Sari direct la conținut

Kilogramele in plus iti pot afecta cariera

HotNews.ro

Se pare ca greutatea in surplus te poate dezavantaja cand vine vorba de locul de munca. Cel putin asta sustine un sondaj realizat printre directorii britanici, care tind sa devina discriminatori in aceasta privinta.

8 din 10 directori intervievati cred ca, in afaceri, exista mentalitatea conform careia oamenii obezi nu se potrivesc in biroul acelei firme. In acelasi timp, 7 din 10 vad oamenii obezi ca neavand autocontrol, energie si determinare. Acelasi procent crede ca oamenii zvelti fac fata mai bine stresului de la birou si sarcinilor pe care le au de indeplinit.

Angajatii obezi au inregistrat o productivitate mai scazuta si au lipsit pe motive medicale de doua ori mai mult decat cei cu o greutate normala, sustine un studiu realizat de Vielife, o firma britanica de consultanta medicala.

Obezitatea a ajuns boala secolului, doar in Marea Britanie estimandu-se ca, in 2010, 1 din 3 persoane va avea prea multe kilograme in plus. In plus, obezitatea afecteaza economia nationala, in Anglia cheltuindu-se anual peste 2 miliarde de lire sterline pentru tratarea acestei boli.

Khalid Aziz, directorul general al Aziz Corporation, comenteaza: „Acest studiu arata ca aparentele conteaza foarte mult in afaceri, iar greutatea este unul dintre factorii cheie in ceea ce priveste aspectul fizic. Cei care cantaresc prea mult transmit lipsa de autocontrol, ceea ce ii face sa nu mai prezinte incredere”.

Angajatorii avertizeaza ca personalul de la HR nu poate pur si simplu sa respinga candidatii doar pe motivul greutatii lor. HR-ul trebuie sa dovedeasca cumva faptul ca afacerea firmei ar avea de suferit daca acea persoana ar fi angajata. Un sondaj realizat pe 2000 de angajati britanici in HR arata ca peste 90% ar angaja mai degraba o persoana slaba. 12% dintre ei spun ca angajatii supraponderali nu sunt potriviti pentru intalnirile fata in fata cu un client.

Potrivit lui Ben Willmott, consilier pe relatiile cu personalul, patronii ar trebui instruiti sa „trateze cu mai multa sensibilitate problema obezitatii, precum si pe cea a folosirii limbajului neadecvat”. In plus, atunci cand selecteaza candidatii pentru promovare, directorii ar trebui sa se concentreze mai mult pe abilitatile profesionale si pe productivitate, decat pe aspectul fizic.

Sursa: virginmedia.com, timesonline.co.uk

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro