Sari direct la conținut

Cetățeni cehi își afișează „rușinea” față de premierul lor, pe mari panouri publicitare

HotNews.ro
Cetățeni cehi își afișează „rușinea” față de premierul lor, pe mari panouri publicitare

O sută de mari panouri publicitare cu portrete cu oameni normali, alături de numele lor și mesajul „Mi-e rușine de premierul meu” au apărut pe străzile din Cehia, scrie AFP.

Este vorba de inițiativa unui publicitar local care vizează criticarea premierului populist Andrej Babis pentru implicarea în afaceri controversate.

Babis, 64 de ani, respinge toate acuzațiile și denunță o „campanie de defăimare”.

Al doilea cel mai bogat ceh, Babis a fost inculpat într-un dosar de deturnare de fonduri europene, datând din perioada 2007-2008. Este acuzat de asemenea de conflict de interese și colaborarea cu poliția secretă comunistă StB înainte de 1989.

„Gradul de rușine provocat de premier este atât de mare încât era nevoie de o reacție”, a declarat Jaroslav Polacek, proprietarul agenției de publicitate PRodukujeme, organizatorul campaniei.

Orice critic al lui Babis se poate fotografia iar portretul său va apărea pe un mare panou publicitar, plătind o contribuție echivalentă cu 175 de euro.

Este vorba de un remake al unei campanii similare lansate în 2005 împotriva premierului social-democrat Stanislav Gross (1969-2015), subiectul unor dezvăluiri de presă legate de originea îndoielnică a banilor cu care și-a cumpărat apartamentul.

Polacek a condus mult timp campaniile electorale ale partidului de dreapta TOP 09, foarte critic față de Babis.

În ciuda controverselor, mișcarea lui Babis, ANO, a câștigat alegerile din 2017 cu 29,64% din voturi iar sondajele o creditează în continuare cu circa 30% din intențiile de vot.

Premierul a invitat toți participanții la campanie să bea o cafea cu el, pentru a-i convinge că nu au de ce să le fie rușine cu el și că reprezintă „bine Republica Cehă în întreaga lume”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro