Primele explicații ale Alstom, după ce trenul nou care a făcut miercuri întâia cursă a fost anulat joi dimineață
Trenul Alstom Coradia Stream, primul cumpărat de România în ultimii 20 de ani, nu a circulat joi, iar producătorul spune că au apărut mai multe mesaje de eroare pe computerul de bord, astfel că s-a decis anularea curselor. Alstom a dat un scurt comunicat de presă în care spune că „trenul este complet funcțional”, dar s-a decis să fie dus în depou pentru a se efectua „activități suplimentare”.
Miercuri s-a făcut cursa inaugurală cu pasageri, iar la bord au fost atât premierul Ciolacu, cât și ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.
Marți, la ora 5.40, trenul cel nou ar fi trebuit să plece spre Brașov, dar a fost anulat, iar călătorii au fost direcționați către un tren obișnuit al CFR Călători, care pleca la 6.11.
Marea întrebare este dacă trenul Coradia Stream își va relua curând circulația sau va fi ținut în depou mai mult timp.
Ce spune Alstom
După finalizarea cu succes a cursei inaugurale, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră au apărut mesaje de eroare cu privire la unele funcții, pe computerul de bord. Trenul este complet funcțional, dar dată fiind prioritatea acordată de Alstom siguranței pasagerilor mai presus de orice am decis să ținem trenul în depou, pentru a efectua activități suplimentare în vederea confirmării funcționalităților și siguranței.
În momentul de față echipele Alstom sunt pe deplin mobilizate pentru a evalua cauzele și a defini măsurile adecvate. Obiectivul companiei este repunerea trenului în serviciul comercial în cel mai scurt timp posibil și respectarea angajamentelor comerciale.
Ce a spus Autoritatea pentru Reformă Feroviară
„Trenul nou a trebuit să fie anulat în această dimineață în urma unor erori afișate de computerul de bord care nu s-au resetat în timp util, după tractarea la depou și decuplarea locomotivei de manevră.
Călătorii au fost redirijati către următorul tren programat cu 30 de minute mai târziu.
Reamintim faptul că trenul Coradia Stream preluat de ARF și pus în circulație (din lotul de 37 de trenuri contractate în martie 2022) nu are în prezent vreo rezervă tehnică, până la intrarea în parc a următoarelor trenuri”, a transmis Autoritatea pentru Reformă Feroviară, instituția care a încheiat contractul pentru achiziționarea trenurilor electrice.