Sari direct la conținut

VIDEO Tragedie în Italia: O porțiune a unui pod al autostrăzii A10 s-a prăbușit, la Genova / Bilanț provizoriu: Cel puțin 35 de persoane au murit, printre care și un român UPDATE  

HotNews.ro
VIDEO Tragedie în Italia: O porțiune a unui pod al autostrăzii A10 s-a prăbușit, la Genova / Bilanț provizoriu: Cel puțin 35 de persoane au murit, printre care și un român UPDATE  

O porțiune a unui pod al autostrăzii A10 s-a prăbușit marți la Genova, au anunțat pompierii, care cred că mai multe mașini au căzut în gol, scrie AFP. Cel puțin 35 de persoane și-au pierdut viața, însă numărul morților ar putea crește, potrivit La Repubblica. Anterior, reprezentanți ai serviciilor de ambulanță, preluați de agenția Adnkronos, citată de Reuters, anunțau că există zezi de morți.

01:00: MAE: Un român a murit după prăbuşirea segmentului de autostradă în Italia, în apropiere de Genova Bilanțul persoanelor decedate a urcat la 35.

Un român a fost identificat printre persoanele decedate după prăbuşirea unui segment suspendat al Autostrăzii A10 din Italia, în apropierea oraşului Genova, anunță Ministerul Afacerilor Externe (MAE), care precizează că operațiunile de scoatere a victimelor de sub dărâmături sunt în derulare.

„Conform datelor preliminare obținute, până la acest moment, de echipa consulară mobilă aflată la fața locului, printre persoanele decedate a fost identificat și un cetățean român”, transmite Ministerul Afacerilor Externe, potrivit Mediafax.

19.16:Agenția pentru Protecția Civilă a Italiei a spus că nu există în acest moment informație suficientă pentru a stabili cauzele prăbușirii podului

18.43:Cel puțin 35 de persoane și-au pierdut viața, însă numărul morților ar putea crește, potrivit La Repubblica.

18.05: Consulatul General al Romaniei la Torino a transmis că a întreprins demersuri în regim de urgență pe lângă autoritățile locale pentru a obține informații cu privire la existența unor cetățeni români printre persoanele afectate și că în prezent ancheta autorităților italiene cu privire la acest incident este în desfășurare.

Cetăţenii români afectaţi pot solicita asistenţă consulară la următoarele numere de telefon ale Consulatului General al României la Torino: 39 011 2495775; +39 011 249 52 64; +39 011 249 50 64, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanenţă sau la numărul de urgenţă al oficiului consular: +39 3387568134.

Totodată, dacă aveți informații cu privire la cetățeni români implicați în acest nefericit eveniment vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon 3387568134. Sunt active numelele instituite de Prefectură 010/5360637-010/5360654 pentru informaţii şi căutare persoane dispărute.

17.33:Vicepremierul Italiei, Matteo Salvini, spune că aproximativ 30 de persoane au murit și sunt foarte multe persoane grav rănite.

16.27:”Nu este acceptabil ca un pod atât de important… nu a fost construit pentru evitarea unui acestui tip de prăbușire”, a spus viceministrul Transporturilor, Edoardo Rixi, care a declarat că în acest moment sunt cel puțin 22 de oameni decedați, iar bilanțul va crește.

15:31 Până în acest moment au fost confirmate 11 decese, printre care si a unui copil. De asemenea, cinci persoane sunt grav rănite, potrivit La Repubblica.

Imagini de sus:

Primele imagini difuzate de presa italiană arată podul în nori de praf cu o porțiune de mai multe zeci de metri lipsă.

Potrivit pompierilor, podul Morandi s-a prăbușit în jurul orei 12,00 (10,00 GMT).

Din cauza reliefului foarte accidentat din regiunea Genovei, între mare și munte, parcursul autostrăzii este jalonat de poduri și tunele.

Vom reveni cu amănunte

ARHIVĂ COMENTARII
Plagarus • 2018-08-14 13:44:33
....inaugurat in prezenta ''doctorului " Viorel P. ?
28 9
animatron • 2018-08-15 13:22:26
Italia a fost mult ajutata, in cadrul planului Marshal, apoi a profitat de ancorarea la CEE-ul Franta-Germania-Benelux, a primit sute de miliarde de dolari de la emigratia milioanelor de italieni plecati "la munca" definitiv in USA, a spalat sute de miliarde de dolari si apoi euro din banii murdari ai celor 3 mari mafii italiene (Cosa Nosta, N'draghetta, Camorra). E o tara cu multa traditie in stiinte si inginerie, cu milioane de oameni foarte inteligenti si foarte educati. Dar se uita prea usor cateva lucruri care handicapeaza durabil si structural aceasta tara membra a UE. -Un dezechilibru major de dezvoltare intre nordul bogat industrializat si sudul sarac si asistat social al tarii. In general, regiunile italiene sudice au un nivel de viata (euro ppp) inferior Bucurestiului, Budapestei sau unor regiuni cehe. -Prezenta foarte activa, la toate nivelele sociale, ale gruparilor de crima organizata, violente si influente national si international. Italia e tara de origine a crimei organizate transnationale, multe primarii din zone sarace (dar s-a descoperit asa ceva si la primaria Romei!) sunt total controlate de mafii. -O clasa politica dovedit corupta, nepotista si adesea incompetenta, foarte vocala dar putin eficienta in administrarea tarii. Printre membrii "fondatori", Italia e cea mai putin stabila guvernamental si probabil cea mai prost condusa. Nu e nici o "supriza" respingerea partidelor traditionale de catre alegatori. -O mentalitate colectiva care nu incurajeaza in mod deosebit un raport corect fata de munca si studii. Ca in Romania, de exemplu, si in Italia sunt promovate in societate modele de "reusita" bazate pe oportunism, smecherie, afacerism, manipulare, tupeu. Iar "dottore" i se spune oricui are o hartie de la vreo facultate privata obscura, nu inseamna nimic o licenta sau un masterat. In ultimii 5 ani s-a prabusit 10 poduri si viaducte in Italia, s-a declansat abia acum ancheta nationala !
0 1
2018-08-14 14:13:02
17 2
Lok • 2018-08-14 15:13:26
0 17
Alovi • 2018-08-14 14:14:32
Nu pare "doar o portiune de pod care a picat", pare tragedie.
0 20
florinos • 2018-08-14 23:59:08
Sa nu uitam de Biserica din Italia care fusese recent renovata pentru a rezista la seisme de 7-8 grade dar s-a dărâmat la cutremurul de 6 grade. Probabil si la ei se fura ca la noi, lucrări proaste pentru profit si pentru a plați șpaga.
0 7
Harald • 2018-08-15 01:20:54
fusese proiectat greșit, avea mereu nevoie de întreținere și era evident că trebuie înlocuit până la urmă.
0 7
Mazeta • 2018-08-14 14:17:16
doar în România se poate întâmpla!
33 5
ak33 • 2018-08-14 16:06:32
Da mai se poate intampla si la noi, din cate stiu firne din italia construiesc si pe la noi autostrăzi Sunt curios cand o cadea podul lu putin din crimeea ce o sa zici
3 12
bogdan1477 • 2018-08-14 14:39:06
Interesant cum un pod se poate prabusi pur si simplu... Teoretic exista expertize temporare ale structurii de rezistenta. Sa fi fost o eroare de proiectare extrem de grava si neobservata de nimeni? Sa fi fost expertize facute in dorul lelii? Sau fi fost amanari de reparatii din lipsa de fonduri (din cauza crizei acute in care se afla economia Italiei)? Sau fioe de vina coruptia generalizata din jumatatea de sud a tarii?
2 21
NuSuportProstii • 2018-08-14 15:03:16
Bologna ar cam fi prin jumătatea cealaltă șefu’.
1 11
bogdan1477 • 2018-08-15 11:25:54
Dar nu e posibil ca o firma din sud sa fi efectuat lucrarea sau sa fi expertizat podul?
0 0
2018-08-14 15:10:11
0 20
ruskimushki • 2018-08-14 15:12:25
si postacii ismenarilor, in Italia ? Tot din astea. Rezultatul se vede.
0 9
Tescovin • 2018-08-14 15:15:18
O să ziceți că ce legătură are CERN-ul, care-i la Geneva, cu Genova ? Da, dar dacă-i așa, ce legătură are corupția generalizată din sud cu Genova, care e în nord ?
0 5
iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f • 2018-08-14 18:02:55
Precis este de vina HAARP! si Statul paralel!
1 0
bogdan1477 • 2018-08-15 11:27:25
E imposibil ca o firma de prin sud sa fi cistigat licitatiile de consolidare/expertizare?
0 0
Lok • 2018-08-14 15:26:16
2 7
Harald • 2018-08-15 01:23:13
avea mereu nevoie de întreținere
0 1
bogdan1477 • 2018-08-15 11:29:16
Din cite se pare se stia de probleme, doar ca nu credeau ca sunt asha de grave. Oricum, e impardonabil pentru o tara precum Italia sa nu-si expertizeze toate podurile si sa le inchida pe alea de stau sa se darame.
0 0
qwerasdf • 2018-08-14 15:26:44
0 12
bogdan1477 • 2018-08-20 14:22:51
Nu spun ca mentenanta podurilor nu e o problema, dar e incredibil ca intr-o tara UE podurile sa se darame asha pur si simplu. Un inginer care efectueaza o expertiza poate detecta probabilitatea ca podul sa se darame. In gereral priectarea si expertiza se fac luind in calcul cutremure de gradul 8-9 sau tornade violente cind stbilesc starea constructiilor.
0 0
rakleta • 2018-08-14 15:27:13
Dar chiar si asa. Tot un fel de romani sunt si aia.
2 6
bogdan1477 • 2018-08-15 11:31:19
dar firma care face mentenanta poate fi si din sud :)
0 0
Harald • 2018-08-15 01:22:23
În esență e din vina proiectantului și nu e singurul pod cu probleme dintre cele bazate pe același model.
0 3
bogdan1477 • 2018-08-15 11:33:24
Podul a fost construit in 1960. In 2018 sunt suficiente metode de verificare a structurii de rezistenta. Daca se facea o expertiza pe bune si se descoperea ca exista pericol de prabusire, podul putea fi inchis/daramat, etc. Nu poti da vina pe constructorul din 1960 ca s-a daramat podul in 2018....
1 1
Harald • 2018-08-15 21:06:16
Nu a constructorului! A proiectantului! Ești capabil să faci diferență între ăștia doi? Vezi că mai e în Libia un pod Morandi cu aceleași probleme, dar ăla nu s-a prăbușit încă. Un proiect bun presupune ca deteriorarea unui element să nu antreneze căderea întregului pod. Dar se întâmplă mereu, nu poți testa în proiectare chiar toate scenariile. În State a fost și mai rău când s-a prăbușit Silver Bridge în Ohio.
0 2
bogdan1477 • 2018-08-20 14:24:59
Daca era vina proiectantului nu se darama dupa 60 de ani, ci dupa 4-5 ani. Si daca stii ca un pod a fost prost proiectt si e in stare de prabusire iminenta, opresti circulatia pe acolo si faci alt pod.
0 0
domnescu • 2018-08-14 14:51:09
sa ii vezi cum o sa se umfle incompetentii nostri in pene "daca in Italia dom'le, la noi ce pretentii sa ai, iar nu e vinovat nimeni" :))))
4 11
polonyca • 2018-08-14 16:10:27
0 7
2018-08-14 14:59:40
0 7
Carpe diem • 2018-08-15 08:10:57
o privire si pe podul de la Basarab. vezi rugina? daca da, inseamna ca nu se face nici intretinere si nici urmarirea comportarii in timp a constructiei. wait for more...
0 1
SoulSearcher • 2018-08-14 15:10:08
daca ati avut ocazia sa treceti prin zona Genova... ce infrastructura au italienii acolo... zici ca nu-i adevarat autostrazi prin munti, tunele, poduri, viaducturi.. pfiii te dor ochii
0 8
2018-08-14 15:13:28
3 6
uiosip • 2018-08-14 19:18:39
fix asa se intampla in Italia, predominant in partea de sud.
1 2
stani • 2018-08-14 15:13:31
Multumim celor care au votat cu PSD dar si celor care nu s-au obosit sa mearga la vot. Ne vedem in piata! #rezist #uepsd
12 3
Romeo • 2018-08-14 15:50:07
Imagini live aici: https://www.youtube.com/watch?v=pBjfUyvtr3w
0 2
Canadian13 • 2018-08-14 16:04:22
infrastructura construita in anii 60-70. Romania abia incepe epoca autostrazilor, problemele cu ceea ce se construieste acum vor aparea in 20-30 ani, este inevitabil. Asa cum spunea un comentator mai sus , in US si in Canada problemele cu infrastructura sunt in plina desfasurare. vezi https://fr.wikipedia.org/wiki/Viaduc_de_la_Concorde si in FR https://fr.wikipedia.org/wiki/Viaduc_de_la_Concorde concluziile ( ptr cei care nu se obosesc sa citeasca, apud Google translate: ''În timpul anchetei, CEVC a stabilit că: proiectarea viaductului, in faza inițiala, a fost una „speciala“. Deviatiile au fost atat de mari, astfel încât unele elemente nu au fost acoperite de codul de construcție la momentul respectiv. oțelul de ranforsare o parte esențială a viaductului, sprijinind puntea de beton grea, nu a fost instalat în conformitate cu planurile, ceea ce a favorizat formarea unui plan de fractură care corespunde cu cea a colapsului. betonul utilizat în pasaj nu avea caracteristici suficiente pentru a rezista la cicluri de îngheț-dezgheț, în prezența sărurilor de topire. Raportul final a numit patru persoane care au fost gasite vinovate de grave lipsuri in ceea ce priveste calitatea mucii lor în raport cu constructia si intretinerea viaductului XXX, inginer Desjardins Sauriol & Associés (DSA), pentru supravegherea slabă, YYY, președinte al Montreal fitinguri din otel (AAM), pentru lipsa de control al calității, ZZZ, inginer, pentru daunele cauzate de reparații în 1992, QQQ, inginer, pentru o inspecție incompletă a viaductului în 2004.''
1 5
2018-08-14 19:11:34
1 4
2018-08-14 16:43:50
0 10
Nyk1 • 2018-08-14 18:39:52
E printre cei mai norocoși oameni din lume. În altă ordine de idei, era de așteptat să se întâmple ceva rău și cu alte viaducte din Italia știind ce s-a întâmplat la Lecco acum aproape 2 ani: https://www.youtube.com/watch?v=EUhCclnoCf8 Și asta e în nordul Italiei, în zonele dezvoltate, parțial influențate de Habsburgi. Nu putem decât să ne imaginăm cum stă treaba în Teleormanul lor sudic.
0 5
Nyk1 • 2018-08-14 20:03:19
...și pentru mentenanța adecvată infrastructurii. Mulțumiți-i lui Matteo Renzi și tuturor socialiștilor săi. Dacă trăiți mai pe la nord, dincolo de Alpi, nu râdeți încă - e foarte ușor de prezis ce se va întâmpla cu viaductele voastre odată ce inginerii sirieni se vor ocupa de întreținerea lor. Măcar că au fost construite bine din start de către Adolf & Co.
2 6
sorinnc • 2018-08-15 04:10:08
2 1
INTERVIURILE HotNews.ro