Fost ministru al Educației: Nu aş ezita să fac câţiva ani cu o vacanţă de vară de o lună pentru a recupera pierderile din pandemie
Fostul ministru al Educaţiei Daniel Funeriu afirmă că, în condiţiile în care elevii au înregistrat pierderi importante în ceea ce priveşte educaţia şcolară în pandemie, nu ar ezita să scurteze vacanţa de vară la o lună, pentru recuperarea acestora.
Daniel Funeriu susţine că elevii trebuie să studieze la şcoală mai multă materie, să meargă la şcoală mai multe zile şi spune că sistemul trebuie să facă „un marş forţat pentru a livra copiilor ceea ce ei au pierdut” în pandemie.
”Având în vedere pierderile din pandemie, noi acum trebuie să facem un marş forţat pentru a livra copiilor ceea ce ei au pierdut în această pandemie. Nu aş ezita să fac câţiva ani cu o vacanţă de vară de o lună. Ar fi o măsură greu primită de profesori şi înţeleg acest lucru, dar prima noastră datorie este faţă de elevi. Deci aș scurta la o lună”, a afirmat Daniel Funeriu duminică, la Prima Tv, potrivit news.ro.
El susţine că România este una dintre ţările europene cu cea mai lungă vacanţă de vară şi cea mai scurtă perioadă a anului şcolar, dând exemplul altor ţări în care anul şcolar este considerabil mai lung.
Ce spune despre meditații
Experienţa sa academică în ţări de pe mai multe continente i-a demonstrat că „nu e nimic rău” în ceea ce priveşte meditaţiile date de către profesori elevilor, însă arată că în România problema o reprezintă faptul că profesori dau meditaţii unor elevi de la clasele la care predau. El cataloghează fenomenul drept „o promiscuitate cu care trebuie să terminăm”. Funeriu avansează ideea unor „vouchere pentru meditaţii” pentru copii din familii cu posibilităţi financiare reduse.
”Asta este o ipocrizie cu meditaţiile, vă spun. Mi-am început cariera universitară în Franţa. Am continuat conducând cercetări în Statele Unite, în Japonia, în Germania. În toate aceste ţări sistemele de meditaţii sunt foarte dezvoltate. Meditaţia este atunci când profesorul livrează cunoaştere copilului. (…) Şcoala sigur că poate să livreze un anumit număr de conţinuturi, alţi copii au nevoie de mai multe conţinuturi performanţă, alţii pentru remediale. Deci, meditaţii se dau peste tot în această lume. Japonia are poate cel mai dezvoltat sistem de meditaţii. Nu e nimic rău cu meditaţiile. Există însă ceva toxic: meditaţii date copilului de la clasă. Asta este o toxicitate a meditaţiilor, să meditezi copilul de la clasă, eventual ca să-i dai o notă mai mare, să meditezi copilul de la clasă pentru că ai predat aşa, mai pe scurt ca să-ţi faci un fond de comerţ, ca să ai clientelă. Asta este o promiscuitate cu care trebuie să terminăm”, a mai afirmat Daniel Funeriu.
El mai afirmă că „inamicul nu este profesorul care livrează cunoaştere copilului”, ci faptul că îşi meditează copilul de la clasă, atunci când acest lucru se întâmplă.
Fostul ministru se pronunţă pentru „scoaterea la lumină a meditaţiilor” şi legiferarea acestor situaţii. „Eu aş da vouchere pentru meditaţii, celor care au mai puţini bani le-aş da nişte vouchere care să poată fi folosite pentru a plăti nişte profesori care le livrează cunoaştere. (…) Dăm vouchere pentru tablă, maşini, chestii de-astea, dar nu dăm vouchere pentru cunoaştere”, afirmă fostul ministru.
”Programa României este bună, problema nu este programa, problema este modul în care programa e livrată. Programa este suficientă livrarea ei se face în funcţie de calitatea profesorului: în unele locuri bine, în alte locuri mai puţin bine. Esenţa schimbărilor din educaţie în acest moment nu sunt legi, nu sunt construcţii”, consideră Funeriu.