Sari direct la conținut

Protejați datele business: cum pot asigura soluțiile software de tip Data Loss Prevention securitatea acestora

Smile Media
Protejați datele business: cum pot asigura soluțiile software de tip Data Loss Prevention securitatea acestora, Foto: Safetica
Protejați datele business: cum pot asigura soluțiile software de tip Data Loss Prevention securitatea acestora, Foto: Safetica

În ce loc sunt stocate datele critice ale companiei dvs. și cum circulă acestea în cadrul operațiunilor de zi cu zi? Această problemă rămâne în discuție, deoarece datele circulă simultan pe diverse canale, multe neoficiale, indiferent de eforturile companiei de a restricționa acest aspect. E-mail, stocare în cloud, mesagerie instantanee, dispozitive USB, imprimante sau chiar AI chatbot, dacă angajații nu gestionează cu atenție datele de afaceri, acestea pot fi ușor compromise.

În continuare, vom identifica riscurile cheie asociate scurgerilor de date, vom enumera vectorii de risc și vom asocia strategii de abordare, astfel încât să subliniem modul în care o soluție de prevenire a pierderii de date (DLP) vă poate sprijini în menținerea controlului.

Ce informații business ar trebui protejate atent de companii?

● Datele financiare și strategice ale companiei

● Informațiile colectate de la clienți, parteneri și angajați

● Datele despre depozite, inventare și resurse umane

● Codurile sursă al aplicațiilor dezvoltate, planuri și proiecte

I. RISCURI INERENTE

Riscurile asociate fluxului de date devin evidente, având în vedere că numeroși angajați sau echipe întregi au acces la datele menționate în diferite etape ale fluxului de afaceri. Aceștia pot modifica datele, le pot furniza extern altor companii sau le pot șterge fie din greșeală, fie intenționat. Informațiile pot scăpa în orice moment, iar fiecare etapă a fluxului de date reprezintă un potențial risc pentru securitatea lor.

Pe lângă riscurile menționate mai sus, apar si cele legate de digitalizarea datelor, proces prin care majoritatea companiilor au trecut sau încă trec. Datele, acum transpuse în formate digitale, pot fi găsite și transferate prin multiple canale, majoritatea neoficiale, iar unele complet nepotrivite pentru transferul de date critice ale companiei:

● Site-uri de partajare, social media și mesagerie (WeTransfer, Whatsapp, FB Messenger, Teams, etc.)

● Stocări Cloud populare (OneDrive, Dropbox, Google Drive, SharePoint)

● Via e-mail și Internet folosind toate protocoalele populare

● Via Microsoft 365 (Exchange sau SharePoint Online)

● Stocare mobilă (carduri USB de memorie sau SSD-uri externe)

● Operațiuni diverse (Copy-Paste, Drag and Drop, captură de ecran)

Așadar, datele sunt expuse zilnic unor riscuri certe cu mențiunile notabile de mai jos.

Manipulare neglijentă din partea angajaților

Evoluția spațiilor de lucru digitale, muncii hibride și lucrului la distanță contribuie la o creștere constantă a amenințărilor interne, alături de abordări noi precum BYOD, care permite folosirea dispozitivelor personale pentru activități profesionale. Angajații se confruntă cu oboseală, lucrează în condiții de stres și pot sa nu fie mereu conștienți de procesele de securitate și de importanța protecției datelor.

Doar în ultimii doi ani numărul total de incidente a crescut cu 44%, cele mai multe dintre acestea fiind neintenționate – 56% au fost de pildă provocate de neglijențe din interior, în timp ce 26% au fost rău intenționate.

Date ajunse in mâna concurenței

Datele dețin o valoare considerabilă pentru companii și pot fi cu ușurință monetizate; există inclusiv entități specializate în obținerea de date. Prin urmare, angajații pot fi motivați să sustragă datele companiei și să le vândă terților sau concurenței sau să le folosească la un nou loc de muncă.

Indiferent de intenție, pierderea de date atrage la final consecințe la fel de nefaste pentru companie.

II. CONSECINȚE IMEDIATE

Afectarea reputației companiei

În momentul unei breșe de date, reputația unei companii este vulnerabilă. Expunerea negativă cauzată de un incident de asemenea magnitudine poate reduce semnificativ numărul de clienți și, în consecință, profitul, conducând inclusiv la faliment.

Potrivit Alianței Naționale pentru Securitate Cibernetică din SUA, aproximativ 60% dintre companiile mici se închid în termen de șase luni de la o scurgere majoră de date, iar 85% dintre companii se confruntă cu o încălcare a securității datelor. Breșele de date cauzate de persoane din interior pot fi catastrofale.

Încălcarea reglementărilor specifice (de exemplu GDPR)

În cazul unei încălcări a securității datelor, autoritățile impun amenzi semnificative. Cea mai cunoscută reglementare, deși nu este nici pe departe unică, este GDPR. Companiile care încalcă cerințele GDPR se pot aștepta la amenzi extrem de mari (pot ajunge până la 2% sau 4% din veniturile anuale, colectate la nivel mondial de companie).

III. STRATEGII ȘI SOLUȚII

Indiferent de numărul de canale prin care datele companiei dvs. circulă, există câteva modalități generale de a vă proteja datele.

  • Implementați un proces de audit pentru a identifica și proteja datele critice. Este crucial să cunoașteți locațiile unde sunt stocate informațiile vitale pentru operațiunile companiei și să reglementați accesul la acestea.
  • Dezvoltați politici comprehensibile pentru manipularea datelor sensibile, clarificând cine are permisiunea de acces și în ce scopuri. Aceste politici ar trebui să fie ușor accesibile și înțelese de către toți angajații.
  • Furnizați instruire constantă angajaților cu privire la importanța securității datelor și implementați campanii de conștientizare periodică pentru a menține vigilența în privința manipulării datelor.
  • Asigurați-vă că toate datele sunt criptate, asigurând un nivel suplimentar de protecție. În cazul în care dispozitivul unui angajat este pierdut, criptarea garantează că datele rămân ilegibile și în siguranță.

O soluție de Data Loss Prevention vă poate automat ajuta să:

● blocați încărcarea datelor pe site-uri de partajare a fișierelor sau pe canale neoficiale din afara companiei și să avertizați automat angajații despre operațiunile riscante.

● limitați trimiterea de date critice către adrese de e-mail externe necunoscute și notificați automat angajații cu privire la potențiale încălcări de securitate a datelor.

● verificați ce tip de documente tipăresc angajații pe baza informațiilor contextuale și chiar să restricționați tipărirea anumitor documente sensibile.

Deoarece datele sunt poate cel mai important activ al companiei, ele trebuie apărate proactiv.

Implementarea unei soluții software de prevenire a pierderii de date (DLP) nu doar protejează datele critice ale companiei împotriva amenințărilor din interior sau a pierderii acestora, ci are și un impact semnificativ asupra asigurării viitorului organizației dvs., inclusiv a continuității afacerii, a reputației și a gestionării know-how-ului. Această soluție este esențială în procesul decizional bazat pe date, ajutând la prevenirea sau gestionarea eficientă a incidentelor legate de date și susținând eforturile de educație a angajaților privind importanța tratării datelor ca un activ vital al afacerii.

Soluțiile Data Loss Prevention de la Safetica pun la dispoziție o gamă largă de funcții pentru securizarea datelor companiei dvs.

1. Monitorizează fluxul de date

Safetica oferă funcții de urmărire și protecție a diferitelor canale sau fluxuri de date pe care le utilizează compania dvs., putând de asemenea să notifice utilizatorii cu privire la comportamente riscante și să blocheze acțiunile periculoase de partajare a fișierelor.

2. Asigură conformitate cu reglementările

Cu ajutorul Safetica puteți stabili reguli specifice care vă asigură conformitatea cu GDPR sau alte reglementări privind protecția datelor. Aveți posibilitatea de a monitoriza activitatea angajaților în ceea ce privește manipularea datelor personale și a altor informații sensibile. Safetica vă oferă capacitatea de a gestiona riscul de utilizare abuzivă sau de încălcare accidentală a politicilor, datorită notificărilor în timp real care vă alertează în cazul potențialelor breșe de securitate.

3. Criptează datele

Safetica vă oferă opțiunea de a gestiona criptarea dispozitivelor USB și a discurilor cu ajutorul BitLocker.

4. Protejează datele împotriva amenințărilor din interior

Prin intermediul Safetica, se monitorizează comportamentul utilizatorilor și veți primi notificări în momentul identificării unor anomalii. Dacă un utilizator începe să transmită cantități mai mari de date în afara orelor de program sau interacționează brusc cu diverse tipuri de date, există un risc, iar sistemul vă va alerta pentru a putea lua măsurile adecvate.

Testați Safetica NXT – o soluție Data Loss Prevention puternică și ușor de gestionat

Safetica NXT reprezintă o soluție de securitate a datelor de ultimă generație, destinată protejării informațiilor sensibile împotriva accesului neautorizat prin detectarea riscurilor de securitate la nivel de stații de lucru și prevenirea incidentelor. Această soluție este un instrument DLP nativ în cloud, se implementează rapid și este compatibilă cu sistemele de operare Windows și macOS. Cu sute de șabloane încorporate și setări simple și automatizate, Safetica NXT se distinge prin ușurința sa de utilizare, reprezentând o soluție eficientă în domeniul securității datelor.

Pentru a înțelege valoarea Safetica NXT în cel mai scurt timp posibil și pentru a obține o evaluare super-rapidă a securității datelor solicitați un trial complet gratuit Safetica NXT aici: www.safetica.ro/

Veți primi:

  • o evaluare a volumului real de date care părăsește compania dvs., informații despre destinațiile datelor, despre tipuri de date și ce informații sensibile ies în afară;
  • o sa puteți intra în contact cu primele detecții de riscuri – evenimente demne de remarcat care ar putea prezenta riscuri potențiale în fluxul de date și activitatea utilizatorilor;
  • recomandări pentru configurarea Safetica NXT DLP și pentru securizarea proceselor companiei dvs.

Articol susținut de Safetica

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro