Sari direct la conținut

Business report: Sistemul bancar poate pierde 14% din fondurile proprii dupa majorarea dobanzilor; Consumul individual efectiv al romanilor in context european; Renault Megane este Masina Anului 2017 in Romania

HotNews.ro
Business report, Foto: Colaj foto
Business report, Foto: Colaj foto

Sistemul bancar poate pierde 14% din fondurile proprii dupa majorarea dobanzilor. Raportul de stabilitate financiara realizat de BNR arata ca in cazul majorarii dobanzilor cu 200 de puncte de baza, bancile pierd 13,9% din totalul fondurilor proprii. Numai din majorarea dobanzilor la titlurile de stat, pierderea este de 10,47% din fondurile proprii, in conditiile in care aproximativ 23% din activele sistemului bancar erau blocate in titluri de stat cu dobanda fixa. De pierdut ar avea si persoanele fizice cu depozite cu dobanda fixa. Epoca dobanzilor mici si implicit a costurilor de finantare reduse pentru imprumuturile statului par sa se apropie de sfarsit, scrieEconomica.

Consumul individual efectiv al romanilor in context european. Romania a ajuns in 2015 la 59% din nivelul de trai mediu al UE 28, potrivit indicatorului de consum individual efectiv (AIC), arata datele comunicate de Eurostat. In varianta mai cunoscuta de masurare a nivelului de trai, care consta in PIB pe locuitor la paritatea puterilor de cumparare standard, ne-am situat la 57% din media UE. Datele au fost revizuite fata de cele prezentate anterior, astfel incat tara noastra a intrat in grupul statelor care au cunoscut o crestere continua a AIC si a trecut pe primul loc in Uniune in ceea ce priveste cresterea consumului individual efectiv intre 2013 si 2015, cu nu mai putin de cinci puncte procentuale, arataCurs de Guvernare.

Renault Megane este Masina Anului 2017 in Romania. Modelul Megane, produs de francezii de la Renault, a cucerit in acest an titul de „Masina Anului 2017” in Romania devansand concurenti puternici precum Peugeot 3008, Alfa Romeo Giulia sau Volkswagen Tiguan. Un juriu format din 16 jurnalisti specializati in domeniul auto a stabilit saptamana trecuta ierarhia celor mai interesante masini inscrise in competitia ￯Masina Anului 2017￯ in Romania. Organizat de Asociatia Presei Auto din Romania (APAR), evenimentul ajuns la cea de-a 18-a editie a culminat cu o lupta foarte stransa pentru prima treapta a podiumului intre doua modele franceze din segmente diferite, compactul Renault Megane si SUV-ul Peugeot 3008, relateazaCapital.

Ferrari J50, modelul care serbeaza 50 de ani de cand italienii activeaza in Japonia. Ferrari a implinit 50 de ani de cand activeza pe piata din Japonia. Pentru a celebra cum se cuvine frumoasa varsta, italienii au pregatit un model aniversar. Acesta se numeste Ferrari J50 si are la baza versiunea Spider a lui 488. Conform oficialilor Ferrari, modelul J50 va fi produs doar in 10 exemplare si, bineinteles, acestea vor fi disponibile doar pe piata din Japonia. Din punct de vedere estetic, modelul italian a suferit o serie de transformari consistente. Spoilerele au fost modificate, blocurile optice au o forma noua, iar capota a fost si ea restilizata masiv. Ferrari J50 are acum o caroserie de tip targa, iar zona posterioara a fost sculptata si mai mult de dragul aerodinamicii, informeazaAuto-Bild.

Divizia auto a Google devine o companie separata, numita Waymo. Alphabet, compania-mama a Google, a decis sa separe divizia dedicata dezvoltarii unei masini fara sofer, cunoscuta sub numele Project X, intr-o companie separata, numita Waymo, a anuntat, marti, gigantul american. Noua companiei, care va functiona sub „umbrela” Alphabet, este asteptata sa inceapa sa genereze venituri in curand, scrie MarketWatch. John Krafcik, care s-a ocupat pana acum de divizia auto a Google, va deveni CEO-ul Waymo. „Este un indiciu al maturitatii tehnologiei noastre. Ne putem imagina tehnologia noastra autonoma fiind utilizata in diferite domenii: ride-sharing, transporturi, logistica si chiar utilizarea pe masini personale sau licentierea catre producatorii auto”, afirma Krafcik, citat deProfit.

Angajari pe vase de croaziera, pe salarii cuprinse intre 1.200 euro si peste 2.000 euro net lunar. Iata oferta de munca disponibila in aceasta perioada romanilor care vor sa lucreze pe vase de croaziera. Angajatorii platesc locurile de munca ofertate cu salarii care incep de la 1.200 euro, la care se adauga bacsisuri cuprinse intre 600 euro si 1.000 euro lunar. O firma de plasare de personal recruteaza 50 de romani dispusi sa lucreze pe vase de croaziera. Angajatorii cauta oameni care au cel putin doi ani experienta in postul pentru care aplica si care vorbesc fluent engleza. Posturile disponibile sunt de: Commis de Cuisine, Chef de Partie, Pastry Chef, Sous Chef, Cabin Stewardess, Senior Cabin Stewardess, Chief Housekeeper, arataEconomica.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro