Sari direct la conținut

Evaluarea Nationala de la clasa a VI-a: Subiectele de la testarile transdisciplinare la Romana si Limba moderna si Matematica, Fizica si Biologie

HotNews.ro
Subiecte Evaluarea Nationala - matematica, cls a VI-a, Foto: edu.ro
Subiecte Evaluarea Nationala - matematica, cls a VI-a, Foto: edu.ro

Elevii de clasele a VI-a au sustinut, pentru al treilea an la nivel national, evaluarea de final de an scolar. Acestia au fost evaluati la Limba romana si Limba moderna pe 23 mai, iar la Matematica, Fizica si Biologie pe 24 mai. Cele doua testari au durat cate 60 de minute. Amintim ca acest tip de testare a fost introdusa prin Legea educatiei inca din 2011 si este al treilea an in care e sustinuta la nivel national. Rezultatele individuale ale elevilor nu se trec in catalog, ci li se aduc la cunostinta, in regim confidential, parintilor si copiilor – cu scopul de a vedea unde sunt probleme si de a-i preorienta catre o scoala profesionala, un liceu tehnologic sau teoretic.

Concret, la Limba si literatura romana si la Limba moderna I (Engleza/Franceza/Germana/Italiana/Spaniola), elevii au fost testati luni, timp de 60 de minute, pe subiectele au fost concepute de Ministerul Educatiei, realizate pe doua numere, pentru ca elevii care impart aceeasi banca sa aiba cerinte diferite. Subiectele de la Limba si comunicare au fost structurate pe 10 cerinte.

Subiectele la Evaluarea Nationala la Matematica si Stiinte ale naturii au fost construite pe 15 cerinte, care au testat nivelul de la Matematica, Fizica si Biologie. Elevii au avut si aici la dispozitie 60 de minute pentru a rezolva subiectele, in cadrul testarii transdisciplinare de marti.

  • Subiectele de luni de la Limba si comunicare, clasa a VI-a:

Testul 1

Evaluarea Nationala, cls VI, 2016 – Test 1 Limba si Comunicare Engleza

Evaluarea Nationala, cls VI, 2016 – Test 1 Limba si Comunicare Franceza

Evaluarea Nationala, cls VI, 2016 – Test 1 Limba si Comunicare Germana

Evaluarea Nationala, cls VI, 2016 – Test 1 Limba si Comunicare Italiana

Evaluarea Nationala, cls VI, 2016 – Test 1 Limba si Comunicare Spaniola

Testul 2

Evaluarea Nationala, cls VI, 2016 – Test 2 Limba si Comunicare Engleza

Evaluarea Nationala, cls VI, 2016 – Test 2 Limba si Comunicare Franceza

Evaluarea Nationala, cls VI, 2016 – Test 2 Limba si Comunicare Germana

Evaluarea Nationala, cls VI, 2016 – Test 2 Limba si Comunicare Italiana

Evaluarea Nationala, cls VI, 2016 – Test 2 Limba si Comunicare Spaniola

  • Subiectele de marti de la Matematica si Stiinte ale naturii (testare la Matematica + Fizica + Biologie), clasa a VI-a:

Testul 1

Evaluarea Nationala, cls VI, 2016 – Test 1: Subiecte Matematica si Stiinte ale naturii (Fizica + Biologie)

Testul 2

Evaluarea Nationala, cls VI, 2016 – Test 2: Subiecte Matematica si Stiinte ale naturii (Fizica + Biologie)

Calendarul Evaluarii Nationale de la finalul clasei a VI-a 2016

  • 23 mai 2016: Limba si comunicare (Limba si literatura romana + Limba moderna)
  • 24 mai 2016: Matematica si stiinte (Matematica + Fizica + Biologie)
  • fiecare testare dureaza 60 de minute

Ministerul Educatiei a publicat in Monitorul Oficial Ordinul nr. 3.051 privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a evaluarilor nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a si a anuntat intr-un comunicat de presa calendarul evaluarilor nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in 2016.

Testele pentru Evaluarea Nationala vor fi realizate de catre Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE) din subordinea Ministerului Educatiei in concordanta cu programele scolare, trebuie sa aiba un nivel mediu de dificultate si un format asemanator celor al testarilor internationale.

Evaluarile Nationale se vor desfasura in timpul orelor de curs, in functie de programul fiecarei scoli. Exceptie face testarea de la clasa a VI-a, unde comisia de organizare trebuie sa stabileasca un interval orar unic pentru toate scolile.

La clasa a VI-a, responsabil de administrarea testarii este un profesor care nu preda la clasa respectiva. Pe toata durata testarilor, elevii sunt asistati si de un al doilea profesor, care nu preda la clasa respectiva. Cei doi profesori nu au voie sa le dea elevilor indicatii cu privire la rezolvarea exercitiilor.

Elevii vor sustine testarile, de regula, in salile lor de clasa, respectand asezarea obisnuita in banci.

La clasa a VI-a, testele de Limba si comunicare sunt corectate de cate doi profesori, unul de Limba si literatura romana si celalalt de Limba moderna. Tot la clasa a VI-a, testele de Matematica si Stiinte ale naturii cu evaluate de cate trei profesori, unul de Matematica, al doilea de Fizica si al treilea de Biologie.

Metodologia prevede ca, pentru a face mai usoara comunicarea si intelegerea rezultatelor catre elevi si parinti, profesorii corectori pot sa faca sublinieri sau mentiuni pe testele elevilor.

Corectarea testelor se finalizeaza in termen de cel mult 7 zile de la data sustinerii ultimului test de la clasa respectiva.

Rezultatele individuale nu se afiseaza, nu se comunica public si nu se trec in catalog. Pe baza lor, profesorii trebuie sa construiasca planuri individualizate de invatare, pentru ca elevii cu lacune sa recupereze materia. Aceste planuri individualizate de invatare ale elevilor trebuie sa le fie comunicate parintilor. De asemenea, rezultatele le sunt comunicate elevilor si parintilor individual, in conditii de confidentialitate.

Metodologia prevede ca, dupa ce profesorul informeaza parintii cu privire la rezultatele obtinute de copil, parintii semneaza un proces-verbal pentru luarea la cunostinta a informatiilor referitoare la rezultatele elevului si la masurile prevazute in planul individualizat de invatare, daca este cazul.

Citeste si:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro