Sari direct la conținut

Diferenta dintre site-urile romanesti si cele straine, uneori de la secunda la ora

Gandul

Ca sa gasesti informatia cautata pe un site strain, dureaza cateva secunde. Ca s-o descoperi pe un site romanesc, iti poate lua si o ora. Diferenta dintre site-urile romanesti si cele straine este de multe ori uriasa si porneste chiar de la destinatia unui asemenea demers si usurinta cu care gasesti informatiile necesare.

In cazul paginilor de Internet facute aici, pana si datele de contact – care, conform legii, trebuie sa fie clar si vizibil expuse – sunt ascunse uneori dupa diverse butoane, care aparent nu au nici o legatura cu ceea ce e in spatele lor.

De pilda, respectivele date de contact ale unor site-uri romanesti le gasesti la sectiunea „modalitati de plata”, ceea ce nu are nici o legatura cu cautarea ta.In cazul altor site-uri, datele de contact reprezinta de fapt un formular facut in php, pe care trebuie sa-l completezi si sa-l trimiti in neant.

O alta „hiba” constatata in timpul navigarii pe diverse site-uri este absenta unui motor intern de cautare. Vrei, de pilda, sa afli ce a declarat guvernatorul Bancii Nationale pe o anumita tema. Intri pe site-ul BNR, dar nu ai nici un motor de cautare. Trebuie sa iei la rand toate sectiunile paginii web a BNR. In final, dupa o ora de navigat, nu ai gasit nimic, dar nici nu ai epuizat cautarea.

Specialistii in auditarea site-urilor spun ca acestea sunt cele mai mici neajunsuri. Ca, in cazul magazinelor online, unde platesti pentru a obtine un bun sau serviciu, poti lua lejer plasa, daca nu esti atent de unde cumperi.

„De regula, oricine acceseaza un site la noi, va observa ca, in cazul magazinelor online cel putin, descrierile produselor sunt in engleza, ca au in plus si traduceri execrabile cand vine vorba de functionalitatile cosului de cumparaturi. Daca intri la sectiunea „Noutati”, uneori ramai blocat. Ultima”noutate” dateaza de acum 6 luni de zile.

Treci peste asta si incerci sa trimiti un mesaj companiei care administreaza site-ul. Nu ai cui, pentru ca nu e trecuta nicaieri. In cel mai bun caz, au o adresa de mail, ceea ce te face sa te intrebi daca nu ai de-a face cu o firma de apartament. Ei, in UE mai rar te intalnesti cu asa ceva”, spune Liviu Taloi, fost PR Manager la un magazin online, actualmente auditor de site-uri.

Potrivit acestuia, nu trebuie facuta diferenta intre un magazin virtual si unul offline atunci cand vorbim de client. „Nu exista practic diferenta in organizarea unei companii care administreaza un site (magazin virtual) si organizarea unui companii care detine un magazin la bulevard.

Marile magazine virtuale au si o prezenta offline tocmai pentru a conferi acel grad de incredere suficient pentru a derula o cifra de afaceri cat mai mare. Pana si micile magazine virtuale au inteles ca publicarea datelor de contact in totalitate a ajuns sa reprezinte o necesitate.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro