Povestea elevilor care au câștigat primul loc la un concurs de robotică din SUA: „Când vin aici îi cucerim cu faptul că au libertatea de a greşi”
Două echipe din România au câștigat primul loc la un concurs de robotică desfășurat în SUA, la finalul lunii iunie. Profesoara din Iași care a coordonat una dintre cele două echipe câștigătoare a celei de-a opta ediţii a Competiţiei Internaţionale de Robotică „Maryland Tech Invitational” (MTI) a povestit cum atrage elevii spre robotică, relatează Agerpres.
„Pentru robotică, copilul trebuie să aibă o curiozitate maximă, o curiozitate ştiinţifică, dorinţa de a face, dorinţa de a fi împreună cu alţi copii. Ăsta e primul pas”, explică profesoara de Informatică Mirela Ţibu. Ea este mentorul a două echipe de robotică, CyLiis şi Peppers, în cadrul Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iaşi.
Profesoara povestește că ce îi atrage pe elevi la robotică sunt inovaţia, competitivitatea și interacţiunea cu ceilalţi. Prin intermediul acestor cluburi elevii pun în aplicare noțiuni de matematică, fizică sau economie, dar află și la ce folosesc în viaţa reală integralele sau derivatele.
„Eu sunt fermecată de modul în care copiii se implică. Când vin aici îi cucerim cu faptul că au libertatea de a greşi şi că aici, la atelierele de robotică din şcoală, au libertatea de a lucra o perioadă mai lungă în acelaşi loc, de a se sincroniza cu colegi mai mari sau mai mici”, mai povestește profesoara.
La finalul lunii iulie, echipa de robotică CyLiis a câștigat alături de Ro2D2, din Ploiești şi o altă echipă de elevi din statul Indiana competiţia de robotică organizată la Johns Hopkins Applied Physics Laboratory, din Laurel, statul Maryland.
Profesoara a povestit despre experiența copiilor în SUA. „Au descoperit că sunt la fel ca ceilalţi elevi de acolo (din SUA). Sunt chiar mai motivaţi decât ei. Cei din România sunt catalogaţi ca fiind extrem de competitivi”, a mărturisit Mirela Ţibu.
Mentorul echipelor de robotică susține că deși activitatea cluburilor nu urmărește o programă „ca la şcoală”, elevii folosesc informațiile pe care le învață la ore. „Şi-au dat seama acum că este extraordinar de bine să fii mai informat decât cel din faţa ta şi mai bun decât ceilalţi şi discută altfel”.
„Poţi să iei efectiv ceea ce ai fost învăţat în clasa a XI-a sau a XII-a la Matematică şi poţi să modelezi mişcarea oricărui grad de libertate, cu ce şi în ce fel vrei. Doar trebuie să fii foarte dispus să aprofundezi”, explică elevul Ştefan Buruiană, liderul tehnic al echipei CyLiis.
„Când faci parte dintr-o echipă de robotică înveţi toate etapele pe care le ai pentru dezvoltarea unui produs: de la proiectare până la testare, până la efectiva lui prezentare într-o competiţie să vezi efectiv cât de bun e”, afirmă elevul Dimitrie Mihai, liderul echipei CyLiis.