Sari direct la conținut

Google – dat in judecata pe baza unei teorii ca ar abuza de platforma sa de publicitate Adsense, in relatia cu publisherii​

HotNews.ro

O platforma de intermediere de continut online a dat in judecata Google pe baza unei presupuse „scurgeri de informatii” petrecute recent, prin care gigantul american este acuzat ca ar abuza de platforma da de publicitate AdSense pentru a evita plati substantiale catre publisherii online, scrie Business Insider. Sursa citata apreciaza ca, desi este bazat pe o „teorie a conspiratiei” ce nu insufla prea multa credibilitate, procesul atrage atentia deoarece ar putea face lumina in felul cum actioneaza Google in relatia cu publisherii care folosesc AdSense, platforma prin care trec anual zeci de miliarde de dolari.

  • AdSense este un program prin care publisherii online pot sa fiseze reclame text, imagine sau video, administrate de Google, pe site-urile lor, in functie de continutul acestora.

Acum o luna, o persoana care se pretinde a fi un fost angajat Google a publicat o serie de „dezvaluiri” potrivit carora Google ar elimina in mod curent site-uri din reteaua sa AdSense, in momentul in care site-urile inregistreaza cresteri semnificative iar sumele datorate acelor site-uri devin substantiale. Dupa cum noteaza Business Insider, Google a reactionat imediat atunci, sustinand ca asa-zisele dezvaluiri ar fi complet false, punct de vedere acceptat in general in piata.

Intre timp, potrivit sursei citate, o casa de avocatura importanta, reprezentand platforma de intermediere de continut online din SUA Repost.us, detinuta de Free Range Content Inc., a dat in judecata Google in temeiul „scurgerilor de informatii” de acum cateva saptamani.

  • Acuzarea arata ca, in februarie a.c., platforma respectiva a inregistrat o crestere abrupta de trafic si a instiintat Google, avand in vedere ca ar fi urmat sa castige din AdSense, in acea luna, de patru ori mai multi bani decat intr-o luna obisnuita. Compania sustine ca a intrebat Google daca este vreo problema in legatura cu aceasta evolutie, iar pe 4 martie Google a eliminat Repost.us din platforma AdSense.
  • Acuzarea sustine – in temeiul unor cifre furnizate chiar de Google pe un blog oficial al sau – ca gigantul online ar fi procedat la fel in cazul altor 250.000 de site-uri eliminate din sistemul de publicitate mentionat.

Sursa citata arata ca acest proces va atrage atentia multora deoarece Google se comporta extrem de „misterios” in felul cum administreaza retelele sale de publicitate, iar multi clienti de publicitate si publisheri vor dori sa afle care sunt efectiv criteriile pe baza carora Google elimina site-uri din AdSense. Google va trebui sa explice, public, modul in care detecteaza comportamentul abuziv al site-urilor ce folosesc AdSense si eventuale fraude ale publisherilor respectivi. Compania tine secrete aceste lucruri, invocand faptul ca dezvaluirea lor i-ar ajuta pe cei care fraudeaza sistemul. Pe de alta parte, caracterul secret al acestor informatii ii nemultumeste pe publisherii online, care adesea cred ca deciziile Google de eliminare a unui site sau altul sunt arbitrare.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro