Sari direct la conținut

Podul peste Dunăre de la Brăila, inaugurat în urmă cu un an, se asfaltează pentru a patra oară. „E o rețetă asfaltică nouă, testată într-un laborator din Italia”

HotNews.ro
Podul peste Dunăre de la Brăila, inaugurat în urmă cu un an, se asfaltează pentru a patra oară. „E o rețetă asfaltică nouă, testată într-un laborator din Italia”
Sursa foto colaj: Facebook / Directia Regionala de Drumuri si Poduri Buzau

La peste un an de la inaugurarea cu fast a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, constructorul face a patra asfaltare, susţinând că, de data asta, va folosi o nouă reţetă de mixturi bituminoase, adaptată specificului acestui pod, transmite Agerpres.

Circulaţia a fost deviată începând de miercuri, 9 octombrie, pe banda 1 de rulare pentru ambele sensuri, pentru efectuarea lucrărilor de reasfaltare, a anunțat Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău.

„Au început lucrările de asfaltare pe Podul de la Brăila, DN2S, km 4+500 – km 6+600, – sensul Tulcea către Brăila. Devierea traficului rutier de pe Calea 2 pe Calea 1 la km 7+000, cu revenire în Calea 2 la km 3+000. Circulaţia rutieră se desfăşoară în ambele sensuri cu restricţie de viteză de 30 km/h”, a transmis Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău.

Lucrările vor dura 6 zile, iar zona va fi semnalizată cu balize direcţionale şi lămpi de culoare galbenă intermitentă pe timpul nopţii.

 Constructorul italian continuă să refacă asfaltul

Podul suspendat peste Dunăre – cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa – a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, în prezența mai multor oficiali, inclusiv a președintelui Klaus Iohannis și a ministrului Sorin Grindeanu, după cinci ani de lucrări.

La scurt timp după inaugurare, au apărut primele probleme legate de asfalt, care s-a „vălurit”.

„De data aceasta, aşa cum susţine constructorul, este o reţetă asfaltică nouă, care a fost testată într-un laborator din Italia, un laborator european mare. Constructorul spune că această reţetă de asfalt va rezista şi nu vom mai avea problemele de până acum, că se va comporta astfel la traficul rutier, inclusiv traficul greu, iar la vară nu vom mai avea deformările pe care le-am avut până acum. Practic, este o reţetă adaptată Podului de la Brăila, pentru că, într-adevăr, Podul de la Brăila este singurul pod de genul acesta din România, este unicat, are nişte specificităţi ale lui. Dacă faci tot podul specific, trebuie să îi faci şi asfaltul specific, pentru că se vede că asfaltul standard pus până acum nu a rezistat”, a declarat purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, pentru Agerpres.

Purtătorul de cuvânt al CNAIR a precizat că podul va fi reasfaltat în totalitate, după finalizarea lucrărilor pe calea 2 de rulare, traficul de pe calea 1 urmând să se mute aici, pentru ca şi calea 1 de rulare să intre în proces de asfaltare.

„Ca timpi tehnologici, patru zile vor aşterne primul strat de asfalt pe calea 2 de rulare, adică sensul dinspre Tulcea, spre Brăila, după care vor avea o pauză de trei zile, pentru ca primul strat de asfalt să îşi atingă clasa. Vrem să se respecte toţi timpii tehnologici, ca să nu mai avem după aceea surprize şi dezbateri, dacă apar deteriorări (…)”, a mai spus Alin Şerbănescu.

Probleme constante cu Podul de la Brăila de la inaugurare

De la inaugurare și până acum, podul a fost măcinat de probleme: de la infiltrațiile de apă apărute în blocul de ancoraj al cablurilor podului, la denivelări apărute în straturile de asfalt în perioada verii, la curiosul caz al șuruburilor care nu erau strânse în parapetele de protecție.

În luna martie a acestui an, o porțiune de asfalt de la una din rampele podului peste Dunăre de la Brăila s-a lăsat, iar reprezentanții CNAIR declarau atunci pentru HotNews.ro că existau niște tasări în zona rampei care au ajuns până la 10-15 centimetri.

Ultima problemă semnalată la podul peste Dunăre a fost crăparea asfaltului și singura parte deschisă, pe care se circula oricum îngreunat, la începutul lunii septembrie, potrivit Adevărul.

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri.

Deşi circulaţia pe pod a fost deschisă pe 6 iulie 2023, lucrarea nu a fost recepţionată de autorităţile române şi, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, nici nu va fi recepţionată, până când constructorul nu va repara toate problemele, notează Agerpres.

Podul peste Dunăre de la Brăila – datele contractului:

  • Lungime: Pod + Drum Brăila – Jijila (19 Km), Drum legătură DN22 Smârdan Măcin (4,3 km)
  • Valoare contract de proiectare și execuție: 1,99 mld lei (fără TVA)
  • Valoare totală a investiției: 3,445,210,691.08 lei (din care fonduri europene nerambursabile în suma de 1,696,947,365.85 lei.)
  • Constructor: We Build (fost Astaldi – Italia) – IHI Infrastructure System (Japonia)
  • Contract semnat: 15.01.2018 (termene: 12 luni proiectare și 36 de luni execuție)
  • Lucrări începute: decembrie 2018 (autorizațiile de construire drumuri de legătură au venit abia în martie/mai 2021)
INTERVIURILE HotNews.ro