Evaluarea Nationala la finalul clasei a IV-a: Subiectele de la evaluarea la Limba romana
Subiectele pe care le-au avut de rezolvat elevii de clasa a IV-a in cadrul evaluarii nationale la Limba romana au fost publicate de Ministerul Educatiei. Testele au fost pe doua numere, astfel incat doi elevi care au stat in banca unul langa celalalt nu au avut aceleasi subiecte. Elevii de clasa a IV-a au sustinut in premiera acest tip de teste, ale caror rezultate nu vor fi trecute in catalog. Timpul de rezolvare a subiectelor a fost de 60 de minute. Evaluarea va continua maine cu testarea la Matematica si vineri cu testarea la Limba materna.
Miercuri, 28 mai, odata cu testarea la Limba romana a elevilor de clasa a IV-a, au debutat, in premiera, evaluarile nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a. Sensul acestor evaluari il reprezinta, deopotriva, analizarea corecta a sistemului de invatamant si inceputul cresterii performantei scolii romanesti, sustine Ministerul Educatiei.
Descarca de mai jos subiectele la Limba romana pe care le-au avut de rezolvat elevii de clasa a IV-a:
Subiecte Limba Romana_Test 1 Evaluarea Nationala Clasa a IV-A
Subiecte Limba Romana_Test_2 Evaluarea Nationala Clasa a IV-A
Evaluarile nu vor avea ca finalitate o nota in catalog, ci le ofera profesorilor, elevilor si parintilor informatii concludente despre nivelul de pregatire si despre ceea ce trebuie imbunatatit, informeaza Ministerul Educatiei, care precizeaza ca la nivel national, va exista un raport, similar raportului PISA, cu evaluari pe fiecare competenta, pentru clasele a II-a, a IV-a si a VI-a.
Ministerul Educatiei Nationale (MEN) precizeaza intr-un comunicat remis HotNews.ro ca „miercuri, 28 mai, odata cu testarea la Limba romana a elevilor de clasa a IV-a, au debutat, in premiera, evaluarile nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a. Sensul acestor evaluari il reprezinta, deopotriva, analizarea corecta a sistemului de invatamant si inceputul cresterii performantei scolii romanesti”.
„In conditiile in care prima evaluare nationala a elevilor, de la intrarea lor in sistemul de invatamant, se face abia la finalul clasei a VIII-a, introducerea acestor evaluari, prevazute de Legea Educatiei Nationale, ofera un tablou foarte clar legat de nivelul de pregatire al elevilor in diferite momente”, sustine MEN.
Evaluarile la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a urmeaza modelul testelor internationale si introduc un sistem de pregatire a elevilor, obisnuindu-i cu examenul de la finalul ciclului gimnazial. „Testele aplicate au un grad ridicat de interdisciplinaritate si nu pun accent pe memorare si reproducere, ci pe capacitatea elevului de a utiliza si corela informatiile pe care le-a acumulat pana la un anumit moment”, potrivit Ministerului.
Evaluarile se desfasoara in clasain care invata elevii in mod obisnuit, elevii nu sunt separati cate unul in banca, insa testele sunt pe mai multe numere, astfel incat doi elevi care stau unul langa celalalt nu vor avea acelasi subiecte, a declarat in urma cu o luna ministrul Educatiei, Remus Pricopie.
Acest tip de evaluari este prevazut in Legea Educatiei, insa este pentru prima data cand testele se aplica la nivel national, dupa doi ani in care Ministerul Educatiei a aplicat evaluarile in sistem pilot.
Calendarul evaluarilor nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a, a VI-a:
28 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba romana
29 mai 2014: Clasa a IV-a – Matematica
30 mai 2014: Clasa a IV-a – Limba materna
2 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba romana
3 iunie 2014: Clasa a II-a – Scris-citit Limba materna
4 iunie 2014: Clasa a II-a – Matematica
5 iunie 2014: Clasa a VI-a – Limba si comunicare
6 iunie 2014: Clasa a VI-a – Matematica si Stiinte ale naturii
Subiectele au fost redactate de Centrul National de Evaluare, iar timpul de rezolvare a subiectelor este de 60 de minute pentru clasele a IV-a.
Nu vor exista camere de luat vederi, iar rezultatele nu vor fi publice. Notele pe care le vor lua elevii “se discuta cu parintii, se discuta la nivelul consiliului profesoral, se discuta la nivelul inspectoratului, iar noi la nivelul MEN vom da rapoarte la nivel national si vom putea sa spunem exact care este nivelul de performanta al elevilor folosind anumite criterii”, a precizat ministrul Educatiei.
Evaluarea de la finalul clasei a IV-a este realizata pe tipul evaluarilor internationale, cea mai cunoscuta dintre ele fiind testarea PISA. Ministrul Educatiei, Remus Pricopie, a explicat in cadrul unei conferinte de presa in urma cu o luna ca scopul acestor evaluari este de “a avea un tablou foarte clar legat de nivelul de pregatire al elevilor in diferite momente. In actualul sistem pe care il avem, prima evaluare nationala se face la clasa a VIII-a. Nu exista o alta evaluare nationala”.
“Sunt evaluari bineinteles la clasa, dar niciodata nu poti sa ai date comparabile, pentru ca o nota de 6 intr-un catalog intr-o localitate poate ca nu este comparabila cu nota 6 dintr-o alta scoala”, a precizat ministrul.
Descarca Modele de Teste pentru Evaluarea de la finalul clasei a IV-a
Modele de teste pentru Scolile cu predare in limbile minoritatilor nationale (model in limba maghiara) – clasa a IV-a
Descarca de aici Modele suplimentare de pregatire pentru Evaluarea Nationala clasa a IV-a
Citeste si: