Ministrul Educației, despre salariile profesorilor: „Trebuie să reflecte respectul pe care noi îl dăm profesorului în societate şi educaţiei” / În ce condiții se vor acorda bonusuri și premii
Noul ministru al Educaţiei, Daniel David, a declarat vineri, în prima sa conferință de presă de la preluarea mandatului, că salariul de bază în educaţie trebuie să reflecte „respectul pe care noi îl dăm profesorului în societate şi educaţiei”. El a precizat că se pot acorda suplimentar bonusuri și premii în baza unor indicatori de performanță.
„Au fost discuţii, sunt, s-au tot pornit diverse analize. Eu cred următorul lucru, că indicatorii de performanţă – şi cred că şi Coaliţia a gândit la fel, pentru că m-am uitat în programul de guvernare cu foarte mare atenţie, şi acolo unde se vorbeşte de indicatori de performanţă, indicatorii de performanţă nu sunt legaţi de salariul de bază – eu cred că salariul de bază trebuie să reflecte respectul pe care noi îl dăm profesorului în societate şi educaţiei”, a declarat Daniel David.
Noul ministru al Educației a spus și că acești indicatori pentru creșterea veniturilor profesorilor vor fi stabiliți la sfârșitul lunii mai.
„Pot să vă spun că până spre sfârșitul lunii mai vom avea și acel set de indicatori care apare și este menționat în programul de guvernare că trebuie să stea la baza premiilor și bonusurilor, dincolo de salariu, de bani”, a declarat ministrul în cadrul conferinței de presă de vineri, de la sediul Ministerului Educației și Cercetării.
„Eu am această abordare meritocratică de a veni cu indicator de performanță”
Referitor la indicatorii de performanță în baza cărora profesorii își vor putea crește veniturile, ministrul Daniel David a mai precizat:
„Eu am această abordare meritocratică de a veni cu indicator de performanță, dar în forma unor bonusuri, premii, suplimentare față de un salariu de bază. Deci, nu salariul pe baza indicatorilor de performanță, ci veniturile o să intre în această logică. Este iarăși un proiect pe care o să mi-l asum. Începem să lucrăm la acești indicatori de performanță, mai ales că, poate ați observat, premierul i-a cerut explicit, când a prezentat programul de guvernare în fața Parlamentului. Deci i-a cerut, o să-i dăm, dar îi dăm în formula asta de evidence based education (n.r. educație bazată pe dovezi) și de politici bazate pe dovezi. Contează, dar contează în anumite zone, nu neapărat în salarizarea de bază”.
Ministrul Educației a menționat și că e nevoie de motivarea profesorilor, inclusiv prin salarizare, pentru a face performanță.
„În primul rând ai nevoie de profesori motivați și pregătiți în metode moderne de predat. Ca să ai profesori motivați, ei trebuie să aibă un salariu decent, rezonabil, conform rolului pe care îl are în societate. Deci avem nevoie să gândim foarte bine nivelul de salarizare”, a conchis ministrul Educației.