Sari direct la conținut

Compania Tehnologica Radion a cerut insolventa. Firma are in executie cateva lucrari esentiale pentru circulatia din Bucuresti: modernizarea Soselei Iancului si Pantelimonului, largirea Caii Victoriei, amenajarea pietei Charles de Gaulle

HotNews.ro
Calea Victoriei 1, Foto: Hotnews
Calea Victoriei 1, Foto: Hotnews

Firma Tehnologica Radion, al carei actionar majoritar, Theodor Berna, este arestat intr-un dosar cu un prejudiciu de peste 100 de milioane de euro, a cerut intrarea in insolventa, potrivit Mediafax.ro. Cererea de intrare in insolventa a fost inregistrata saptamana trecuta, la Tribunalul Bucuresti, termenul de judecata stabilit de instanta fiind 15 septembrie. Tehnologica Radion este una dintre firmele abonate la contracte cu Primaria Capitalei. In prezent, compania are in desfasurare contracte pe urmatoarele proiecte: modernizarea Sos. Iancului si Pantelimon, largirea trotuarelor de pe Calea Victoriei si amenajare piste pentru biciclete, reamenajare infrastructura Piata Charles de Gaulle, construirea Podului de la Ciurel si doua contracte de circa 500 milioane lei pentru intretinerea a doua pachete de strazi din Bucuresti. Reprezentantii Administratiei Strazilor Bucuresti spun ca nu s-a oprit nicio lucrare si toate proiectele vor fi duse la bun sfarsit, potrivit contractelor.

Contracte Tehnologica Radion cu Primaria Capitalei

  • Reabilitare Sos. Iancului – Pantelimon

Lucrarile de reabilitare a celor doua bulevarde au inceput la jumatatea lunii iunie 2013 si includ construirea unei parcari park&ride langa Cora Pantelimon. Reprezentantii Primariei Capitalei promiteau ca vor finaliza cele doua bulevarde in toamna anului 2014.Lucrarile se ridica la circa 70 milioane de euro, iar licitatia a fost castigata de consortiul alcatuit din firmele Tehnologica Radion, TIAB si Via Proiect.

  • Modernizare trotuare Calea Victoriei

Lucrarile de largire a trotuarelor de pe Calea Victoriei si amenajarea unei piste pentru biciclete au inceput in aceasta primavara fiind realizate de Administratia Strazilor Bucuresti. Proiectul prevede largirea trotuarelor, amenajarea de piste pentru biciclisti, iar circulatia rutiera se va desfasura pe doua benzi, sens unic, fata de patru in prezent. Lucrarea este aproape gata, in prezent fiind finalizat tronsonul intre Piata Victoriei si Piata Revolutiei. A ramas de facut doar bucata intre Piata Revolutiei si intersectia cu bd. Regina Elisabeta.

„Lucrarile de modernizare de pe Calea Victoriei sunt aproape gata. Firma de constructii finalizeaza in prezent tronsonul Dem I Dobrescu – Ion Campineanu, urmand ca pana la 1 octombrie, cand este prevazuta incheierea lucrarilor, atat modernizarea drumului, a trotuarelor cat si amenajarea pistelor pentru biciclisiti si marcajele rutiere sa fie terminate”, se arata intr-un raspuns trimis recent de Administratia Strazilor bucuresti la solicitarea HotNews.ro.

Lucrarile de reamenjare a Caii Victoriei costa 8,7 milioane de lei, fiind executate de firma Tehnologica Radion.

  • Construire Pod Ciurel

Primaria Capitalei a demarat lucrarile la pasajul de la Ciurel in 2010 si au fost abandonate imediat din lipsa de bani. In 2012 un grup de cetateni din zona pasajului Ciurel au obtinut in instanta anularea autorizatiei de construire emisa pentru acest proiect, iar municipalitatea a emis o alta autorizatie, cu acelasi continut, in 2013 si lucrarile au fost reluate pentru o scurta perioada de timp. In plus, Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului a fost suspendat in instanta de acelasi grup de cetateni. Lucrarea este realizata de consortiul JV Bogl – Astaldi – Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, in calitate de proiectant. Valoarea totala a proiectului este de 138 milioane de euro.

  • Modernizare Piata Charles de Gulle

Primaria Capitalei prin Administratia Strazilor a inceput pe 16 iulie, in zona Charles de Gaulle, lucrari de reabilitare a infrastructurii rutiere, a pietei si a trotuarelor. In afara lucrarilor de infrastructura vor fi refacute si pistele pentru bicicisti care vor fi legate de circuitul de pe Bulevardul Aviatorilor si Constantin Prezan. Acestea vor fi reamenajate tot pe trotuare urmand a fi conectate cu traseul pistelor proaspat amenajate pe carosabil din zonele Strada Buzesti si Calea Victoriei. Lucrarea este realizata tot de Tehnologica Radion, termenul de finalizare fiind 15 noiembrie 2014.

  • Contracte intretinere strazi

Tehnologica Radion, in asociere cu alte companii, detine si doua dintre cele 6 contracte de intretinere anuala a strazilor din Capitala. Contractele pentru intretinerea strazilor aflate in administrarea Primariei Capitalei au fost atribuite in 2011, castigatorii fiind 11 firme cu traditie in asfaltarea strazilor din Capitala. Valoarea totala estimata a contractelor incheiate cu cele 11 companii, pentru perioada 2011 -2014, este de 1,46 miliarde lei fara TVA (aproximativ 347 milioane euro). Potrivit site-ului public de licitatii, banii au fost impartiti astfel:

Pachet 1- Asocierea Tehnologica Radion & Procons XXI, lider Tehnologica Radion. Valoarea contractului: 281.897.426 lei fara TVA.

Pachet 2 – Asocierea Euroconstruct Trading 98 & RCV Global Group & Swietelski Constructii Feroviare & Procons XXI, lider Euroconstruct Trading 98. Valoarea contractului – 270.764.895 lei fara TVA.

Pachet 3 – Asocierea Delta ACM 93 & Eurovia Construct International & Drum Concept & Global Service Proiect. Valoarea contractului 194.818.968 lei fara TVA.

Pachet 4 – Asocierea Straco Grup & Strabag. Valoarea contractului: 194.444.394 lei fara TVA.

Pachet 5 – Asocierea Euroconstruct Trading 98 & RCV Global Group & Swietelski Constructii Feroviare & Procons XXI, lider Euroconstruct Trading 98. Valoarea contractului: 229.977.934 lei fara TVA.

Pachet 6 – Asocierea Tehnologica Radion & Procons XXI, lider Tehnologica Radion. Valoarea contractului: 235.005.612 lei fara TVA.

Aceste contracte cadru expira in aprilie 2015, potrivit Administratiei Strazilor.

Despre Tehnologica Radion

Constructorul a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 356,8 milioane lei (80,7 milioane euro) si un profit net de 3,8 milioane lei (876.000 euro). Datoriile companiei se ridicau la 383 milioane lei (86,6 milioane euro) la finele lui 2013, in vreme ce nivelul creantelor era de 253,6 milioane lei (57,3 milioane euro), potrivit datelor raportate la Ministerul Finantelor. Compania avea la sfarsitul anului trecut un numar mediu de aproximativ 2.000 de angajati.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro