Sari direct la conținut

Revolta patronatelor privind închiderea circulației pe Valea Oltului: „Pierderile economice le suportăm cu toții”

HotNews.ro
Valea Oltului, Foto: Agerpres
Valea Oltului, Foto: Agerpres

Fabricile se vor mai aproviziona mai greu, magazinele nu vor primi produsele la timp și transportatorii vor avea costuri mai mari ca urmare a deciziei autorităților de a anunțat cu doar o săptămână înainte că circulația va fi închisă timp de o lună pe Valea Oltului, atrage atenția Radu Burnete, directorul executiv al Confederației Patronale Concordia, într-un comunicat de presă.

„Este regretabil felul în care am aflat că Valea Oltului, principala arteră economică rutieră a României, se închide timp de o lună. Ar fi trebuit sa avem informația asta la începutul anului, minimum cu 2-3 luni înainte. Care sunt consecințele imediate pentru economie? Rutele ocolitoare nu pot prelua traficul fără sincope și asta înseamnă că exporturile României vor avea întârzieri”, acuză Radu Burnete.

El prezintă și cazuri concrete cum fiecare verigă din lanț va avea de suferit pentru decizia anunțată târziu de autorități.

„Fabricile care depindeau de această arteră se vor aproviziona mai greu. Magazinele care deservesc milioane de consumatori se vor trezi că produsele nu ajung la timp. Transportatorii vor avea costuri mai mari și o mulțime de probleme cu timpii de livrare asumați în contractele lor. Sau haideți să ne imaginăm că traficul e deschis doar noaptea: va fi cineva prezent în centrele logistice, în fabrici sau magazine, să descarce și să încarce?”, explică Burnete.

În schimb, dacă autoritățile anunțau cu câteva luni înainte și nu o săptămână, le-ar fi oferit timp agenților economici să ia măsuri.

„Puteau ajusta producția astfel încât să fie nevoie de mai puține livrări în această perioadă. Puteau să prevadă stocuri mai mari. Puteau să renegocieze contracte, să revizuiască angajamente. Zeci de mii de firme ar fi avut timp să se pregătească pentru acest eveniment. Lanțurile logistice care gestionează zilnic zeci de mii de tone de marfă ar fi putut fi redesenate temporar și toată lumea ar fi fost pregătită din timp pentru o perioadă cu posibile întârzieri. Ce mai pot face companiile acum? Mai nimic. Poate doar să tragă aer în piept pentru nervii, problemele și pierderile care vor urma”, explică BUrnete.

În final, el subliniază că toți își doresc construcția autostrăzii Pitești – Sibiu, dar „solicitarea noastră fermă este ca astfel de decizii să nu mai fie luate fără să fie comunicate cu mult timp în avans”. „Pierderile economice – care vor fi și puteau fi evitate – le suportăm cu toții”, conchide Burnete.

Circulația pe Valea Oltului se închide din 8 iulie

Circulația rutieră pe DN7 pe Valea Oltului, între localitățile Boița și Lazaret, se va închide complet pe timpul zilei începând cu 8 iulie, pentru o perioadă de o lună, pentru că în zonă se vor face lucrări la autostrada Sibiu-Pitești.

„Nu există altă variantă, am încercat să găsim variante. Vorbim de înălțimi foarte înalte care ajung până la 70 de metri, unde trebuie a fi tăiați acești arbori care riscă să ajungă pe carosabil și să pună în păericol siguranța circulația. repet, vrem autostradă, trebuie să facem aceste lucrări”, a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Pentru executarea lucrărilor de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN 7, pe sectorul cuprins între km 242+600 și km 250+000 se va institui măsura de închidere a circulației rutiere zilnic în intervalul orar 06:00 – 20:00, aceasta urmând a se desfășura pe următoarele rute ocolitoare.

Variante ocolitoare propuse pentru autovehiculele cu MTMA > 7,5 tone aflate în tranzit:

Pentru relația București – Veștem (Sibiu) și retur:

  • București → A3 → Ploiești  → DN1A → Brașov → DN 1 → Veștem – intersecție cu DN 7

Pentru relația Pitești – Brașov și retur:

  • Pitești → DN73 – A3 → Râșnov  → Brașov

Pentru relația București – A1 Simeria (precum și zonele de vest, centru și nord ale țării) și retur:

  • București → A1 → Pitești → DN7 → Râmnicu Vâlcea → DN67 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1

Totodată pentru această relație sunt propuse și următoarele variante alternative:

  • București → A1 → Pitești → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Filiași → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1
  • București → A1 → Pitești → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1
  • București → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Filiași → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1
  • București → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1

Circulația vehiculelor rutiere între Râmnicu Vâlcea și punctul de lucru de la km 242 + 600, precum și între Sibiu/Boița și punctul de lucru de la km. 250 + 000 se va desfășura pe DN7 conform reglementărilor legale în vigoare, transmite CNAIR.

INTERVIURILE HotNews.ro