Sari direct la conținut

.ro la un CeBIT cam palid

Romania participa pentru a cincea oara in perioada 10-16 martie la Targul de tehnologia informatiilor si a telecomunicatiilor CeBIT. Unii semnalizeza insa o scadere a interesului de firme si public la expozitia IT din Hanovra, un adevarat barometru al acestei branse si indicativ de baza al economiei germane.

„Mari firme precum Oracle nu mai sunt prezente la CeBIT din anul 2000, fiindca sunt de parere ca asemenea targuri sunt foarte costisitoare si nu aduc rezultatele scontate”, spune matematicianul Alexandru Draghici din Langen Frankfurt), specialist in materie si vizitator permanent al acestui targ de profil.

El adauga: „Pentru asemenea firme, care vand cu precadere software doar pentru clienti mari, firme care sunt dispuse sa plateasca sume de ordinul sutelor de mii de Euro pentru aceste solutii, o participare nu are probabil sens.

De alta parere sunt firme precum Microsoft, care vinde produse pentru milioane de utilizatori. Cu toate acestea, firme mari precum IBM, SAP sau firme de telecomunicatii precum Vodafone, E-plus au fost prezente cu standuri supradimensionate”.

Punct ro

Din Romania, 30 de firme si-au anuntat prezenta la targ.

Companiile romanesti expun cu precadere colectiv, pe cei 180 de mp ai standului romanesc B15, din Hala 8, dar si in cadrul grupului SIPPO (Halele 4 A02 -AroBS Transilvania Software Cluj-Napoca si Data Invest Iasi) sau dispersat, pe cont propriu (7 A51 – QUEEN BETA Constanta, 13 A63 – Topex Bucuresti si 19 B02 – Flamingo International Otopeni).

Sambata 12.03.05, intre orele 10.00-13.00 a avut loc loc la standul C22 din Hala 8, in cadrul forumului IT OUTSOURCING SOLUTION, cea de-a doua „Zi Romano-Germana”, cu contributii pe teme politice si economice ale unor politicieni, investitori si specialisti din cele doua tari. Sub motto-ul „.ro – destinatia Romania.

Partener in outsourcing, cooperare si investitii”, conferintele si discutiile purtate in limba germana si engleza s-au referit la tematicile legislatie, politica taxelor, cadrul de investitii si panorama perspectivelor IT&C in Romania.

Relocatie de creieri

Organizatorul forumului este WBF/GTZ Romania (coordonator de proiect Florin George Cristodorescu), moderatia fiind asigurata de Hans Königes, editor principal la revista de specialitate germana „Computerwoche”.

Invitati de onoare sunt ambasadorul Romaniei la Berlin Adrian Vierita, ministrul Comunicatiilor si al Tehnologiei Informatiei, Zsolt Nagy, presedintele Asociatiei Romane de Software si Electronica, Alexandru Borcea, presedintele Asociatiei Nationale de Industria Serviciilor si Software, Florin Talpes.

Intre conferenti si invitati sunt si intreprinzatori germani, care isi relateaza experientele in investitii, colaborari si outsourcing pe relatia Romania.

Tot Alexandru Draghici, specialist in cadrul unui mare concern IT din Germania, explica mai pe larg termenul: „Am fost placut surprins sa descopar un stand romanesc de marime considerabila, unde mai mult de 20 de firme romanesti de IT isi ofereau serviciile.

Desigur, tema principala a fost „outsourcing”, adica transferul muncii de programare in tari straine, in speta in Romania, unde salariile sunt considerabil mai mici.

Multi tineri de la standul romanesc vorbesc cu competenta, intr-o engleza impecabila, despre serviciile acestor firme. Cu toate acestea, impresia generala este ca CEBIT-ul si-a pierdut mult din stralucirea ultimilor ani.

Numarul de vizitatori a scazut considerabil, cu toate ca bransa IT afirma ca deja perspectivele pentru acest an sunt mult mai favorabile decat cele ale anului trecut”.

Triplu Salt in sufragerie

Entuziasmul de public se orienteaza in special asupra Triplu Saltului -cum este numita in jargonul de specialitate simbioza „de camera” Web-TV-Telefon- prin care este electrizat consumatorul. Pozitia „de baza”? Pe canapea sau pe podea in living-room, click pe tele-comanda.

Un micromediu de serviciu la domiciliu a tot ce inima-ti pofteste, inclusiv un concediu virtual la caldurica, pe cand afara ninge cu fulgi grosi. Viziunea „ comunicatiei in retea”, cu oferte de piata reale si la preturi relativ accesibile.

Unul dintre ofertanti: T-com, care prin directorul sau de marketing Achim Berg, invita la vizionarea unei oferte de mirific concediu in Pacificul de Sud, de la secventele promotionale pe ecranul extra-plat, pana la analiza detaliata a ofertelor de la agentiile de turism si zbor si rezervarea imediata, din fotoliu.

Trendul CEBIT merge pe fuziunea tuturor formelor de informare, cu cablarea de tip Breitband din Internet, comunicarea rapida si simultana si o oferta debordanta de recreatie si divertisment.

La aceasta am putea adauga ca oferta stimuleaza imaginatia oricui, dar cu siguranta ca sunt relativ putini cei care si-o vor putea permite, chiar si in Germania, fara rate la banca, mosteniri din mosi-stramosi, speculatii de bursa sau depozite de bani neimpozitate in Elvetia, Benelux sau aiurea.

Univers cablat „umar la umar”

O tema-cheie a acestui an este noua generatie de telefoane mobile. Uriasii electronicii digitale si birotice (Hewlett-Packard, Intel, Philips, Sony, Cisco si Microsoft) se lupta si ei cot la cot pentru ultima piata virgina, cea a locuintei si locului de munca ultimativ interconectat si digitalizat.

In domeniul industrial se vorbeste mult despre securizare, consolidare si servicii la cerere „on demand”.

Oare se intrevede, in ciuda entuziasmului proferat in bransa, solicitarea de clientela periodica sau in salturi? Oare sunt creierele IT intr-un impas si revin la viziuni pe care le avansa si acum 20 de ani Alvin Toffler in al sau „Al treilea val”, cu spatii private perfect telecomandate si optim ghidate, regizate, robotizate si video-supravegheate „on demand”?

E greu de spus incotro se-ndreapta valul, desi 3333333…a devenit o reala obsesie si pacoste pentru consumatorul TV din Germania care pur si simplu n-are chef de o noua sonerie la handy, caci se poate captusi cu un contract de telefonie mobila foarte scump.

Asupra capcanelor acestor oferte a incercat sa avertizeze si ministrul pentru Protectia Consumatorului, Renate Künast, isi atentioneaza si parintii copiii cu handy si dare de mana de la Mami, Papi sau Omi-bunicuta, insa cu cat succes? Succesul garantat e doar al vanzatorilor de visuri, via telefon, televizor si Internet, in Triplu Salt mortal „cu plasa” dedesubt.

Document

  • Lista firmelor romanesti participante la CEBIT 2005
  • ARHIVĂ COMENTARII
    INTERVIURILE HotNews.ro