Sari direct la conținut

Masina cu cel mai mic consum

Republicanul

Virgilius pe trei roti

Soferii, care au circulat ieri la prinz pe DN 1, au avut prilejul de a vedea in trafic o ciudatenie cu trei roti, care seamana mai degraba cu o jucarie decit cu o masina. La volanul „ciudateniei” s-a aflat Iustin Capra, un inventator nascut in Prahova, mult mai cunoscut in strainatate decit la noi in tara.

Acest autovehicul este ultimul dintr-un sir de prototipuri cu care inventivul prahovean a cucerit o lume intreaga. Botezat Virgilius, acest mijloc de transport cu un singur loc cintareste numai 135 de kilograme si consuma un litru de benzina la suta de kilometri parcursi in conditii normale de trafic.

„Am terminat munca la Virgilius acum doua luni, dar vremea nu mi-a permis s-o scot pe sosea, la drum lung. Azi (n.r. ieri) am venit din Bucuresti la casa parintilor mei din comuna Filipestii de Padure, unde intentionez sa ma retrag cit de curind”, spune inventatorul. La fiecare oprire prin localitatile judetului, lumea se stringea ca la urs sa vada „minunatia”.

Unii se fotografiau linga Virgilius cu telefoanele mobile, altii il asaltau pe soferul-inventator cu tot felul de intrebari despre performantele tehnice ale unui posibil viitor automobil citadin.

De meserie, roman

Date fiind dimensiunile reduse ale acestui inedit mijloc de transport, dar mai ales datorita consumului incredibil de mic, pe platforma lui Virgilius ar putea fi construita o masina de oras ideala. „Din cauza costurilor foarte mari, am renuntat sa-mi mai brevetez inventiile. Acesta este al 66-lea mijloc de transport proiectat si realizat cu forte proprii.

Am primit mai multe oferte sa-l vind, dar nu m-am indurat. Bogatia este un pericol de care ma feresc pentru ca opulenta te coboara in cotidian”, spune, misterios, Iustin Capra.

Prototipul care-i poarta cel de-al doilea nume este compus dintr-o caroserie de aluminiu, realizata cu sprijinul unor meseriasi de la o intreprindere bucuresteana, pusa in miscare de un motor de scuter cumparat cu 50 de coroane suedeze. „Costurile de productie sint foarte mici pentru ca a trebuit sa ma incadrez intr-un buget sarac.

Nu m-am gindit niciodata la inventiile mele ca la surse de cistiguri”, spune cel care a uimit cu creatiile sale participantii celor mai importante saloane de inventica din Europa si Statele Unite din ultimii 16 ani. ~n ciuda ofertelor fabuloase primite de la marii constructori de automobile din lume, Iustin Capra a preferat sa ramina in tara.

„De meserie eu sint roman, iar la asta eu nu voi renunta niciodata, chiar daca cei din jur te privesc ca pe un tataie ticnit”, spune, cu un zimbet amar, Iustin Capra.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro