FOTOGALERIE Sindromul parcarii unde vrea muschiul meu in Bucuresti: cum a fost distrus spatiul pietonal de la Sf. Gheorghe si cum risti sa te calce tramvaiul din cauza masinilor parcate pe trotuar
In 2009, Primaria Capitalei a cheltuit cateva sute de mii de euro pentru a amenaja trotuarele si statiile de tramvai de la terminalul Sf. Gheorghe, aflat intre Piata Unirii si Piata Universitatii. Astazi, dalele de granit si piatra cubica cu care au fost pavate zonele destinate pietonilor arata ca dupa bombardament, fiind distruse de zecile de masini care parcheaza in aceasta zona, dar si de firmele care administreaza retele edilitare si nu aduc trotuarul la forma initiala dupa ce intervin sa repare avariile. Sutele de pietoni care tranziteaza zilnic zona, fie se strecoara cu greu printre masini, fie merg pe linia de tramvai expunandu-se accidentelor.
Intrebati de ce nu au pus stalpisori pe marginea trotuarelor, pentru a impiedica soferii sa parcheze, reprezentantii Primariei Capitalei au declarat ca accesul masinilor in zona este restictionat de indicatoarele rutiere, iar Politia Rutiera trebuie sa ii sanctioneze pe soferii indisciplinati. Dupa cat se poate observa in imagini, acest lucru nu se intampla, uneori chiar accesul tramvaielor in statii fiind blocat de masini parcate neregulamentar.
„Lucrarea de amenajare a trotuarelor si terminalului de tramvai a facut parte din proiectul de modernizare a Caii Mosilor si a fost inaugurata in 2009. Separat, aceasta lucrare a costat circa 150.000-200.000 de euro. Stalpisori au fost pusi la capatul strazilor, iar accesul soferilor in zona este interzis de inicatoarele rutiere. Masinile intra doar pe unde intra tramvaiul, desi indicatoarele interzic acest lucru. Acolo nu puteam pune stalpisori sau bariera, ca nu mai intra nici tramvaiele. Noi am crezut ca soferii vor respecta indicatoarele rutiere, iar daca nu le respecta trebuie trasi la raspundere de Politia Rutiera. Aceasta problema a parcarilor ilegale tine si de lege, fiinda Politia nu poate amenda masina ci doar soferul. Daca ar putea fi amendata masina si s-ar da amenzi pentru fiecare abatere, atunci nu ar mai exista astfel de cazuri”, a explicat pentru HotNews.ro Ion Dedu, seful directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei.
In legatura cu stricaciunile facute pe trotuare, Ion Dedu spune ca acestea au fost facute in principal de administratorii de retele care au facut sapaturi, dar nu au adus zona la forma initiala.
„Lucrarea este in garantie. Am cerut Directiei de Utilitati sa identifice administratorii retelelor din zona, iar cei care au facut lucrari fara aprobarea nostra si nu au adus trotuarul la forma initiala, vor fi obligati sa plateasca stricaciunile”, a mai declarat Dedu.
In conditiile in care nimeni nu ii amendeaza, soferii prefera sa parcheze pe trotuar deoarece nu platesc niciun ban. In zona Universitatii-Unirii sunt patru parcari mari cu plata – parcarea subterana de la Universitate, parcarea de la Intercontinental, parcarea de la magazinul Cocor si cea de la Unirea – iar acestea sunt departe de a fi pline.
In total, cele patru parcari insumeaza aproximativ 2.500 locuri. Acestora se adauga si parcarile de pe strada, inca cateva sute de locuri. Pretul pentru o ora de parcare pleaca de la 1,5 lei si ajunge pana la 3,5 lei in parcarea subterana de la Universitate. O dovada a faptului ca soferii pot fi civilizati cu amenzi este strada Doamnei din Centrul Istoric al Capitalei. Pana in urma cu cateva saptamani, aici erau parcate de ambele parti ale strazii si pe trotuare zeci de masini, traficul rutier fiind mereu blocat, iar pietonii nu aveau pe unde sa mearga. Acum insa, de cand cativa politisti stau in fiecare zi in zona si ii amendeaza pe soferii indisciplinati – sanctiunea fiind baneasca dar si cu puncte de penalizare – strada si trotuarele s-au eliberat de masini.
Cum arata in prezent spatiul petonal de la Sf. Gheorghe, cu masini parcate pe trotuar si pavajul distrus: