legea prin care executorul judecatoresc bate instanta a trecut de Parlament; Transportatorii pacaliti de Finante: Rambursarea accizelor este nefunctionala

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Primul drum din taxa de 7 eurocenti se face pe banii constructorului. Atat prin vocea ministrului Transporturilor, Ioan Rus, cat si prin cea a premierului Victor Ponta, Guvernul promoveaza intens primul proiect finantat din taxa de 7 eurocenti pe combustibili, introdusa in acest an. „Din taxa de 7 eurocenti finantam inceperea lucrarilor la Nadasel- Sibiu”, spunea zilele trecute Ioan Rus, care nu era insa foarte sigur de banii colectati din taxa. Tronsonul face parte din Autostrada Transilvania. Numai ca, desi autoritatile spun ca au alocat fonduri pentru acest segment, in teritoriu lucrurile stau altfel. La ultima vizita pe santier a premierului Victor Ponta, seful Spedition UMB, compania care realizeaza lucrarile, s-a plans de faptul ca de la bugetul statului nu a primit niciun un leu pentru lucrarile executate si ca „tot ce se vede pe santier, toate costurile sunt suportate din conturile societatii”, scrie EVZ.ro

Transportatorii pacaliti de Finante: Rambursarea accizelor este nefunctionala. Cei patru eurocenti din „supracciza” de sapte eurocenti pe litrul de carburant, introdusa de la 1 aprilie, nu au fost restituiti transportatorilor asa cum a promis guvernul, pentru ca procedura nu este functionala. Dupa aproape jumatate de an de la aprobarea mecanismului de rambursare, Ministerul de Finante vine cu un proiect de OUG pentru a „pune efectiv in aplicare” masura. Operatorii spun ca, deja, consumul s-a mutat in alte tari europene.Operatorii de transport se orienteaza tot mai mult spre achizitionarea de autovehicule cu rezervoare de peste 1.000 de litri pentru a nu fi nevoiti sa mai alimenteze in tara. La randul lor, firmele din judetele aflate in apropierea granitelor fac plinul in Ungaria sau in Bulgaria, iar tir-urile care traverseaza Romania nu mai opresc pentru alimentare, scrie Capital.ro

Legea prin care executorul judecatoresc bate instanta a trecut de Parlament. Ar putea fi neconstitutionala. Avocatii sunt de parere ca modificarile la Codul de procedura civila privind executarea silita ar putea fi neconstitutionale. Proiectul de lege, aprobat de Parlament si trimis la promulgare, da dreptul executorilor judecatoresti sa inceapa executarea silita, fara aprobarea instantei. Acest lucru inseamna ca cei cu debite la banci sau alti creditori pot fi executati silit mai rapid si fara cenzura instantei. Executarea silita scapa, astfel, de sub controlul judecatrului, care nu mai verifica daca sunt indeplinite toate conditiile de forma si de fond, decizia apartinand in totalitate executorului judecatoresc, care nu face parte din puterea juridica, ci din cea administrativa, scrie Economica.net

Statoil profita de „razboiul gazelor” si semneaza un contract cu Naftogaz pentru furnizarea de gaze naturale in Ucraina, in dauna Gazprom. Gigantul norvegian Statoil a semnat o intelegere cu compania ucraineana de stat Naftogaz, urmand sa livreze gaze naturale Kievului, in contextul in care Rusia a oprit livrarile inca din iunie, scrie The Moscow Times. Deja primele livrari din Norvegia au sosit inca de joia trecuta, via Slovacia, iar pretul este mult mai mic decat cel cerut de catre Gazprom, potrivit Reuters. „Statoil a semnat un contract cu un nou client al Statoil de pe piata europeana a gazelor. Acordul cu Naftogaz este pentru livrari in Slovacia”, a afirmat Morten Eek, purtator de cuvant al Statoil. „Mai departe, de acolo ei sunt responsabili pentru transport”, a completat el, potrivit Adevarul.

Cu cine se aliaza Frank Timis intr-o noua tranzactie. Producatorul de minereu de fier African Minerals, care se afla intr-un proces de restructurare a unor datorii de 500 mil. dolari, a fost abordat de compania Jindal Group, cel mai mare producator de otel din India, pentru o asociere in scopul preluarii firmei britanice London Mining, care este impovarata de datorii. Jindal Group, cel mai mare producator de otel din India si al 8-lea ca marime de pe glob, a abordat African Minerals pentru o alianta in privinta achizitiei firmei britanice, mai ales ca firma fondata de romanul Frank Timis opereaza o mina mult mai mare in apropierea celei vizate de tranzactie. African Minerals detine o linie de cale ferata low-cost si un port care ar permite London Mining o reducere considerabila a costurilor de livrare, scrie Capital.ro

Bomba ELCEN are deja fitilul aprins si nu are legatura cu campania electorala. Inainte de a readuce in atentia cititorilor nostri problemele pe care le-am semnalat de-a lungul vremii in privinta gestionarii ELCEN si a fuziunii cu RADET, ne simtim datori sa atragem atentia ca pe perioada iernii lucrurile vor deveni extrem de grave. Daca in momentul de fata furnizorul de gaze forteaza Elcen sa-si achite datoriile, in conditiile in care consumul de gaze a fost unul redus, ce se va intampla la iarna, cand consumul de gaze va creste exponential cu frigul de afara? Mai mult, in situatia sistarii livrarilor de gaze de catre Gazprom, cine isi va lua raspunderea sa furnizeze gaze catre Elcen din depozite, sau din alte surse interne, fara a avea garantia ca aceste gaze vor mai fi si achitate? Si mai rau, in cazul unei ierni geroase furnizorii de gaze ar putea opri livrarea catre Elcen si catre alti mari consumatori in asa fel incat sa poata fi asigurat consumul pentru casnici, cum s-a mai intamplat de altfel, scrie energy-center.ro

Salariile cu care se fac angajari acum in tara: un profesor e platit mai prost decat o cusatoreasa. Salariu de 2.500 de lei pe luna pentru manager vanzari, receptioner service auto sau mecanic auto O firma din Bucuresti angajeaza un manager de vanzari servicii de proiectare si consultanta. Candidatul potrivit pentru acest post are studii superioare tehnice sau economice, are experienta in vanzari de servicii de proiectare/consultanta, este un foarte bun negociator si comunicator, stie sa opereze in Office, are permis de conducere categoria B si este dispus sa plece in deplasari in tara. Candidatii sunt ofertati cu salariu de 2.500 de lei pe luna si comision din vanzari. Economica.net va prezinta o selectie a ofertelor de munca din tara, care au salariul la vedere.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro