Sari direct la conținut

China a organizat un spectacol extravagant de prezentare a tehnologiei sale militare la cel mai mare salon aviatic al ţării

HotNews.ro
China a organizat un spectacol extravagant de prezentare a tehnologiei sale militare la cel mai mare salon aviatic al ţării

China a organizat în această săptămână un spectacol extravagant de prezentare a tehnologiei sale militare la cel mai mare salon aviatic al ţării, promovându-şi ambiţiile în creştere de explorare a spaţiului şi de asigurare prin mijloace proprii a necesarului de avioane comerciale, transmit Reuters și news.ro. Restricţiile de călătorie legate de pandemia de Covid-19 au făcut ca evenimentul Airshow China, organizat în oraşul Zhuhai din sudul Chinei să fie în mare parte cu participare locală, dar observatorii străini au urmărit cu atenţie show-ul, în condiţiile în care China se întăreşte din punct de vedere militar.

”Platformele majore aflate în serviciul Foreţelor Aeriene ale Armatei Populare de Eliberare, care erau operate în secret în trecut, au fost prezentate public pentru prima oară, atrăgând o atenţie considerabilă din partea audienţei internaţionale”, a declarat Kelvin Wong, editor în domeniul apărării la publicaţia Janes din Singapore.

El a făcut referire la WZ-7 Xianglong, o dronă de recunoaştere de altitudine ridicată cu anduranţă mare, similară în mare cu drona americană Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk, dar cu motoare inferioare.

WZ-7 a fost văzută operând în afara bazelor aflate în apropierea graniţei sino-indiene, graniţei cu Coreea de Nord şi în Marea Chinei de Sud, a spus Wong.

China a făcut eforturi intense pentru a îmbunătăţi performanţele motoarelor sale, care au rămas în urma tehnologiei occidentale.

La salonul aviatic a zburat pentru prima dată avioanele de luptă J-20 cu motoare chineze, mai degrabă decât cu cele ruseşti. De asemenea, sunt în curs de testare două tipuri de motoare interne pentru avionul său de transport Y-20, a declarat miercuri proiectantului şef al avionului, pentru Global Times.

Avionul de luptă electronic J-16D, echivalentul cel mai apropiat al EA-18G Growler fabricat în SUA, a fost expus la sol, prezentând o capacitate despre care experţii spun că ar putea ajuta la erodarea apărării antiaeriene a Taiwanului în caz de conflict.

Wong a spus că cel puţin trei tipuri de capsule de blocare au fost agăţate pe avion, sugerând că fiecare a fost concepută pentru a perturba diferite părţi ale spectrului electronic.

China a dezvăluit, de asemenea, că urmăreşte o dronă ”de însoţire” pentru a ajuta la protejarea avioanelor de luptă cu echipaj, mai costisitoare, în conformitate cu proiectele rivale din Statele Unite, Marea Britanie, Australia, India şi Rusia.

Dezvoltatorul nu a spus dacă acea dronă, conceptul Feihong FH-97, va fi exportată, dar la prezentare au participat mulţi observatori străini.

De asemenea, China a dezvăluit că se aşteaptă să lanseze următoarea sa generaţie de rachete grele, suficient de puternice pentru a trimite o navă spaţială cu echipaj pe Lună în 2028 – cu doi ani mai devreme decât se aştepta anterior.

În privinţa aeronavelor comerciale, China îşi intensifică eforturile pentru a deveni mai autonomă în tehnologiile cheie, pe fondul tensiunilor comerciale cu Statele Unite.

Aero Engine Corp din China a prezentat un model rotativ, de dimensiuni mari, al motorului CJ1000 aflat în curs de dezvoltare pentru avionul cu corp îngust C919, care ar putea înlocui în cele din urmă motoarele importate CFM International LEAP-1C.

C919 a întâmpinat greutăţi în îndeplinirea obiectiveloe de certificare şi de producţie din cauza regulilor dure de export din SUA, a scris Reuters luni, citând surse apropiate situaţiei.

„Cu o piaţă internă de neegalat şi o participare din ce în ce mai mare a investiţiilor private, este doar o chestiune de timp ca China să rezolve blocajele tehnologice externe”, a declarat Wang Yanan, editorul şef al revistei Aerospace Knowledge din Beijing, ca răspuns la articolul Reuters.

De asemenea, producătorilor de avioane occidentali le este din ce în ce mai dificil să obţină certificarea pentru noile modele care ar concura împotriva avioanelor fabricate în China.

Airbus A220, seria Embraer E-Jet E2 şi turbopropulsorul ATR 42-600 nu au fost încă aprobate de către autoritatea de reglementare a aviaţiei din China, chiar dacă sunt operaţionale în alte regiuni de ani de zile, împiedicând şansele vânzărilor locale. Cu toate acestea, Boeing a declarat la expoziţie că are speranţe că 737 MAX va primi aprobarea pentru întoarcerea sa în China până la sfârşitul anului, după ce modelul a fost consemnat la sol timp de mai bine de doi ani.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro