Sari direct la conținut

Ce s-a ales de comertul civilizat din chioscurile de 37.000 de euro/bucata, pentru inchirierea carora Primaria primeste circa 50 euro/luna/chiosc

HotNews.ro
Chiosc pagoda Herastrau, Foto: Hotnews
Chiosc pagoda Herastrau, Foto: Hotnews

In 2011, Primaria Capitalei prin Administratia Lacuri Parcuri si Agrement (ALPAB) a cumparat 16 chioscuri in valoare de circa 37.000 de euro fiecare, acestea fiind amplasate in parcurile Cismigiu, Herastrau, Tineretului, Carol, Izvor si Unirii. Chioscurile au o suprafata de 4 metri patrati, un aspect istoric, iar reprezentantii municipalitatii declarau la vremea respectiva ca le-au achizitionat pentru ca activitatea de comert din parcuri sa se desfasoare civilizat, nu la tarabe, mai ales in parcurile monument istoric cum sunt Cismigiu si Herastrau. Desi s-a cheltuit o suma impresionanta de bani, comerciantii care isi desfasoara activitatea in noile chioscuri le-au extins cu diverse tarabe, mese, umbrele si alte acareturi, iar chioscurile istorice abia se mai vad, ajungandu-se practic la situatia dinainte. Reprezentantii municipalitatii spun ca cele 16 chioscuri sunt exploatate de o firma privata, cu care institutia are contract si, desi li s-a cerut sa desfiinteze aceste amenajari, nu s-au conformat, urmand sa se rezilieze contractul.

„In luna aprilie 2012 s-a incheiat contractul de asociere in participatiune nr.2186/03.04.2012 între ALPAB si SC Integrate Lobby Solutions SRL. Obiectul contractului este exploatarea celor 16 chioscuri metalice, denumite istorice, in vederea desfasurarii de activitati comerciale si necomerciale, pe o suprafata de 9 mp (4 mp constructie chiosc si 5 mp spatiu depozitare marfuri), SC Integrate Lobby Solutions SRL avand dreptul de folosinta exclusiva asupra chioscurilor”, se arata intr-un raspuns trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Chiosc pagoda Cismigiu

Chiosc pagoda Cismigiu

Foto: Hotnews

Pentru exploatarea celor 16 chioscuri, municipalitatea primeste, conform contractului, 50% din profitul firmei care le foloseste. „In baza acestui contract ALPAB primeste anual 50% din profit, respectiv suma de 880 euro/lunar cu titlul de avans beneficii din asociere, la sfarsitul anului urmand a se face regularizarea”, au mai explicat reprezentantii municipalitatii. Atfel, in 2013, ALPAB a primit pentru cele 16 chioscuri circa 10.000 de euro, potrivit informatiilor furnizate de municipalitate. Asta inseamna circa 650 de euro pe luna pentru toate cele 16 chioscuri si circa 50 de euro/chiosc.

Potrivit datelor de la Ministerul de Finante, societatea SC Integrate Lobby Solutions SRL a avut in 2013 profit zero si o pierdere de 83.000 lei.

Desi s-a pornit de la ideea ca in aceste chioscuri sa se practice un comert civilizat, ca la Viena sau in alte capitale europene, asa zisele chioscuri istorice au fost extinse cu diverse tarabe, mese, umbrele si alte acareturi. Reprezentantii primariei spun ca au cerut firmei care exploateaza chioscurile sa inlature aceste obiecte insa aceasta nu s-a conformat.

„ALPAB a trimis numeroase somatii catre SC Integrate Lobby Solutions SRL in ceea ce priveste restrangerea activitatii desfasurate în incinta chioscurilor, urmand a se demara procedura legala de reziliere a contractului respectiv, in caz de neconformare. Primaria Capitalei prin Directia Generala de Politie Locala si Control, a dat amenzi de 22.000 lei acestei firme pentru acest lucru”, spun reprezentantii Primariei Capitalei..

Chioscul pagoda din Cismigiu

Chioscul pagoda din Cismigiu in 2012

Foto: Hotnews

Reprezentantii ALPAB au declarat ca achizitia acestor chioscuri a fost facuta cu acordul Consiliului General al Municipiului Bucuresti, care a aprobat investitia. „Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, in 2010, achizitionarea de catre ALPAB a 16 chioscuri si amplasarea acestora in parcurile administrate de noi. Prin revizuirea bugetului, la sfarsitul anului, acelasi Consiliu General a hotarat desfasurarea contractului pe anul 2011, prin operatiunea de credit de angajament. Prin Planul Urbanistic Zonal al parcurilor, ALPAB-ului ii este permis sa faciliteze desfasurarea activitatii de comert, iar prin montarea acestor chioscuri, administratia urmareste ca aceasta operatiune sa se faca intr-un mod cat mai civilizat”, a raspuns ALPAB la solicitarea HotNews.ro

Cele 16 chioscuri cu aspect istoric au fost cumparate in 2011 de la firma Continental, contra sumei de 128.355 lei/bucata, fara TVA, echivalentul a 37.000 de euro. Pentru aceasta achizitie, ALPAB sustine ca a facut licitatie publica.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro