Primăria Capitalei a alocat 11,3 milioane de lei pentru exproprierile necesare la străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu
Primăria Capitalei a alocat 11,3 milioane de lei pentru exproprierile necesare realizării străpungerii Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, etapa II, care înseamnă lărgirea străzii Iuliu Hațeganu, între Șoseaua Vitan-Bârzești și Pasaj Nicolae Grigorescu, la trei benzi pe sens.
Suma a fost alocată la rectificarea bugetară aprobată miercuri de Consiliul general al Municipiului București.
Etapa a doua presupune lărgirea la trei benzi pe sens a străzii Iuliu Haţieganu, între pasajul peste Dâmboviţa şi Calea Vitan, pe o lungime de 1,3 kilometri.
”Lucrarea va fi realizată în parteneriat cu Primăria Sectorului 3 şi Primăria Sectorului 4, Primăria Capitalei urmând să finanţeze exproprierile, iar primăriile celor două sectoare să asigure execuţia lucrărilor”, a anunțat Primăria Capitalei.
Valoarea totală a proiectului este undeva la 105 de milioane de lei, anunța anul trecut viceprimarul Stelian Bujduveanu, iar autorizația de construire a fost deja emisă.
Primăria Capitalei a finalizat lucrările la Pasajul Nicolae Grigorescu în iulie 2020, după 10 ani de la deschiderea șantierului. Pasajul este realizat în proporție de 90% încă din 2018, dar nu a putut fi terminat din cauza cablurilor de înaltă tensiune care trebuiau înălțate.
Faza I din Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu a presupus lărgirea bulevardului Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, construirea unui pasaj peste Dâmbovița și a două poduri la nivelul solului peste râu.
Șantierul a fost început în martie 2010 și trebuia încheiat la sfârșitul anului 2012. În urma unei licitații, valoarea proiectului a fost stabilită la 90 milioane lei. Lucrarea a fost însă blocată circa patru ani deoarece Consiliul General al Municipiului București nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei (8 milioane euro). În 2016 au fost deblocate, dar în 2018 s-au blocat din nou din cauza cablurilor de înaltă tensiune. Exproprierile pentru prima etapă a lucrării au costat 30,9 milioane de lei.