Sari direct la conținut

Laurentiu Ionete despre publicitatea in 2009: Pe alocuri vom putea vorbi de scaderi de preturi

HotNews.ro

Laurentiu Ionete, unul din cei mai cunoscuti oameni de publicitate din Romania, vicepresedinte de Sales & Marketing in grupul Voiculescu, a fost in redactia HotNews.ro si a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre ultimele evolutii din piata de publicitate din Romania. El considera ca, in 2009, piata de publicitate va avea scaderi pe toate segmentele cu exceptia online-ului.

Intalnirea Media HotNews.ro a fost moderata de Iulian Comanescu. Ionete este cunoscut in piata pentru faptul ca a adus Intact/Antena la un power ratio (raport intre venituri si cota de piata pe audiente) foarte bun.

Laurentiu Ionete conduce CLIR Media, regia care vinde televiziunile grupului Voiculescu, o parte din publicatii si radiouri si radioul public.

Biografie pe MediaPedia.ro

Fragmente din discutie online

  • Principalii clienti [pentru Antene, n.r.] sunt Procter, L’Oreal, Nestle (ti-am raspuns astfel si la relatia cu Zenith :-)), Danone, Colgate.
  • In opinia noastra, din punct de vedere comercial, pentru TVR ar fi fost avantajos sa fie vanduta de aceeasi structura/echipa care vindea spatiul Antenelor.
  • In ceea ce priveste minimul garantat solicitat de TVR, el este fezabil doar in conditiile in care TVR 1 ramane/se intoarce in top 5.
  • Cat priveste reducerea salariilor, nu cred ca ea se va aplica asa, ca ordonanta lui Boc, la fel pentru toata lumea.
  • Antena 1, societate comerciala si nu fundatie de caritate, obtine peste 90 la suta din veniturile sale din publicitate.
  • [La Antena 1] Nu am inchis anul, dar cred ca [am avut incasari de] peste 60 de milioane de euro (asteptam si rezultatele pe decembrie).
  • Piata publicitatii din 2009/TV va fi cu 10-15% sub 2008, adica in jur de 300 de milioane de euro.
  • Publicitate TV: 2008 = 340-350 de milioane de euro, 2009 = 300-310 milioane.
  • Clientii preseaza intotdeauna pentru reducerea preturilor, cred ca cresterea preturilor in 2009 fata de 2008 nu poate depasi un digit. Pe alocuri, putem vorbi si de scaderi de pret tot de un digit.
  • Outdoor: Jale mare, -35% fata de anul asta.
  • Print: jale, -20-25% fata de 2008
  • Internet: sperante, +20-25%.
  • Stam destul de prost cu acoperirea in ianuarie. Avem o incarcare de vreo 20 la suta, fata de 40-45 la suta, cat era „normal” pentru ianuarie.
  • argumentul „rating mare” este mai putin important in negocieri decat a fost in anii precedenti.
  • E destul de greu sa vinzi publicitate pentru Antena 2.
  • am primit de multe ori solicitari de pozitionare a spoturilor in emisiunea lui Mircea Badea.
  • Da, exista bugete suplimentare pentru productii proprii. Va fi mai mult decat anul trecut.
  • n-o sa neg niciodata ca in spatele punctelor de rating sunt telespectatori care beau bere, mananca ciocolata, au credite la banci si din patru in patru ani sau mai des, se prezinta la vot.
  • Mircea Badea e foarte rentabil.
  • Exista o intarziere in definitivarea bugetelor de publicitate ale marilor spenderi. Si mie mi se pare ca romanii sunt dispusi in continuare sa-si cheltuiasca banii.
  • In piata auto e jale mare, dar spre exemplu Renault isi pastreaza bugetul la acelasi nivel.
  • E adevarat ca am inchis cu P&G si ca vom incerca sa luam din piata mai mult decat anul trecut.
  • Noi am fost mai curand zgarciti in acordarea rebate-urilor, dar 2009 ne va obliga sa o facem (adica sa acordam rebate-uri).
  • Editiile trecute ale intalnirilor Media HotNews.ro:

6 noiembrie: Serban Alexandrescu (Headvertising): „Unii si-o vor fura mai urat decat altii”

13 noiembrie: Dan Diaconescu vrea transmisii live din Salvare si Elodia pe internet

19 noiembrie: Orlando Nicoara despre criza din advertising

26 noiembrie: Sorin Freciu: „Nu cad in capcana cifrelor de audienta”

3 decembrie: Catalin Tolontan despre viitorul presei din Romania

10 decembrie: Cristina Popescu (Romtelecom) crede ca online-ul e avantajat

17 decembrie: Eliza Rogalski (Rogalski-Grigoriu): New media este din ce in ce mai mult o sursa de informatii pentru mass media”

7 ianuarie: Felix Tataru (GMP) despre publicitate, in 2009: „Pargmatism si stat pe coada”

Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro