Sari direct la conținut

Privatizarea Automobile Craiova, semnata si in romana

HotNews.ro

Versiunea in limba romana a contractului de privatizare al Automobile Craiova a fost semnata vineri de Sebastian Vladescu, presedintele Comisiei de privatizare, si negociatorul sef din partea Ford, Lyle Watters. Varianta in limba engleza a documentului a fost parafata in urma cu doua zile in cadrul Salonului Automobilistic de la Frankfurt.

La ceremonie au participat premirul Calin Popescu Tariceanu, presedintele Ford Europa, John Fleming, ambasadorul SUA la Bucuresti, Nicholas Taubmann si presedintele AVAS, Teodor Atanasiu.

Contractul de privatizare a societatii va fi facut public saptamana viitoare, a declarat Sebastian Vladescu.

Potrivit NewsIn, John Fleming s-a aratat extrem de multumit de achizitia uzinei din Craiova si isi doreste ca toate formalitatile legale sa fie finalizate cat mai curand, astfel incat Ford sa poata inceapa productia.

In privinta modelului de autoturism care va fi produs la Craiova, Fleming a anuntat ca Ford doreste sa pastreze secret numele acestuia. „Va exista un vehicul care va fi produs numai in Craiova si va fi destinat in special exportului”, a aratat reprezentantul investitorului american.

Presedintele Ford Europa a dat asigurari ca angajamentul Ford de a atinge o productie anuala de 300.000 de autoturisme si tot atatea motoare, la Craiova, va fi indeplinit.

Fleming a reamintit ca investitiile Ford la Craiova vor atinge 675 milioane euro, iar achizitiile de pe piata interna se vor ridica la un miliard de euro. Totodata cifra de afaceri a societatii din Craiova este estimata la 2,8 miliarde euro anual.

Compania Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166,5 lei. Actionarii companiei sunt AVAS, care detine 72,40% din actinile companiei, SIF Oltenia, cu 22,0620% si alti actionari, cu 5,5348% din capitalul social.

Ford Motor Company a depus singura oferta pentru preluarea pachetului de 72,40% din capitalul social al Automobile Craiova.

Pentru fabrica de la Craiova au mai depus oferte neangajante General Motors Corporation si compania Russian Machines, care au renuntat sa se mai inscrie in cursa pentru privatizare.

Ford a mai fost prezenta in Romania in urma cu mai bine de 60 de ani. In 1931, Ford deschide o firma de vanzari in tara noastra, iar in 1935 construieste pe Calea Floreasca o uzina de automobile. In 1944, fabrica este preluata de armata romana.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro