Sari direct la conținut

Business Report: Romania a redevenit importator de energie electrica; Radiografia Tarom: mai putine avioane, zboruri si bani, in schimb salarii grase pentru sefi; Un pasaj de pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva va fi refacut

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Comertul international cu electricitate s-a prabusit la jumatate. Romania a redevenit importator de energie. In luna mai, Romania a fost nevoita sa apeleze la importuri de energie pentru a putea acoperi consumul, o situatie nemaintalnita in ultimii doi ani. Soldul balantei comerciale din schimburile cu energie transfrontaliera s-a prabusit, in prima jumatate a acestui an fata de aceeasi perioada a anului trecut. In perioada ianuarie – iunie 2016, soldul balantei comerciale transfrontaliere cu energie a inregistrat o scadere cu 50% fata de ianuarie – iunie 2015, la 1,56 TWh, de la 3,06 TWh. Mai mult decat atat, in mai 2016, importurile de energie au fost mai mari decat exporturile cu 46 GWh, adica Romania a fost net importatoare de energie, o situatie nemaintalnita in ultimii doi ani. Exporturile din primele sase luni 2016 au fost de 4,21 TWh, in timp ce importurile au contabilizat 2,65 TWh. In aceeasi perioada din 2015, exporturile totalizau 5,35 TWh iar importurile 2,3 TWh, dupa cum puteti vedea si in tabelul atasat, scrieCapital.ro.

Radiografia Tarom: mai putine avioane, zboruri si bani, in schimb salarii grase pentru sefi si procese cu angajati. Pentru prima data in ultimii ani, compania de stat Tarom publica rezultatele financiare aferente anului 2015. Datele arata ca Tarom a ratat o parte din indicatorii planificati, ca se confrunta cu o serie de litigii cu angajatii, iar rezultatele sub indicatorii planificati sunt puse pe seama expansiunii gigantilor low-cost, dar si a companiilor straine. Scaderea pretului la petrol, desi benefica pentru Tarom, care nu a avut bani de hedging in ultimii doi ani, (n.r. – achizitie in avans a combustibilului), a fost anulata de efectele cursului valutar, anuntaEconomica.net.

Fluxurile financiare intre Romania si UE. Romania a beneficiat din partea Uniunii Europene din 2007 si pana la mijlocul acestui an de sume nete totalizand aproximativ 24,4 miliarde euro, potrivit datelor publicate de Ministerul Finantelor. Banii primiti per total in cele doua cadre financiare multianuale (CFM) 2007 -2013 si 2014 – 2020 s-au ridicat la circa 37,4 miliarde euro iar sumele platite au fost de aproape 13 miliarde euro. Pentru a va putea forma o idee clara asupra banilor care au revenit Romaniei in cele doua perioade de programare bugetara de cate sapte ani ale UE, va prezentam pe scurt datele oficiale. Din acestea, se poate observa atat tendinta Romaniei de a lungi la maximum perioada de de doi ( eventual trei ) ani in care i se pot deconta anumite proiecte, dar si modul de lucru destul de lent al birocratiei de la Bruxelles, informeazaCursdeguvernare.ro.

Dacia Sandero e pe val in Franta. O noua luna, un nou rezultat excelent. Dacia Sandero a prins extrem de bine la publicul din Franta. Dupa trei luni in care interesul persoanelor fizice a crescut constant, vine si cea de-a patra (iulie) care pune capac concurentei din Hexagon. Dacia Sandero ajunge la o cota de piata pentru persoanele fizice de 6% si asta in conditiile in care modelul de la Mioveni nu mai este la prima tinerete, iar un facelift va fi prezentat la finalul lunii septemebrie cu ocazia Salonului Auto de la Paris. Pe locul secund al topului se afla Peugeot 208 cu o cota de piata de 5 procente, in timp ce pe ultimul loc al podiumului ajunge Peugeot 2008 cu 4,2 procente. Renault Clio si Citroen C3 sunt la ￯cutite￯ si impart piata cu 3,4%, respectiv 3,3%. Si pentru ca lovitura sa fie completa, Dacia Duster se afla pe locul al saselea cu o cota de piata pentru persoanele fizice de 3,3%, scrieAuto-Bild.ro.

Motivul ascuns pentru care Arabia Saudita inunda piata petrolului! Dupa cum a scris Financial Times pe 12 iulie, productia de petrol a Arabiei Saudite a atins un nivel record in Iunie 2016. Crescand productia cu 280.000 barili/zi pana la 10,6 milioane b/zi, regatul saudit a ignorat din nou cererea OPEC de a nu suprasatura piata petrolului, scrie Zero Hedge. Dupa cum se dovedeste, principiile economice explica de ce sauditii au inceput la sfarsitul anului 2014 sa exploateze cat de mult petrol au putut – sau cat de mult a fost posibil. De fapt, exista un motiv pentru care printii sauditi au intrat in panica si au pompat atat de mult. Hai sa aruncam o privire la o simpla analitica de productie. Rata economica de productie pentru petrol este determinata de urmatoarea ecuatie: P – V = MC, in cazul in care P este pretul curent de piata al unui baril de petrol, V este valoarea curenta a unui baril din rezerve, iar MC este costul de recuperare marginal al unui baril de petrol, anuntaCapital.ro.

Un pasaj de pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva va fi refacut. E mai mic decat era prevazut in proiect. Constructorul lotului 3 al autostrazii Lugoj-Deva va reface pana pe 8 august pasajul ce trece peste drumul national 68A Lugoj-Deva, dupa ce s-a descoperit ca inaltimea sa este mai mica decat trebuie, au spus reprezentanti ai Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara. Inaltimea pasajului de la kilometrul 66 al Autostrazii Lugoj-Deva, care supratraverseaza drumul national din zona, este de circa 4,95 metri, mai mica decat cea impusa prin proiect, au mentionat reprezentantii DRDP Timisoara. „A fost construit la un gabarit mai mic decat trebuia￯, au spus acestia, precizand ca au fost informati de catre constructor ca problema va fi remediata pana pe 8 august, pe cheltuiala proprie. Mai exact, remedierea se va face prin „frezarea structurii rutiere si inlocuire la linia rosie modificata”, informeazaEconomica.net.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro