Primul contract pentru Autostrada de Centură (A0) a Capitalei s-a semnat sămbătă cu o companie din Turcia / 17 km, 160 mil. euro, 18 luni de licitație
Compania turcă Alsim Alarko va proiecta și construi pentru circa 160 de milioane de euro Lotul 2 (16,3 km) al Autostrăzii de Centură Sud (A0) – o nouă șosea de mare viteză, diferită de actuala centură – practic prima bucată adevărată de autostradă care ar urma să ocolească Bucureștiul. Licitația a fost demarată în iulie 2017, la pachet cu încă alte două loturi care încă nu au soarta tranșată. Compania turcă va avea termen nu mai puțin de doi ani și jumătate pentru finalizarea proiectului.
Oficialii Companiei de Drumuri, în prezența Ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, au semnat sâmbătă contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 2 (16,3 km) al Autostrăzii de Centură Sud (A0) cu firma turcă Alsim Alarko, a cărei oferte a fost declarată câștigătoare în mai 2018. Oferta celor de la Alsim Alarko a fost de circa 160 de milioane de euro, mai exact 750.849.942,12 Lei fără TVA.
Licitația a fost lansată în iulie 2017, la pachet cu loturile 1 și 3.
Pe Lotul 1 (17 km) a fost atribuit contractul tot către compania Alsim Alarko pentru 830.679.662,15 lei, fără TVA (cca. 176 milioane euro), dar momentan licitația e blocată în contestații.
Pe 25 ianuarie 2019, CNAIR a anunțat că a atribuit pentru a doua oară contractul pentru Lotul 3 (18 km) către grecii de la Aktor pentru circa 182 de milioane de euro, iar Asociația Pro Infrastructura anunța în urmă cu câteva zile că nu s-ar fi depus contestații după atribuire, astfel încât și acest contract ar putea fi semnat de către CNAIR.
Proiect: autostrada de centură a Capitalei – A0 – semi-inelul sudic
Lungime: 52 km
Cost: 530 mil. Euro (estimativ)
Lotul 1
Proiect: A2-CF 902 (aproape de Jilava)
Lungime: 17 km
Cost: 178 mil. Euro
Constructor: desmenat – Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Stadiu: în licitație, cu diferite contestații
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor
Lotul 2
Proiect: CF 902 – DN6
Lungime: 16,3 km
Cost: 162 mil. Euro
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Stadiu: contract semnat pe 9.03.2019
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor
Lotul 3
Proiect: DN6-A1
Lungime: 17,5 km
Cost: 182 mil. Euro
Constructor: desemnat Asocierea Aktor – Euroconstruct Trading – ianuarie 2019 (fără contestații) / inițial a fost desemnat UMB-Tehnostrade, dar au fost admise contestații și ofertele au fost reevaluate.
Stadiu: aproape de semnare contract
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor
Autostrada de Centură Sud – hartă orientativă:
Turcii de la Alsim Alarko încearcă de circa trei ani să intre în piața de construcții de infrastructură din România, iar proiectul autostrăzii A0 a fost printre primele la care a participat.
Recent, turcii de la Alsim Alarko au câștigat și un contract de aproape 600 de milioane de euro pentru realizarea a unui tronson de cale ferată de viteză între Cața și Apața, parte din linia de la Brașov la Sighișoara.
În urmă cu un an reprezentanții companiei turce au transmis HotNews.ro că proiectul A0 va fi unul de început care să deschidă calea și altor lucrări în Europa și că „strategia companiei pe termen lung este de a investii în Romania prin Parteneriatele Publice Private”, având pregătit „un plan de investiții de 10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani”.
Reprezentanții Alsim Alarko transmiteau la acel moment că sunt o companie de top 10 din Turcia și pe locul 79 la nivel mondial (detalii), și că participă și vor participa și la alte licitații în România.
Potrivit unui film de prezentare publicat pe YouTube, compania se laudă cu peste 200 de proiecte internaționale pe care le-a realizat – proiecte rutiere și feroviare, de metrou, aeroport, conducte sau urbane.