Sari direct la conținut

Jurnalul economic RFI – HotNews.ro: Romania va fi expusa, multi ani, unui curs de schimb volatil. Bursa de pe Wall Street a inchis la cel mai scazut nivel din ultimii sase ani

HotNews.ro

Dacia asteapta in februarie mai multe comenzi din Germania decat in tot anul trecut

Dupa mai multe serii de intrerupere a productiei din cauza lipsei comenzilor, se aud vesti bune de la Dacia. Uzina creste productia cu 10% incepand din 9 martie pentru a raspunde cererilor din Germania. Acolo, prima de casare este generoasa: 2.500 euro. Dacia estimeaza ca numarul comenzilor din Germania ar putea ajunge la 30.000 pana la sfarsitul lunii, cu 5.000 mai mult decat in tot anul trecut. Pe de alta parte producatorul a vandut luna trecuta pentru prima oara mai putine masini in Romania decat in Franta.

De 1 aprilie de scumpesc tigarile si alcoolul

Tigarile si alcoolul vor costa mai mult din 1aprilie. Cauza: acciza la tutun va creste cu 14 euro la mia de tigarete, iar cea la alcool, in functie de tipul bauturii, potrivit Ministerului de Finante. Producatorii de tigari spun ca nu au fost consultati in legatura cu cresterea accizei care ar scumpi tigarile cu pana la 40%. Totodata, masura ar duce la cresterea contrabandei cu 30%.

Analisti britanici: Romania, vulnerabila o perioada indelungata la volatilitatea cursului

Romania ramane vulnerabila o perioada indelungata in ceea ce priveste volatilitatea cursului de schimb care va persista in Europa Centrala si de Est. Asa sustine o analiza a Institutului de cercetare macroeconomica din Marea Britanie, Capital Economics. Leul s-ar putea confrunta cu presiuni sporite in urma agravarii crizei in urmatorii ani, mai scrie textul citat de Mediafax. Recent, guvernatorul BNR, Mugur Isarescu a spus ca stabilitatea cursului este esentiala pentru economie. Si cotatiile monedelor din Rusia, Bulgaria si tarile Baltice vor ramane sub presiune. In schimb, Cehia si Polonia par a fi mai bine pregatite pentru criza economica.

Leul s-a apreciat ieri, dar mai putin ca valutele din regiune

Leul s-a apreciat, ieri, pentru a treia zi consecutiva fata de euro. La cursul de referinta moneda nationala a scazut cu peste 3 bani pana la 4,2637 lei/euro. Fata de dolar, leul s-a apreciat cu aproape 5 bani, ajungand la 3,3657. Si francul elvetian a pierdut peste 5 bani in fata leului. Pe plan international, euro se mentine in crestere fata de dolar, peste pragul de 1,26.

Depreciere a actiunilor Bank of America si Citigroup nemaintalnita de 15 ani

Bursa de pe Wall Street a terminat aseara pe rosu, influentata de scaderea puternica a actiunilor Bank of America si Citigroup, cu circa cu 14%, in urma zvonurilor de nationalizare. Indicele Dow Jones a ajuns la cel mai scazut nivel din ultimii sase ani.

In schimb, marile burse europene au incheiat, ieri, in crestere usoara, dupa trei zile pe rosu. Indicele principalelor actiuni europene a avansat cu 0,1%. Si bursa de la Bucuresti a inchis in crestere, cu peste 3%, recuperand astfel pierderile severe de zilele trecute.

Pretul petrolului urca

Petrolul s-a scumpit cu aproape 5 dolari, aseara, la New York, dupa scaderea neasteptata a rezervelor americane de titei. Un baril a fost cotat la 39,48 dolari. La Londra, pretul petrolului a depasit 37 de dolari.

Franta: retea extinsa pentru incarcarea masinilor electrice

Guvernul francez a lansat un plan pentru crearea infrastructurii la nivel national care sa permita incarcarea masinilor electrice. In urma colaborarii autoritatilor regionale cu producatorii auto, soferii vor putea sa isi incarce viitoarele masini electrice, in public, la locul de munca sau la domiciliu. Presedintele Nicolas Sarkozy vrea ca in urmatorii trei ani sa existe 100.000 de masini electrice in Franta. Deocamdata, masini 100% electrice se lasa asteptate. Cele cateva modele care se vand in Occident costa peste 10.000 de euro, iar majoritatea cumparatorilor nu le considera practice.

Si, din agenda economica a zilei:

In Parlament continua dezbaterile asupra bugetului de stat

In SUA se anunta indicele preturilor de consum pe ianuarie

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro