Sari direct la conținut

eMAG promite reduceri medii de 35% de Black Friday si se angajeaza ca toate comenzile sa fie livrate pana in 28 noiembrie

HotNews.ro
Tudor Manea si Iulian Stanciu de la eMAG, Foto: eMAG
Tudor Manea si Iulian Stanciu de la eMAG, Foto: eMAG

Retailerul online eMAG vrea sa vanda in valoare de 250 milioane lei pe 18 noiembrie, de Black Friday, compania promitand ca va avea un stoc de un milion de produse la care reducerea medie va fi de 35%, iar cea maxima, de 80%. Compania are parteneriat cu sase firme de curierat si promite ca pana in 28 noiembrie vor fi onorate toate comenzile. Seful eMAG spune ca Black Friday va incepe ceva mai repede decat anul trecut cand comenzile au putut fi facute dupa ora 8. Intrebat daca la unele produse preturile nu au fost crescute inainte, pentru a fi apoi scazut artificial, seful companiei spune ca nu se pune problema de asa ceva. „Realitatea este ca pe zona de e-commerce lucrurile sunt foarte transparente. Nu exista ideea de pret crescut la nicio firma care doreste sa faca business mare”, spune Iulian Stanciu.

eMAG a ajuns la cea de-a sasea editie de Black Friday si si-a propus sa vanda cu 25% mai mult decat anul trecut cand a vandut de 202 milioane lei. Anul acesta vor fi la oferta – printre altele – 50.000 de smartphone-uri, 40.000 de televizoare, 20.000 de laptop-uri, 17.000 de frigidere, 100.000 de anvelope si 100.000 de electrocasnice mici.

Reducerile totale vor insuma 35 milioane lei, compania spune ca a investit doua milioane euro in servere si hosting si ca a semnat contracte cu sase firme de curierat, jumatate dintre comenzi urmand a fi livrate prin FAN Curier. Compania ar vrea ca de Black Friday sa vanda 800.000 de produse si promite ca in zece zile toate vor ajunge la clienti. In afara de livrarea prin curier, cumparatorii pot opta sa ridice produsele de la unul dintre cele 11 showroom-uri din tara sau de la cele 202 oficii ale Postei Romane cu care s-au semnat parteneriate.

La ce ora va incepe Black Friday pe eMAG? In unii ani a inceput inainte de 7, anul trecut dupa 8, iar anul acesta se doreste inceperea mai devreme ca anul trecut, insa e o decizie complicata. „E o dezabtere mare in interiorul eMAG daca sa anuntam sau nu ora. Daca anuntam ora am avea 500.000-700.000 de oameni care stau in fata calculatrorului si dau „refresh” mereu la site si ne-ar trebui niste zeci de milioane de euro in investitii. Inca mai dezbatem, exista IT-isti curajoi care spun: hai sa anuntam ora, dar noi am vrea sa lucrurile sa functioneze si sa nu anuntam. Incercam sa fie mai dimineata ca anul trecut”, spune Iulian Stanciu.

Compania a anuntat si o premiera pentru Romania, fiindca va vinde reduceri la energia electrica, in oferta fiind 1.000 de pachete de furnizare de energie electrica oferite de E.ON Energie Romania, pentru care factura este zero pe o perioada de 6 luni. Pachetul numit E.ON Lite este destinat consumatorilor casnici, iar contractul de furnizare de energie electrica va fi incheiat pe o perioada de un an, cu posibilitate de prelungire. Dupa perioada de gratuitate de o jumatate de an, clientii vor beneficia de un pret redus de furnizare (de 0,19 lei /kWh).

eMAG a inceput acum zece luni negocierile pentru reducerile de Black Friday si la Vinerea Neagra vor participa si cei 2.000 de comercianti de pe platforma eMAG.

In fiecare an apar discutii despre preturi amrite cu cateva saptamani inainte de Black Friday si apoi scazute artificial in ziua marii sarbatori e shopping. Iulian Stanciu neaga vehement ca asa ceva s-ar intampla si spune ca este o chestiune de neincredere.

„Este o perceptie care s-a dezvoltat de-a lungul vremii, insa realitatea este ca pe zona de e-commerce lucrurile sunt foarte transparente. Nu exista ideea de pret crescut la nicio firma care doreste sa faca business mare si mai ales pe zona de comert onlinee. Normal este ca un pret sa creasca si sa scada de multe ori de-a lungul anului, exista un pret de baza si in timpul promotiilor pot scadea 3-5 zile sau o saptamana si apoi se revine la pretul normal. Evolutia are mai multe faze, daca pretul se compara cu cel de baza, atunci reducerea este una mai mare, dar daca veti compara pretul de Black Friday cu cel vazut acum trei luni la o promotie de acum trei luni, atunci reducerea va fi mai mica. (…) Pretul de baza al produsului este pretul normal la care produsele se vand mare parte din timp”.

Iulian Stanciu spune ca interesul nu a scazut pentru Black Friday, ci din contra, este tot mai mare si studiile arata ca in medie fiecare client va cumpara trei produse. „Exista doua tipuri de Black Friday, unuul comercial, facut tot timpul anului si exista un Black Friday spectacol facut o singura zi pe an unde sunt majoritatea magazinelor online si cateva din retail. (…) Este un eveniment care aduce valoare pentru clienti fiindca exista foarte multe reduceri intr-o singura zi”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro