Sari direct la conținut

Cu Nasul la rating

Cotidianul

Radu Moraru are talk show. Si producatori. Unul dintre ei e Catalin Chirila, un tip care nu face fite, doar rating. S-a trezit intr-un talk show continuu, din care nu mai poate iesi.

Talk show nonstop

Practic, comunicam toata ziua. E un talk show continuu. Incepem de dimineata si uneori, daca e cazul, schimbam tema la 10 fara un sfert. Emisiunea asta nu se opreste niciodata. In timpul emisiunii sint de fapt doua talk show-uri. Radu vorbeste cu invitatii, dar in acelasi timp vorbeste si cu noi. E un dialog neintrerupt, un talk show care nu se vede pe sticla.

Vizibili degeaba

Unii pretentiosi zic ca exista cam 250 de oameni dintre care se face selectia la talk show-uri. La noi nu exista practic o selectie a invitatilor. E ca la echipa nationala de fotbal: ii selectionezi pe acei invitati care sint in cea mai buna forma la momentul respectiv. Nu exista vreun om care face rating. Poti face rating cu un subiect care intereseaza, chiar daca invitatii sint necunoscuti.

Pe de alta parte, exista oameni care nu fac rating. De exemplu, Mitica Dragomir sau Pruteanu. Oamenii astia nu mai fac rating prin alte parti. Sau Dinescu. La noi face un rating extraordinar, dar in alte parti, nu.

Multi nu stiu cind sa-i cheme, cum sa-i impacheteze. Conteaza foarte mult cum iti prezinti invitatii, cum ii faci sa se deschida, sa ajunga la public. La noi, Hrebenciuc face rating, la altii e invizibil.

Plesneala si profesionalism

Nu exista o reteta clasica pentru a face rating. Totul e o chestiune de plesneala si profesionalism. Niciodata nu poti sa fii sigur si sa spui: subiectul asta va avea ratingul cutare. Unii spun ca nu traiesc decit prin rating, altii ca rating-ul nu ii intereseaza.

Noi sintem undeva la mijloc: sigur ca ne intereseaza ratingul pe care il obtinem, dar uneori mizam pe subiect, chiar daca nu stim ce rating va face.

Cind cistigi cu 3-1

Din nefericire, pe piata noastra nu mai sint decit putine talk show-uri. In cazul nostru, avem o foarte mare libertate de alegere a subiectelor. Intr-o seara, invitatul poate fi o inalta fata bisericeasca, iar in seara urmatoare o starleta porno, nu avem idei preconcepute. Dimineata aflam ratingul emisiunii din seara trecuta.

Uneori, se poate intimpla sa observam ca un subiect care ne-a placut mult nu a avut o audienta prea mare. Ce sa zic, e ca la fotbal: cind conduci cu 3-0 si primesti un gol, te simti un pic mai agitat, dar nu din cale-afara.

Daca din patru emisiuni pe saptamina una are o audienta mai scazuta, asta e. Nu ne bucuram, dar nici nu cade casa pe noi. Pe de alta parte, cautam sa aflam ce s-a intimplat.

Uneori, e doar o chestiune de circumstante: poate ca pe alta televiziune a aparut altceva, sau poate ca am intrat pe acelasi subiect cu altii.

Ana are mere

Daca un subiect ne place, dar a avut o audienta mai mica decit ne asteptam, nu-l reluam intr-o alta versiune. Telespectatorul e suveran, iar filosofia noastra e simpla: daca nu-l intereseaza merele, hai sa-i dam pere. Totusi, producem emisiunea asta de patru ani.

Sintem profesionisti si avem destula experienta in spate, asa ca, daca un subiect ajunge sa ne intereseze, e aproape sigur ca il va interesa si pe telespectator.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro