David versus Goliat: Sau cum luptă IMM-urile cu marile companii pentru reținerea celor mai buni angajați
În pofida unei idei potențial eronate, pornite, poate, din ideea cum că IMM-urile reprezintă entități mici, fără o prea mare forță financiară, statisticile ne arată că, de fapt, acestea joacă un rol crucial în economia țărilor europene și, implicit, în România. Peste 99% dintre firmele înregistrate în Uniunea Europeană și în țara noastră sunt companii de dimensiuni mici și medii. Mai mult decât atât, datele Oficiului Național al Registrului Comerțului arată că, în 2022, IMM-urile au înregistrat 64,2% din profitul total raportat de mediul privat în România, respectiv 75,9% din numărul total de angajați ai firmelor române.
Cu toate că angajează un procent covârșitor, mai precis trei sferturi din forța de muncă, comparativ cu un sfert la marile firme, companiile mici și mijlocii se confruntă, în continuare, cu provocări la nivelul resurselor umane. Atractivitatea IMM-urilor pentru un candidat este umbrită de aspecte precum renumele brand-ului sau beneficiile extrasalariale oferite de multinaționale. Prin urmare, companiile mici și mijlocii au adesea probleme în a atrage și, apoi, în a reține pe termen lung cei mai buni angajați din domeniile în care activează.
Din fericire, însă, lucrurile încep să se schimbe din acest punct de vedere. În cursa de a atrage candidații potriviți în fața marilor firme, din ce în ce mai multe IMM-uri oferă, astăzi, beneficii extrasalariale care rivalizează cu cele regăsite în ofertele multinaționalelor. Un exemplu foarte bun este cel al abonamentelor medicale, așa cum indică, de altfel, și datele rețelei de sănătate REGINA MARIA, unul dintre cei mai mari jucători din piața privată de sănătate, care gestionează un portofoliu de peste 800.000 de abonamente medicale și 11.000 de companii.
Astfel conform datelor rețelei, numărul IMM-urilor partenere REGINA MARIA care oferă abonamente medicale s-a triplat în ultimii 3 ani. Mai mult decât atât, se observă un nou trend în rândul companiilor mici și mijlocii: achiziția de abonamente medicale din ce în ce mai complexe, cu mai multe servicii, inclusiv pentru membrii de familie ai angajaților. Conform REGINA MARIA, 85% dintre IMM-urile #peabonament aleg pachete medicale complexe pentru angajați.
Mai mult decât un bonus profesional, un abonament medical reprezintă grija pe care un angajator o manifestă față de angajații săi, mai ales luând în considerare impactul pe care îl are din punctul de vedere al prevenției medicale. Un pacient care deține un abonament REGINA MARIA face, în medie, 7 vizite medicale pe an, de aproximativ 3 ori mai mult decât un pacient fără abonament. Rata de accesare a abonamentelor în cadrul companiilor este de aproape 70%, urcând și până la 100% în anumite cazuri.
IMM-urile reușesc, prin intermediul unui abonament la REGINA MARIA, să le asigure angajaților lor acces la un întreg ecosistem medical, deoarece acest beneficiu extrasalarial poate include atât servicii medicale pentru sănătatea fizică, cât și pentru sănătatea psihoemoțională.
#peabonament sunt incluse acum ședințe de terapie, servicii de stomatologie, iar companiile pot completa abonamentele medicale și cu programe de wellbeing pentru angajați.
REGINA MARIA sprijină IMM-urile și le propune soluții create special pentru nevoile lor și, implicit, ale angajaților acestora. Tocmai de aceea, în această perioadă, rețeaua de sănătate desfășoară și o reducere specială de Black Friday: 40% reducere pentru abonamentul Partener Premium pentru companii cu până la 50 angajați. Află toate detaliile aici.
Articol susținut de Regina Maria