Sari direct la conținut

De ce pentru România schimbarea portofoliilor de comisar european cu Ungaria ar fi „cea mai bună mișcare politică” – Eurodeputat: „Privind relațiile lui Orban cu Putin nu mă uit foarte pozitiv la Moldova, Ucraina și Georgia”

HotNews.ro
De ce pentru România schimbarea portofoliilor de comisar european cu 
Ungaria ar fi „cea mai bună mișcare politică” – Eurodeputat: „Privind 
relațiile lui Orban cu Putin nu mă uit foarte pozitiv la Moldova, 
Ucraina și Georgia”

România ar putea chiar să și piardă portofoliul de comisar european pe Transporturi dacă guvernarea PSD nu trimite la Bruxelles un candidat credibil, după ce prima nominalizare – Rovana Plumb – a fost respinsă, a avertizat președintele Iohannis. „Mie nu mi-ar părea rău”, spune europarlamentarul român Marian-Jean Marinescu (PNL, EPP). „Cred că cea mai bună mișcare politică pentru România ar fi să schimbe portofoliul cu Ungaria”, a continuat acesta.

România are repartizat portofoliul privind Transporturile în viitoarea Comisie Europeană condusă de Ursula von der Leyen, însă prima nominalizare, Rovana Plumb, a picat la vot în Parlamentul European în Comisia Juridică din cauza unor suspiciuni de conflict de interese. O soartă similară a avut și candidatul Ungariei Laszlo Trocsanyi pentru portofoliul de vecinătate și extindere, respins și el de comisia JURI.

Președintele Klaus Iohannis a ieșit miercuri și a cerut guvernării PSD să trimită o nouă nominalizare la Bruxelles doar după o consultare comună. Iohannis avertizează că România ar putea pierde portofoliul de la Transporturi.

„Mie nu mi-ar părea rău”, a reacționat miercuri eurodeputatul liberal Marian-Jean Marinescu, parte din grupul EPP, într-o discuție cu jurnaliști români. „Din două motive – unul personal: probabil aș lucra cu un comisar adevărat pe următorii cinci ani și care știe pe Transporturi. Al doilea: politic, Transporturile nu sunt așa ceva extraordinar”, spune Marinescu.

„Cred că cea mai bună mișcare politică pentru România ar fi să schimbe portofoliul cu Ungaria. Care ar un potofoliu extraordinar de important. Politica de vecinătate, pe următorii cinci ani, este foarte importantă. Și Orban a fost foarte isteț când a luat-o, din păcate pentru noi, este opinia mea. Uitându-mă la relațiile lui Orban cu Putin nu mă uit foarte pozitiv la Moldova, Ucraina și Georgia”, a declarat Marinescu.

„Pe de altă parte, uitându-mă la politica agresivă pe care o duce la noi, prin minorități, nu văd bine Balcanii cu un comisar care va face [politica de] vecinătate, e posibil să facă „aderare”. Este o opinie personală”, a mai spus eurodeputatul liberal care mai este și coordonator EPP în comisia de Transporturi.

Miercuri, începând de la 10:00 (ora României), candidatul propus de țara noastră urma să fie audiat în comisiile de specialitate ale PE pentru funcția de comisar european pentru Transporturi.

Între timp, Viorica Dăncila a anunțat că PSD îl va susține pe Dan Nica pentru funcția de comisar european. Ca rezervă, PSD o propune și pe Gabriela Ciot, secretar de stat în MAE.

Citește și:

ARHIVĂ COMENTARII
pehash • 2019-10-02 20:31:39
#ciumarosie se gandeste ca la Transporturi e ciolanul.. acolo sunt bugetele uriase, din care un comisar poate sa-si traga o "taxa de consultanta". Marian Marinescu se gandeste ca influenta politica e la Vecinatate. De parca vasilica si restul bandei de infractori ar dori sa faca o cariera in politica europeana.. :)
1 12
Rezistam • 2019-10-02 23:44:06
Daca Ungaria (de facto Rusia lui Putin) pune mana pe politica de vecinatate, asta ar insemna favorizarea lui Dodon si a Rusiei in Republica Moldova, ar insemna atacuri constante la Ucraina, ar insemna incercarea de dezbinare in Balcani pentru ca nimeni sa nu mai intre in NATO etc.etc.
1 5
g01an • 2019-10-03 01:03:10
noi am avut agricultura, dezvoltarea regionala si acum avea sens sa avem transporturile pentru ca au fost si sunt capitolele cele mai prioritare in ce priveste absorbtia de fonduri (iar la transporturi stam semnificativ mai prost decat la celelalte doua capitole de pana acum). noi n-avem nimic in clin cu aderarea noilor membrii - noi insisi nu suntem inca membrii deplini (MCV, schengen, zona euro, etc, balcanice/dambovitene, etc, etc), ce treaba am avea noi cu aderarea noilor membri si de ce sa nu ne vedem de interese? sigur, cu comisar pus pe treaba de transporturi si nu de umplut buzunare. rocada ar avea sens doar in cazul in care UE are intentii pentru aderarea Moldovei in ritm accelerat si atunci noi am putea facilita si urgenta procesul. dar in mod sigur nu ar trebui sa abandonam problema transporturilor FFS.
2 3
Habermas • 2019-10-03 10:43:06
cel mai important lucru. Cu adevarat important este modul in care portofoliul obtinut ajuta la cresterea influentei Romaniei in UE pe TOATE temele. Comisia Europeana nu functioneaza ca o insiruire de departamente care fiecare taie si spanzura pe topicul lor. Comisia functioneaza unitar, toate problemele se discuta la nivelul intregii Comisii si cu Parlamentul European si Consiliul European. Prin urmare, pentru a avea un impact cat mai mare si favorabil in mod specific Romaniei (nu in sens egoist ci ca parte a UE, evident), atunci conteaza doar cum Comisarul desemnat de Romania pote comunica cat mai amplu si mai eficient cu toti ceilalti comisari si cu toate celelalte institutii si actori. Astea fiind spuse, Ungaria nu va fi de capul ei cu Politica de Vecinatate, chiar daca va avea acest portofoliu. Si nici Romania nu va fi de capul ei cu Politica de Transporturi. Hai sa ne scoatem capul din cur si sa gandim inteligent.
0 1
Habermas • 2019-10-03 10:44:28
Budapestei, nu prea vad unde este marea problema :)
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro