Sari direct la conținut

Compania RWE a fost aleasa in proiectul gazoductului Nabucco

HotNews.ro

RWE AG, a doua companie ca marime din Germania in domeniul utilitatilor, se va alatura ca al saselea partener in proiectul de 5 miliarde euro dintre Turcia – Bulgaria – Romania – Ungaria – Austria privind construirea unui gazoduct, Nabucco, invingand alti competitori, inclusiv compania Gaz de France SA, anunta Rador.

RWE va semna acordul de aderare la proiect la Viena, la 5 februarie, a spus Akif Sam, purtator de cuvant al Ministerului Energiei din Turcia. Alti parteneri in proiectul Nabucco au asteptat ca Turcia sa aprobe oficial al saselea partener oficial. Gazoductul se intinde pe o lungime de 3330 kilometri, intre regiunea caspica si Europa Occidentala si va ajuta Europa Occidentala sa-si reduca dependenta energetica de Rusia.

Adaugarea unui al saselea partener ar putea sustine Nabucco in asigurarea finantarii si de clienti pentru gazoductul care este programat sa inceapa sa devina operational in 2012. Compania RWE, cu sediul in Essen, administreaza deja peste 100,000 kilometri de gazoduct si are peste 10 milioane de clienti in Germania, Republica Ceha, Marea Britanie, Ungaria si Olanda.

RWE controleaza transportul gazelor si retelele de distributie in Europa, precum si rezervele de gaze cu un echivalent de titei de 680 terawatt/h. Compania, al sasea ca marime in vanzarea de gaze, din punctul de vedere al volumului, cauta noi resurse de combustibil, inclusiv transporturi de gaze naturale lichefiate. Alte companii implicate in Nabucco sunt compania turca de stat a gazoductelor, Botas, compania Bulgargaz din Bulgaria, Transgaz din Romania, compania OMV din Austria si Mol Nyrt, din Ungaria.

Gaz de France

Compania Gaz de France s-a confruntat cu opozitia Turciei, din cauza actului normativ adoptat de Camera inferioara a Legislativului din Franta prin care negarea faptului ca a avut loc un genocid contra armenilor in 1915 este o infractiune penala. Parlamentul francez ar putea influenta decizia Turciei privind admiterea sau nu in proiectul Nabucco a companiei Gaz de France, a spus in aprilie ministrul Energiei din Turcia, Hilmi Guler.

Gazoductul Nabucco va rivaliza cu conducta de gaze planificata de gigantul Rusiei, Gazprom, ce urmareste sa transporte mai mult combustibil in Europa Occidentala. Compania intentioneaza sa construiasca rute pe sub nivelul Marii Negre si Marii Baltice pentru a ajunge la clientii din Europa, unde se anticipeaza ca cererea se va dubla pana in 2030. Proiectul Nabucco ar putea, eventual, sa adauge un al saptelea partner, spunea anul trecut directorul executiv, Reinhard Mitschek.

Grupul ar putea alege compania de stat a petrolului din Azerbaidjan, Socar, ca partener pentru a asigura aprovizionarea cu gaz din Asia Centrala, spunea in noiembrie ministrul Economiei din Austria, Martin Bartenstein. Partenerii ar putea, de asemenea, cauta surse de gaze in Turkmenistan sau Kazahstan, mai spunea la acea vreme Bartenstein.

Comisia Europeana spunea in noiembrie ca gazele naturale iraniene nu sunt „nici necesare, nici cautate” pentru aprovoizionarea gazoductului Nabucco. Cei 27 ai UE, care depind de Rusia pentru o patrime din aprovizionarile cu gaze, sustin construirea de noi gazoducte pentru transportarea energiei din Caspica in Asia Centrala.

Gazoductul Nabucco constituie o conducta de tranzit si de transport din Turcia spre Austria, via Bulgaria, Romania si Ungaria. Partenerii in proiectul gazoductului Nabucco au acordat luna aceasta contractul lucrarilor si serviciilor ingineresti ale proprietarului companiei britanice de consultanta Penspen Limited (DAR Consultants UK Ltd).

Proiectul e menit sa asigure aprovizionarea cu gaze naturale tarilor de pe ruta sa, in prima faza. tinta pentru anii urmatori e sa ajunga pe pietele europene occidentale pentru acoperirea cererii de acolo, prin Austria, centru de distribuire a gazelor in sistemul de transport european al gazelor. Capacitatea totala va fi de 25,5 – 31 miliarde metri cubi de gaze, iar conducta va deveni operationala in 2012.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro