Drumurile noastre toate vor ramane bombardate
Solutia pentru centura ocolitoare a Sibiului va fi gasita in aceasta saptamana, fie cu Todini, fie cu alte doua firme de constructii. Aeroportul este un exemplu demn de urmat, iar santierul Garii va mai prafui inca mult si bine.
La Aeroport, ministrul a fost multumit. Cu explicatii date in engleza de reprezentantii constructorilor, flancat de primarul Sibiu, de prefect, de vicepresedintele CJ si de presedintele interimar al liberalilor, ministrul Orban a tras concluzia – „daca s-ar fi lucrat asa si pe DN1, demult erau terminate lucrarile”.
Dupa vizita la santierul terminalului, coloana incropita la Sibiu a traversat aeroportul inspre santierul de extindere a pistei. Iarasi impresii, priviri aprobatoare, totul merge struna. Din nou in masini, toate una si una, limuzine si 4X4, prin praf catre ultima parte a santierului de la aeroport.
Dupa mult praf, masina ministrului da semne de oboseala, astfel ca, in pauza de masa, limuzina este dusa la service pentru schimbarea placutelor de frana.
Primul soc: santierul Garii
Dupa masa si cu o jumatate de ora intarziere, ministrul ajunge insotit de aceeasi „garda” la santierul cladirii Garii din Sibiu. Cativa muncitori adusi in graba lopateaza in chiar fata usii la beton. Primarul ii ia peste picior si ii trimite la plimbare. Ministrul intra, se strecoara pe sub schele, se intereseaza, stramba din nas.
In fata santierului care trebuia sa fie uitat inca din decembrie anul trecut, noul ministru mai avanseaza un termen de finalizare a acestei lucrari – 31 august 2007. Iar peste cateva ore, la conferinta de presa, lanseaza bombita – Termogaz Company din Hateg, Hunedoara, firma care a castigat licitatia de reabilitare a cladirii Garii nu este specializata in consolidarea de astfel de cladiri.
Lucrurile raman in relativa ceata, din moment ce ministrul nu anunta suma pentru care a fost castigata licitatia. Ca sa stie toata lumea cine sunt cei de la Termogaz Company, amintim faptul ca aceeasi firma intarzie din noiembrie anul trecut finalizarea salii de sport a Scolii numarul 9.
In fine, prin cladirea lasata in paragina unui santier caruia nu i se mai vede finalizarea, cativa muncitori se mai fac ca lucreaza. „La 1 septembrie voi fi din nou in Sibiu. Iar daca santierul nu este gata, firma nu va mai pupa nici o lucrare, cel putin cat voi fi eu ministru. Si vor avea si procese”, ameninta Orban.
Pe de alta parte, Orban recunoaste si faptul ca noii sai subalterni lancezesc in birouri – de patru luni au fost facute note de comanda pentru noi consolidari la cladirea Garii si tot de patru luni aceste note asteapta aprobarea.
Centura ocolitoare. Puncte si contrapuncte
Vizita la santierul centurii ocolitoare a Sibiului este amenintata de cativa stropi mari de ploaie care se linistesc rapid. Coloana de limuzine, flancate mai nou de masinile jurnalistilor, starnesc praful santierului care stagneaza de mai bine de sapte luni. In peisaj isi face aparitia si Daniela Draghia, directorul ISPA din cadrul Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi Nationale.
Orban constata ceea ce sibienii simt de ani – traficul din Sibiu este sufocat, la centura s-a lucrat, dar nu se mai lucreaza, solutii, deocamdata, nu sunt.
In conferinta de presa, Orban lanseaza cateva ipoteze, fara nici un suport real, insa. Ca centura va fi impartita in doua, astfel incat tronsonul dintre Vestem si drumul catre Medias sa poata fi dat in folosinta de anul viitor.
Pentru cea de-a doua sectiune a centurii, insa, banii ajung numai pentru aproximativ 3,5 kilometri de autostrada, pentru restul asteptandu-se de cativa ani aprobare de la Comisia Europeana.
Oricum, orice miscare ar vrea sa faca reprezentantii Ministerului, totul depinde de Comisia Europeana, care, prin programul ISPA, finanteaza aceasta lucrare.
Discutiile cu Todini, fara parere
Dupa vizita la santier, ar fi urmat discutiile cu reprezentantii constructorului italian Todini. Pe care Orban i-a lasat sa astepte deoarece jurnalistii cereau ca ora destinata conferintei de presa, 16.30, sa fie respectata. Aici, pica si parerea personala a lui Orban. „Va fi mai simplu sa lucram cu Todini, deoarece aceasta situatie evita o licitatie si un posibil litigiu.
Daca ar fi fost banii mei, as rezilia contractul cu Todini maine”, mai spune Orban. Dupa conferinta urmeaza intalnirea cu cei de la Todini. In ciuda insistentelor ZIARULUI de Sibiu, Orban nu mai da nici o declaratie, se grabeste la concert la Filarmonica, unde deja a intarziat.
Reprezentantii lui, insa, spun ca in urma discutiilor ministrul nu si-a facut nici o parere si ca asteapta saptamana care urmeaza pentru a lua o decizie.