Sari direct la conținut

Aproape 200 de personalitati din mediul cultural si educational ii cer ministrului Liviu Pop sa renunte la impunerea manualului unic

HotNews.ro
Liviu Pop, Foto: Facebook-Liviu Pop
Liviu Pop, Foto: Facebook-Liviu Pop

Aproape 200 de academicieni, cercetatori, cadre didactice, si scriitori au semnat apelul „Dreptul la Educatie”, in care Semnatarii ii cer ministrului Educatiei, Liviu Pop, sa renunte „imediat la monopolizarea manualelor, la impunerea manualului unic sau la cosmetizarea acestei actiuni sub fardul gros al asa zisei licitatii de autori, organizata de editura de casa a statului”.

Printre semnatari se afla personalitati precum Mircea Cartarescu, Eugen Negrici, Ion Bogdan Lefter, Nicolae Manolescu, Bogdan Ghiu sau Irina-Margareta Nistor.

Reactia acestora vine dupa ce, in 15 septembrie, Ministerul Educatiei Nationale a pus in transparenta decizionala un proiect de Hotarare de Guvern prin care Regia Autonoma Editura Didactica si Pedagogica ar deveni societate pe actiuni cu un unic proprietar, statul, avand dreptul de a publica in mod exclusiv manualele scolare.

„Avand in vedere ultimele intentii anuntate de Ministerul Educatiei Nationale, institutie identitara fundamentala, si ingrijorati fiind de evolutiile practice ale acestor intentii, ne exprimam categoric impotriva respectivelor initiative, fara echivoc in solicitarea incetarii atacului la adresa educatiei de calitate. Directiile pe care le impune acum MEN sunt caracterizate printr-o incercare de erodare a principiilor intrinseci ale educatiei, constau in actiuni plasate sub semnul iminentei cenzurii, a insinuarii treptate a factorului ideologic monopolizant, si se indreapta direct impotriva generatiilor care vor constitui viitorul tarii”, se arata in scrisoarea deschisa, potrivit unui comunicat remis HotNews.ro.

Autorii scrisorii afirma ca prin aceasta masura se incalca dreptul copilului la o educatie de calitate si se aduce atingere unor principii prevazute in Constitutia Romaniei si in legile statului (Legea Educatiei, Legea Cartii, Legea Dreptului de Autor):

  • –    dreptul profesorului de a-si alege resursele didactice;
  • –    dreptul autorilor si al editurilor de a publica;
  • –    dreptul parintilor de a calibra si directiona educatia propriilor copii;
  • –    responsabilitatea statului de a investi in educatie;

Iata mai jos Apelul publicat miercuri si lista semnatarilor

„DREPTUL LA EDUCATIE

Apel al oamenilor de cultura, academicieni, profesori universitari, profesori, scriitori, cercetatori

Avand in vedere ultimele intentii anuntate de Ministerul Educatiei Nationale, institutie identitara fundamentala, si ingrijorati fiind de evolutiile practice ale acestor intentii, ne exprimam categoric impotriva respectivelor initiative si solicitam incetarea atacului la adresa educatiei de calitate.

Directiile pe care le impune acum MEN indica o incercare de erodare a principiilor intrinsece ale educatiei, de demarare a unor actiuni plasate sub semnul iminentei cenzurii, a insinuarii treptate a factorului ideologic monopolizant, si se indreapta direct impotriva generatiilor care vor constitui viitorul tarii.

Incercarile de impunere a unor directii unice de formare, de educare, de anulare a diversitatii si alteritatii, atat la nivelul circulatiei ideilor, cat si la cel al surselor care le pot produce – specialistii si entitatile economice specializate, aflate in sistem competitional, generator de plus-valoare -, sunt practici ale unor regimuri autoritare, dictatoriale.

Observam cu ingrijorare incercarile recurente de enclavizare a invatamantului, atat in raport cu scena educational-culturala europeana, cat si in raport cu pluralitatea vocilor din spatiul autohton care mai au de exprimat puncte de vedere valoroase in domeniul educatiei.

Aceste tendinte ne indeparteaza flagrant de dimensiunea integrarii europene, plasandu-ne intr-o zona centrifugala in raport cu toate centrele de forta ale civilizatiei.

Suntem convinsi ca scena educationala romaneasca trebuie sa se alinieze modelelor de succes ale Europei, sa se situeze in proximitatea calitativa a acestora, nu sa se indeparteze de ele, asezandu-ne astfel marginal pe harta dinamicii educationale europene.

NU VREM:

  • autori de manuale selectati politic!
  • excluderea a 10.000 de potentiali autori, in favoarea a trei selectati de stat!
  • autori de manuale care se autoexclud, pentru ca refuza tutela statului!
  • autori de manuale care se autoexclud, pentru ca refuza comanda politica!
  • manuale mai scumpe in timp, ca efect al monopolului!
  • pierderea unor manuale potential valoroase!
  • falimentarea unor edituri profesioniste, care asigura locuri de munca simultan cu produse de calitate!
  • anularea posibilitatii ca edituri prestigioase, cum sunt Oxford, Nathan, Pearson, Cornelsen, Cambridge etc. sa lucreze cu autori romani!
  • sa dispara oamenii creativi, esentiali pentru o echipa de autori de manuale, pe care un asemenea sistem i-ar exclude din principiu!
  • limitarea dreptului la asociere in vederea scrierii unui manual!
  • ca un manual, vremelnic agreat de o conducere politica, poate chiar iubit de profesori, sa fie schimbat de urmatoarea conducere politica, pentru ca are clientii ei!
  • controlul politic al continuturilor!
  • cenzura educatiei!
  • controlul mintilor copiilor nostri!
  • moartea scolii romanesti!

Atragem atentia asupra catorva principii fundamentale ale educatiei, incalcate de catre recentele initiative ale MEN in privinta manualelor si a auxiliarelor scolare:

1. DREPTUL PROFESORULUI de a-si alege resursele didactice.

PROFESORUL trebuie sa-si mentina vocatia si sa reuseasca sa-si cultive, si dupa 20-30 de ani de cariera, pasiunea pentru munca sa. O poate face DOAR daca se simte liber, inclusiv prin faptul ca toate cartile pe care si le doreste ii sunt permise.

￯ Acest drept este reglementat chiar in Constitutie in mai multe tari (Italia, de exemplu) si in Legile Educatiei (in aproape toate statele lumii).

A-i limita acest drept inseamna CENZURA!

2. DREPTUL DE A PUBLICA.

Orice editura si orice autor au dreptul de a publica ORICE carte cu profil educational: in primul rand MANUALE, dar si culegeri, ghiduri si metodici, manuale digitale etc. Dezvoltarea complexa a pachetelor educationale in editurile cu profil educational este CEA MAI CUNOSCUTA FORMA de CERCETARE-DEZVOLTARE in EDUCATIE, la nivel mondial.

Exemple stralucite: Pearson, Cambridge sau Oxford, Hachette sau Nathan, Cornelsen, Klett sau Springer.

￯ Acest drept este derivat din DREPTUL LA LIBERA EXPRIMARE (Art. 30 din Constitutia Romaniei), reglementat in Constitutie in mai multe tari, dar si prevazut ca atare in Legile Educatiei si in Legile Cartii din aproape toate statele lumii.

A limita acest drept inseamna CENZURA!

3. DREPTUL PARINTILOR DE A CALIBRA SI DIRECTIONA educatia propriilor copii.

Statul, scoala, profesorii, directorii, agentii economici nu pot impune unui parinte CAT si DACA doreste sa plateasca pentru resurse educationale suplimentare.

￯ Drepturile si responsabilitatile parintelui in ceea ce priveste educatia copilului sunt prevazute ca atare in legislatie.

A limita acest drept inseamna CENZURA!

4. DREPTUL STATULUI DE A INVESTI in educatie

Statul are dreptul (si responsabilitatea) de a investi in educatie, fara sa incalce insa vreunul dintre celelalte trei principii de mai sus.

Statul poate achizitiona manuale, insa DOAR de pe o piata libera, la preturi corecte, rezultate in urma unor reguli de competitie corecte, in interesul beneficiarilor. Nu va forta insa o scadere artificiala a pretului manualului, intrucat aceasta ar insemna, inevitabil, o reducere a calitatii. Conform Constitutiei Romaniei, statul da cetatenilor romani dreptul la ¬invatatura”. Adica educatie de calitate.

Ingerintele statului prin solutii de tip monopol elimina concurenta, iar lipsa concurentei inseamna calitate mai slaba, preturi, in timp, mai mari (de monopol). Se atenteaza astfel la unul dintre drepturile fundamentale ale cetatenilor romani, dreptul la invatatura.

￯ Constitutia Romaniei. Art. 32. (1) Dreptul la invatatura este asigurat prin invatamantul general obligatoriu, prin invatamantul liceal si prin cel profesional, prin invatamantul superior, precum si prin alte forme de instructie si de perfectionare.

A limita acest drept inseamna CENZURA!

Cele patru principii sunt circumscrise unui drept fundamental: DREPTUL COPILULUI la o educatie de calitate.

In numele acestui drept, va solicitam, domnule ministru Liviu Pop, sa renuntati imediat la monopolizarea manualelor, la impunerea manualului unic sau la cosmetizarea acestei actiuni sub forma asa zisei licitatii de autori, organizata de editura de casa a statului!

Cu speranta pentru o Romanie educata,

LISTA SEMNATARILOR APELULUI „DREPT LA EDUCATIE”

MEDIUL ACADEMIC. SCRIITORI

1. Prof. dr. Mircea Vasilescu, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti

2. Prof. dr. Ioana Parvulescu, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti, scriitoare

3. Prof. univ. dr. Mircea Cartarescu, Universitatea din Bucuresti, scriitor

4. Prof. univ dr. Rodica Zafiu, Universitatea din Bucuresti

5. Prof. univ. Dr. Eugen Negrici, Universitatea din Bucuresti

6. Prof. univ. dr. Ion Bogdan Lefter, Universitatea din Bucuresti

7. Conf. univ. dr. Simona Popescu, Universitatea din Bucuresti

8. Prof. dr. Andra Vasilescu, Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Litere; Academia Romana, Institutul de Lingvistica „I. Iordan – Al. Rosetti”

9. Prof. univ. dr. Caius Dobrescu, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti

10. Academician Nicolae Manolescu

11. Prof. univ. dr. Alexandru Cistelecan, Universitatea Petru Maior, Targu Mures

12. Conf. univ. dr. Radu Vancu, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu

13. Prof. univ. dr. Virgil Podoaba, Universitatea Transilvania, Brasov

14. Prof. univ. dr. Mircea Mihaies, Universitatea de Vest, Timisoara

15. Lect. univ. dr. Dana Craciun, Universitatea de Vest, Timisoara

16. Prof. univ. dr. Ion Dumitru, Universitatea de Vest, Timisoara

17. Lect. univ. dr. Alexandru Jadaneant, Universitatea de Vest, Timisoara

18. Prof. univ. dr. Gheorghe Clitan, Universitatea de Vest, Timisoara

19. Prof. univ. dr. Robert D. Reisz, decan al Facultatii de Stiinte Politice, Filosofie si Stiinte ale Comunicarii, Universitatea de Vest, Timisoara

20. Conf. univ. dr. Remus Feraru, Universitatea de Vest, Timisoara

21. Lect. univ. dr. Emanuel Copilas, Universitatea de Vest, Timisoara

22. Conf. univ. dr. Gratiela Noia, Universitatea de Vest, Timisoara

23. Lect. univ. dr. Dragos Zetu, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iasi

24. Conf. univ. dr. Ioan Alexandru Tofan, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iasi

25. Cercetator Ciprian Jeler, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iasi

26. Lect. univ. dr. Corneliu Bilba, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iasi

27. Lect. univ. dr. Diana Margarit, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iasi

28. Prof. univ. dr. Luminita Vladescu, Facultatea de Chimie, Universitatea din Bucuresti, coordnator al lotului olimpic de chimie al Romaniei, castigator, in decursul anilor, a zeci de medalii internationale

29. Lect univ. dr. Sorin Costreie, prodecan, Facultatea de Filosofie a Universitatii din Bucuresti

30. Conf. univ. dr. Oana Fotache Dubalaru, Universitatea din Bucuresti

31. Conf. univ. dr. Adrian Lacatus, decanul Facultatii de Litere, Universitatea Transilvania din Brasov

32. Conf. univ. dr. Cristian Iftode, Facultatea de Filosofie, Universitatea din Bucuresti

33. Lect. univ. dr. Constantin Vica, Facultatea de Filosofie, Universitatea din Bucuresti

34. Lect. univ. dr. Andrei Gorzo, UNATC

35. Lect. univ. dr. Bogdan Iancu, SNSPA

36. Prof. univ. dr. Corina Dumitrescu, Universitatea Dimitrie Cantemir

37. Conf. dr. Gheorghe Nicolaescu, Facultatea de Limbi si Literaturi Straine, Universitatea din Bucuresti

38. Prof. dr. Ioana Bican, prodecan, Facultatea de Litere, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

39. Conf. dr. Dorin Chira, prodecan, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

40. Prof. dr. Liana Pop, Scoala doctorala de studii literare si lingvistice, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

41. Prof. dr. Corin Braga, decan, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

42. Lect dr. Elena Pacurar, directorul Departamentului de limbi straine de specialitate, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

43. Conf. dr. Daniela Vladu, directorul Departamentului de germanistica, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

44. Lect. dr. Szabo Tohotom, directorul Departamentului de etnologie maghiara, membru al Senatului, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

45. Prof. dr. Rodica Frentiu, directorul Departamentului de limbi asiatice, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

46. Lect. dr. Balasz Katalin, directorul Departamentului de limbi slave, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

47. Lect. univ. dr. Ursula Wittstock, Departamentului de germanistica, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

48. Prof. dr. Beno Attila, directorul Departamentului de limba maghiara, membru al CNATDCU, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

49. Conf. dr. Calin Teutisan, directorul Departamentului de literatura romana, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

50. Prof. Sanda Tomescu, directorul Departamentului de limbi nordice, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

51. Conf. dr. Berszan Istvan, directorul Departamentului de literatura maghiara, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

52. Conf. dr. habil. Mihaela Ursa, Facultatea de Litere, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

53. Lect. univ. dr. Claudiu Turcus, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

54. Conf. dr. Elena Platon, directorul Departamentului de limba, cultura si civilizatie romaneasca, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

55. Lect. univ. dr. Dumitru Cornel Vilcu, Universitatea Babes Balyai, Cluj-Napoca

56. Asist. dr. Dina-Gabriela Vilcu, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

57. Lect. dr. Cristina Modoi, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

58. Bogdan Ghiu, scriitor

59. Ioana Nicolaie, scriitoare

60. Gabriel Chifu, scriitor

61. Bedros Horasangian, scriitor

62. Adina Popescu, scriitoare

63. Stefan Manasia, scriitor

64. Florin Bican, scriitor

65. Irina-Margareta Nistor, critic de film

66. Adriana Braescu, biolog

67. Prof. Mihaela Ghitiu

68. Alina Stanciu, manager de proiect

69. Lect. univ. dr. Cosmin Perta, scriitor

70. Lect. univ. dr. Andrei Novac, scriitor

71. Dan Coman, scriitor

72. Cercetator Flori Balanescu, Academia Romana, Bucuresti

73. Cercetator Florin-Razvan Mihai, Academia Romana, Bucuresti

74. Prof. dr. Dorin Popescu, Institutul de Matematica al Academiei Romane

75. Prof. univ. dr. Ioana Vintila-Radulescu, cercetator stiintific, Institutul de Lingvistica din Bucuresti al Academiei Romane

76. Prof. univ. dr. Simona Vasilache

77. Prof. univ. dr. Anca Irina Ionescu, Universitatea din Bucuresti

78. Prof. univ. dr Antoaneta Olteanu, Universitatea din Bucuresti

79. Conf. univ. dr. Razvan Voncu, Universitatea din Bucuresti

80. Prof. dr. Diana Ionita, Universitatea din Bucuresti

81. Lect. dr. Anca-Irinel Teleoaca, Universitatea din Bucuresti

82. Cosmin Borza, cercetator stiintific, dr., Institutul de Lingvistica si Istorie Literara „Sextil Puscariu”, Cluj-Napoca

83. Mihaela Popa director de cursuri, Institutul Francez Romania – Cluj-Napoca

84. Cristina Gogata, asist. univ. dr., UMF „Iuliu Hatieganu”, Cluj-Napoca

85. Prof. dr. Emil Ionescu, decan al Facultatii de Litere, Universitatea din Bucuresti

86. Conf. dr. Ioana Murarus, Facultatea de Litere, Fost Decan (2012-2016), Universitatea din Bucuresti

87. Conf. univ. dr. habil. Adrian CHIRCU, Universitatea „Babes-Bolyai”, Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, Departamentul de limba romana

88. Lect. univ. dr. Catalin Cioaba, Facultatea de Filozofie, Universitatea Bucuresti

89. Prof. dr. Sanda Tigoiu, Facultatea de Matematica si Informatica, Universitatea din Bucuresti

90. Conf. dr. Victor Tigoiu, Facultatea de Matematica si Informatica, Universitatea din Bucuresti, prodecan

91. Dr. Florin Panaite, Cercetator Stiintific, Institutul de Matematica al Academiei Romane

92. Madalina Spataru-Pralea, Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Litere, Centrul de Studii Romanesti

93. Prof. univ. dr. Sorin Dascalescu, Facultatea de Matematica si Informatica, Universitatea din Bucuresti

94. Lect. univ. dr. Andrea Ghita, Universitatea Bucuresti, Facultatea de Litere

95. Conf. dr. Gheorghe Ardelean, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti

96. Conf. dr. Florentina Samihaian, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti

97. Dr. Nicoleta Marinesc, Facultatea de Litere, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

98. Ligia Sarivan, cercetator stiintific I, Institutul de Stiinte ale Educatiei

99. Cristian Voica, Facultatea de Matematica, Universitatea din Bucuresti

100. Daniela Papadima, director educational „Avenor College”, Bucuresti

101. Ioana Gruenwald, project manager Headsome Communicatio

102. Dr. Alexandru Crisan, Consultant educational international, Fost presedinte al Consiliului National pentru Curriculum (1995-1998)

103. Eugen Palade, consultant educational interantional, director al proiectului Bancii Monciale pentru manuale alternative

104. Prof. Dr. Habil. Florence Mihaela Singer, Universitatea din Ploiesti

105. Ana Maria Barbu, CS I la Institutul de Lingvistica „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti”

106. Conf. dr. Laura Grunberg, Universitatea Bucuresti, Dr. George Pataki, Consultant International Educatie

107. Mariana Net, Institutul de Lingvistica al Academiei Romane „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti”

108. Luminita Medesan, profesor, ANPRO (Asociatia Nationala a Profesorilor de Limba si Literatura Romana „Ioana Em. Petrescu”)

109. Mihailescu Ramon, prof. dr., Liceul de Arte „Dimitrie Cuclin”, Galati

110. Laszlo Alexandru, prof. dr., Colegiul National „George Baritiu”, Cluj-Napoca

CADRE DIDACTICE ALE SCOLILOR GIMNAZIALE SI LICEELOR DIN ROMANIA

1. Ivona Munteanu, profesor, Liceul Tehnologic nr. 1, Fundulea, judetul Calarasi

2. Monica Halaszi, Colegiul National ,,Liviu Rebreanu”, Bistrita

3. Sofia Dobra, profesor gradul I, Scoala Nr. 131, Bucuresti

4. Ioana Nanu, Scoala Americana Internationala, Bucuresti

5. Cristina Saracin, profesor, Scoala Gimnaziala Nr.49, Bucuresti

6. Cristina Iurisniti, profesor, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Bistrita

7. Diana Farah, profesor, Scoala Gimnaziala „Petre Ghelmez”

8. Aida Hancer, profesor la Scoala Internationala „Olga Gudynn”

9. Carmen Plesa, Colegiul National de Informatica „Tudor Vianu”, Bucuresti

10. Andreass Boruga, profesor de limba engleza, Colegiul National I.L Caragiale, Ploiesti

11. Alina Petrescu, profesor gradul I – Liceul „Timotei Cipariu”, Bucuresti

12. Radu Petrescu, profesor gradul I – Scoala Europeana Bucuresti

13. Petre Nicolescu, profesor gradul I, Scoala Gimnaziala „Petre Ghelmez”, Bucuresti

14. Moldovan Maria-Lavinia, profesor, Sc. Gimn. Tudor Vladimirescu, Tg. Mures

15. Florentina Leucutia, Colegiul National „Constantin Diaconovici Loga”, Timisoara

16. Prof. Elena Jebelean de la Liceul Pedagogic „Carmen Sylva” , Timisoara

17. Prof. Simona Raluca Dobrescu, Colegiul National „Mihai Eminescu”, Cluj-Napoca

18. Titiana Zlatior, prof. dr., Colegiul National „George Cosbuc”, Cluj-Napoca

19. Roxana Amalia Munteanu, prof. dr., Liceul Teoretic „Avram Iancu”, Cluj-Napoca

20. Prof. Luci Pintilie, Sc. Gimnaziala nr. 193, Bucuresti

21. Carmen Elena Florea, doctor in filologie, profesor Scoala Gimnaziala nr. 149, Bucuresti

22. Georgiana Stoica, Profesor gradul did. I, Liceul Teoretic „Scoala Europeana”, Bucuresti

23. Prof. Anca Hassoun, Colegiul National Pedagogic „Gheorghe Lazar”, Cluj-Napoca

24. Ariana-Stanca Vacaretu, Asociatia Lectura si Scrierea pentru Dezvoltarea Gandirii Critice Romania

25. Carmen Elena Florea, profesor Scoala nr. 149, doctor in filologie, Bucuresti

26. Gabriela Diaconu, Colegiul Economic Viilor, Bucuresti

27. Laura Cucu, Scoala Gimnaziala „Nicolae Iorga”, Cluj-Napoca

28. Carmen Stoica, Scoala Gimnaziala nr. 99, Bucuresti

29. Andreea Tarziu-Gal, membru al ANPRO

30. Sologon Mariana, Colegiul Economic „Virgil Madgearu”, Ploiesti

31. Leontina Copaciu, profesor, Liceul Teoretic „Samuel Brassai”, Cluj-Napoca

32. Ignatescu Alina, Scoala gimnaziala Merei, Buzau

33. Anca Vieriu, profesor, Colegiul National „Petru Rares”, Suceava

34. Alina Cerbu, Liceul Tehnologic „Mihai Novac” Oravita, Caras -Severin

35. Bogdan Ratiu, Liceul Teoretic „Bolyai Farkas”, Targu Mures

36. Chiriac Mariana, Colegiul National „Constantin Negruzzi”, Iasi

37. Hopp Cristina Antonela, profesor Colegiul Silvic ” Bucovina” Campulung Moldovenesc, Suceava

38. Fodor Georgiana, ANPRO, Perspective

39. Consuela Voica, prof. gr.I la Scoala Gimnaziala „Herastrau”, Bucuresti, expert in management educational si membru al Corpului de profesori mentori

40. Bucur Violeta Simona, Scoala Gimnaziala Nr. 4 „Elena Donici Cantacuzino”, Pucioasa, Dambovita

41. Badiu Maria, profesor, Liceul Teoretic „Mircea Eliade”, Intorsura-Buzaului, Covasna

42. Corina Chelaru, Scoala Gimnaziala 195, Bucuresti

43. Anca Davidoiu-Roman, Colegiul National „Gh.Lazar”, Bucuresti

44. Monica Scripet, Scoala Gimnaziala Luna de Sus, Cluj

45. Prof. Morie Anamaria Neli, Targu Jiu

46. Geanina Oprea, C. N. „Mircea cel Batran”, Ramnicu Valcea, Valcea

47. Alina Muraru, Scoala Gimnaziala, nr. 1, Sibiu

48. Ruxandra Nechifor, Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”, Iasi

49. Ionela Andrei, Colegiul Economic „Ion Ghica”, Bacau

50. Mocanu Ramona, Colegiul National „Vasile Alecsandri”, Bacau

51. Cristina Anfimov, C.N. „Eudoxiu Hurmuzachi”, Radauti

52. Ionela Andrei, Colegiul Economic „Ion Ghica”, Bacau

53. Claudia Muraru

54. Ramona Mateiu, profesor grad II, Colegiul National „George Cosbuc”, Cluj-Napoca

55. Floarea Felicia, prof. gr. I, Colegiul Tehnic „Ana Aslan”, Cluj-Napoca

56. Adriana Diertic, prof. gr. I, Liceul Tehnologic Nr. 1, Cluj-Napoca

57. Corina Dindelegan, prof. gr. I, dr., CN „Emil Racovita”, Cluj-Napoca

58. Adrian Romonti, prof. gr. I, Colegiul National Pedagogic „Gheorghe Lazar” , Cluj-Napoca

59. Dorina Kudor, prof. gr. I, Liceul Teoretic „Gheorghe Sincai”, Cluj-Napoca

60. Gabriela Rosa, prof. gr. I, Scoala Gimnaziala „Octavian Goga”, Cluj-Napoca

61. Anabella Graur, profesor, prof. drd., Colegiul Tehnic Ana Aslan, Cluj-Napoca

62. Ana-Teodora Campean, prof. drd., Liceul Teoretic ,,Avram Iancu”, Cluj-Napoca

63. Petruta Vasiliu, prof.grad I, Liceul Teoretic Al.Papiu Ilarian, Dej

64. Alina Pop, prof gr. I, Scoala Gimnaziala Liviu Rebreanu Cluj-Napoca

65. Doru Castaian,prof. dr., Liceul de Arte „Dimitrie Cuclin” Galati

66. Andronic Luciana, prof. gr. I, Colegiul National „George Baritiu” Cluj-Napoca

67. Horia Corches, prof. gr. I, Colegiul National „George Baritiu” Cluj-Napoca

68. Petrina Dobrota, prof. gradul I, Liceul Teoretic ,,Constantin Noica” Sibiu

69. Pascu Nadia, prof. gr. I, Scoala Gimnazia Ioan Bob, Cluj-Napoca

70. Mihaela Seusan, profesor metodist, Casa Corpului Didactic Sibiu

71. Marcelina Popa, prof. gr. I, Colegiul Dobrogean „Spiru Haret”, Tulcea

72. Micu Aritina, prof. gr. I, Liceul Teoretic Brassai Samuel, Cluj-Napoca

73. Adriana Benchea, Scoala Superioara Comerciala „Nicolae Kretzulescu”, Bucuresti

74. Dumitrita Stoica, CN „Gheorghe Lazar”, Bucuresti

75. Ilinca Laura, profesor Colegiul National „Elena Ghiba Birta”, Arad

76. Mihaela Burcea, profesor, Scoala Gimnaziala „Vintila Bratianu”, Stefanesti, Arges

77. Sorina Stan, profesor, Colegiul National „Nicolae Titulescu”, Pucioasa, Dambovita

78. Mark Stefania Laura, profesor, Liceul „Korosi Csoma Sandor”, Covasna

79. Monica Columban, prof. gr. I, Colegiul National „Emil Racovita”, Cluj-Napoca

80. Laura Danaila, Colegiul Economic „Virgil Madgearu”, Galati

81. Cristian Jeican, profesor, Scoala Gimnaziala nr. 1, Bistrita

82. Maria Tofana, profesor, Colegiul National „Petru Rares”, Beclean

83. Szoverfi Judit-Maria, Liceul Vocational Reforma, Targu-Mures

84. Daniela Vladut, Scoala Gimnaziala „Colonel C. Langa”, Miroslava, Iasi

85. Aurel Constantin Soare, director, Colegiul National Militar „Dimitrie Cantemir”, Breaza

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro