Elon Musk anticipează apariția de AI mai inteligentă decât oamenii în doi ani, în timp ce CEO-ul Baidu vorbește de un termen de mai mult de 10 ani
Inteligenţa generală artificială (AGI) va fi disponibilă până în 2026, consideră fondatorul Tesla, Elon Musk, potrivit CNBC. Estimarea acestuia este una mai optimistă decât cea a lui Robin Li, CEO al uneia dintre cele mai mari firme de tehnologie din China, Baidu, care a vorbit de peste 10 ani sau de cea a lui Sam Altman, CEO-ul OpenAI, care s-a limitat în a spune că „într-un viitor destul de apropiat.
Termenul de inteligenţa generală artificială (AGI) se referă în general la AI care este la fel de inteligentă sau mai inteligentă decât oamenii.
Dacă Musk avansează un termen de doi ani, Robin Li spune că „AGI este încă la câţiva ani distanţă”.
„Astăzi, mulţi oameni vorbesc despre AGI, [şi] spun că… probabil că sunt doi ani distanţă, probabil că sunt, ştii, cinci ani. Cred că sunt mai mult de 10 ani distanţă”, a spus Li în timpul unei discuţii de miercuri la conferinţa VivaTech de la Paris.
„Prin definiţie, AGI înseamnă că un computer sau AI pot fi la fel de inteligente ca un om, nu? Sau uneori… mai inteligente. Dar am dori ca o AI să fie la fel de inteligentă ca [un] om. Şi cele mai puternice modele de astăzi sunt departe de asta. Şi cum ajungi la acel nivel de inteligenţă? Nu ştim.”
Li a cerut un ritm mai rapid de dezvoltare a AI.
„Frica [mea] este că tehnologia AI nu se îmbunătăţeşte suficient de repede. Toată lumea este şocată cât de repede a evoluat tehnologia în ultimii doi ani. Dar pentru mine încă nu este suficient de rapid. Este prea lent”, a spus el.
Dezvoltarea inteligenţei artificiale
Baidu a lansat anul trecut chatbot-ul său în stil ChatGPT, numit Ernie, bazat pe modelul de limbaj mare cu acelaşi nume al companiei.
Firme chineze, inclusiv Baidu, Alibaba şi Tencent, investesc foarte mult în propriile modele AI, precum omologii lor din SUA.
Li a spus că există o mare diferenţă între dezvoltarea tehnologiei în SUA şi în China. În SUA şi Europa, companiile se concentrează pe `a veni cu cel mai puternic şi cel mai modern model de fundaţie”, potrivit lui Li.
Dar în China, el a remarcat că accentul se pune pe aplicaţiile tehnologiei. În ciuda acestui fapt, CEO-ul Baidu a spus că nu există nicio „aplicaţie ucigaşă” în acest moment pentru AI.
„Astăzi, în era mobilă, aveţi aplicaţii precum Instagram, YouTube, TikTok. Utilizatorii activi zilnici sunt de ordinul a câtorva 100 de milioane până la un miliard de utilizatori, nu? Şi pentru aplicaţiile native AI, încă nu vedem asta. Nu vedem asta în SUA, nu vedem asta în China. Nu vedem asta în Europa. Care este forma potrivită pentru aplicaţiile native AI? Ce fel de aplicaţii native AI vor putea atinge pragul de 100 de milioane de utilizatori?”, a spus Li.