Sari direct la conținut

Decizie fără precedent: SUA limitează vizele pentru cetățenii ungari, inclusiv pentru românii naturalizați de Ungaria, din cauza unor riscuri de securitate

HotNews.ro
Viktor Orban, Foto: Britta Pedersen / DPA / Profimedia Images
Viktor Orban, Foto: Britta Pedersen / DPA / Profimedia Images

Statele Unite au impus marţi restricţii pentru deţinătorii de paşapoarte ungare în cadrul Programului Visa Waiver, informează Reuters și news.ro. Măsura fără precedent vine ca răspuns la preocupări legate de securitate, potrivit Washingtonului, și vizează documentele de călătorie emise între 2011 și 2020, notează POLITICO. Ungaria este singura țară din cele 40 care participă la programul Visa Waiver vizată de decizia luată de SUA.

În cadrul Programului Visa Waiver, de scutire a vizei, cetățenii din țările participante pot călători în SUA în scop turistic sau de afaceri pentru o perioadă de până la 90 de zile fără viză, documentele de călătorie fiind înregistrate în Sistemului Electronic de Autorizare a Călătoriei (ESTA).

Într-un comunicat, Ambasada SUA la Budapesta a anunţat că perioada de valabilitate oferită cetăţenilor din Ungaria în cadrul Sistemului electronic de autorizare a călătoriilor (ESTA) va fi redusă, cu efect imediat, de la doi ani la un an şi doar vizitele unice vor fi permise în cadrul sistemului, nu şi cele multiple, astfel, cetățenii ungari având dreptul la o singură intrare pe pâmânt american.

„Măsuri unice” pentru Ungaria

Un înalt oficial guvernamental american a declarat că modificările nu se aplică niciunuia dintre ceilalţi 39 de participanţi la Programul Visa Waiver şi că sunt „unice pentru Ungaria”.

„Există o problemă sistemică, şi anume că sute de mii de paşapoarte au fost emise între 2011 şi 2020 fără a exista cerinţe de verificare a identităţii”, a declarat oficialul american.

Ungaria a acordat cetăţenie unui număr de aproximativ un milion de persoane între 2011 şi 2020, majoritatea etnici maghiari care locuiesc în statele vecine, „fără să existe măsuri de securitate adecvate”, a precizat ambasada americană.

Potrivit Politico, după ce a ajuns la putere în 2010, guvernul lui Orbán a pus în aplicare o schimbare majoră de politică prin care a acordat cetățenie etnicilor maghiari din străinătate, inclusiv în România, Slovacia și Ucraina.

Acordarea cetăţeniei a fost o mişcare politică a premierului Viktor Orban care i-a adus voturi la alegerile ulterioare.

„Există sute de mii de pașapoarte care au fost emise de guvernul Ungariei ca parte a programului de naturalizare simplificată, fără a exista mecanisme stricte de verificare a identității”, a declarat ambasadorul SUA la Budapesta, David Pressman, pentru POLITICO.

Tensiuni între Budapesta și Washintgon

Relaţiile dintre cele două guverne sunt tensionate după ce Budapesta a amânat votul din parlament pentru aderarea Suediei la NATO şi de restricţiile drepturilor LGBTQ impuse de guvernul naţionalist al premierului Viktor Orban.

Întrebat dacă măsura este legată de alte probleme care au provocat fricţiuni între cele două guverne, oficialul american a spus: „Statele Unite sunt foarte atente la alegerile Ungariei”, adăugând, totuşi, că măsura nu trebuie interpretată ca un mesaj având legătură cu alte subiecte sensibile din relaţiile bilaterale.

Oficialul a subliniat că vulnerabilităţile de securitate din Ungaria au fost identificate cu mult înainte de invazia Rusiei în Ucraina.

Partidul lui Orban a boicotat votul în parlament privind aderarea Suediei la NATO

Restricţiile au fost instituite la o zi după ce partidul de guvernământ al lui Orban, Fidesz, a boicotat o sesiune parlamentară convocată de partidele de opoziţie pentru a vota cu privire la candidatura Suediei la NATO. Votul nu a avut loc în cele din urmă.

Suedia şi-a depus anul trecut cererea de aderare la NATO după invazia Rusiei în Ucraina, dar obiecţiile Turciei şi Ungariei au întârziat ratificarea candidaturii.

În 2014, Statele Unite au interzis intrarea în SUA a şase maghiari, ca avertisment pentru guvernul anterior al lui Orban de a promova politici care ameninţau să submineze valorile democratice.

Decizia autorităților americane din 2022

Autoritățile americane au decis la începutul anului 2022 că cetățenii maghiari născuţi în afara graniţelor Ungariei nu mai sunt scutiţi de obligaţia de a obţine o viză, potrivit ediției online a cotidianului maghiar transilvănean „Krónika”, citat de MTI.

Potrivit publicației, autorităţile americane au permis obţinerea unei vize ESTA (Sistemul Electronic de Autorizare a Călătoriei) doar cetăţenilor maghiari născuţi pe teritoriul actual al Ungariei.

Decizia ar fi fost luată deja în luna februarie 2021, însă nu a atras atenţia, întrucât din cauza restricţiilor de călătorie impuse de SUA din cauza epidemiei de coronavirus, cetăţenilor statelor Schengen nu li s-a permis, oricum, intrarea în S.U.A. pentru o perioadă îndelungată.

Serviciul consular al Ministerului de Externe din Ungaria a precizat la momentul respectiv că cetăţenii maghiari născuţi în afara graniţelor actuale ale Ungariei care doresc să călătorească în S.U.A., trebuie să solicite o viză, chiar şi în cazul în care locuiesc în Ungaria de ani sau de decenii întregi.

Maghiarii care locuiesc în România pot face asta numai la misiunea diplomatică americană din Bucureşti; la ambasada din Budapesta sunt primiţi doar cetăţenii maghiari care au domiciliul în Ungaria şi trăiesc acolo.

ARHIVĂ COMENTARII
[deleted] • 2023-08-01 13:03:43
Acest comentariu a fost șters.
18 115
Boham • 2023-08-01 13:12:51
E vorba despre vizele pentru maghiarii din Romania, Slovacia etc
80 14
ember • 2023-08-01 15:28:26
Mai citeste o data articolul, draga Rahat5 rebotezat.
9 44
gelu antigelu • 2023-08-01 15:43:48
nu contează! e ceva rău pentrru unguri, cum să nu te bucuri!
19 11
holinessdani • 2023-08-01 16:36:12
Adica faptul ca pot calatorii liber si fara viza odata la 2 ani in USA e rau? Pai asa "rau" as vrea si pt romani!
21 9
iuon • 2023-08-01 18:33:19
Atati Romani fericiti nu am vazut de la revolutie incoace. Traiasca Uncle Joe! Universul se dilata si iata, creste mamaliga in Craiova. Macar acum inteleg zicala voastra, cu moartea vacii vecinului. Sa multumiti si Austriecilor vigilenta lor in privinta voastra. ... si sa nu uitati, sa apasati sageata care arata in jos, sa aveti o fapta buna si pentru azi!
16 3
gussy • 2023-08-01 21:02:31
Nu este vorba de unguri, este vorba de Orban. Ăla care are toată media la degetul mic, ăla care interzice ONG-uri și închide universități, ăla care e prieten cu Putin dar conduce Ungaria, membru NATO. Teoretic, ipotetic, aliatul nostru. Un mare patriot, desigur.
1 15
iuon • 2023-08-01 16:30:04
Nu. Cetatenii maghiari, nascuti in Transilvania, care au dobandit cetatenia maghiara mai tarziu, de cand Biden e pe tron, nu mai calatoresc cu ESTA. Eu am fost in USA de mai multe ori cu ESTA, complectand un formular online si platind o suma modica, timp de doi ani aveam viza si mergeam de cate ori am vrut. Dupa ce Biden a ajuns pe tron, mi sa refuzat de fiecare data cererea (si am incercat destul de multe ori). La inceput nu se stia de ce, dupa o vreme, neoficial iti spuneau la ambasada de ce si cu timpul au spus si public. Acum restrictia sa extins la toti cetatenii maghiari, si daca sau nascut la Budapesta si au trait acolo totdeauna.
20 6
robotulvasile • 2023-08-01 16:59:28
USA ia decizii pe baza de rapoarte de intelligence. Programele economico-stiintifice de colaborare cu Rusia si China nu sunt altceva decat trafic de spioni. Se pare ca unii din ei chiar au pasaport maghiar si calatoresc in USA, unde sunt prinsi in regim sportiv. Pe USA nu ii intereseaza ce se intampla in Panonia ocupata de mongoloizi, ci cine vine de acolo. Cititi presa, deja ofiteri de informatii maghiari denunta controlul rusesc asupra serviciilor lor de informatii si sistemului national energetic. Multi agenti rusi cu pasaport ucrainian au cerut si cetatenie maghiara si acum calatoresc in USA. Urmam si noi, cu "romanii sadea" din Gagauzia si Transnistria. Cinste multa SIE si SRI.
3 22
gabrielb • 2023-08-01 19:00:04
Nu numai din Găgăuzia și Transnistria, ci chiar din Rusia. https://www.hotnews.ro/stiri-esential-26258060-investigatie-fabrici-rusesti-cetatenii-romanesti-sau-cum-gaseste-kim-din-indepartata-baschiria-niste-bunici-basarabeni-pentru-7500-euro.htm
0 10
Bogdanescul • 2023-08-01 17:07:13
saracul de tine. a venit Biden pe tron si ti-a luat dreptul de a intra in SUA. doar ca Rahat5 rebotezat. tu nu ai niciun drept cand vine vorba de SUA. incearca la stapanul tau Putin
2 19
Tony_K • 2023-08-01 17:03:52
Unguri egal orci. Ei l-au votat pe orban si sunt de acord cu deciziile lui de atatia ani. Ps. Invata sa citesti inainte sa iti dai cu parerea.
4 16
DorinDor • 2023-08-01 14:39:29
Nu au uitat. Le-a placut si mai vor
3 34
alex34 • 2023-08-01 14:47:08
Ei lasa, ca le da Rusia vize moka sa-si faca vacante in Siberia
5 53
Petrică B. • 2023-08-01 13:05:23
Discret, delicat, una câte una.
9 83
pehash • 2023-08-01 13:19:43
O masura fara consecinte. Il doare in cot pe orban ca nu mai pot ungurii sa calatoreasca nestingheriti in SUA. Oricum el ar prefera sa-i trimita pe toti catre est.
19 33
BEDE • 2023-08-01 14:51:47
Nu, nu, nu! Orban vrea cât mai mulți unguri în Ungaria lui, ca să aibă cât mai mulți "supuși". Așa dorește orice dictator. Așa voia și Ceaușescu să stăpânească peste cât mai mulți români.
6 32
AliKimiku • 2023-08-01 19:52:05
Pe Orban il doare in cot, pe unguri poate nu!
1 9
serban_d • 2023-08-01 13:07:22
Cam exact ce a facut Basescu cu R. Moldova: cetatenie pe banda rulanta, multi dintre ei, filorusi, vorbind prost spre deloc limba romana. Apoi ne intrebam de ce SUA ne cer viza
23 78
xolv • 2023-08-01 13:34:24
Basescu le-a dat o sansa de a munci in Europa, nu viza de State era scopul lor in viata
8 47
flexingmybrain • 2023-08-01 14:16:38
Problema nu e faptul ca a facilitat Basescu obtinerea cetateniei, aia era o obligatie istorica. Problema ramane coruptia generalizata din institutiile statului, ca pasaportul ala nu se acorda automat.
4 59
Roman_Cetatean • 2023-08-01 13:07:47
Desi nu recunosc ca e o sanctiune pt politicile lui Orban, faptul c ain limbaj diplomatic spun "ca SUA sunt FOARTE ATENTE la ALEGERILE Ungariei" inseamna de fapt ca deja i-au plasat intr-o zona rosie- avand in vedere si faza cu nationalismele, extremismele, homofobia, cu Suedia, filosrusismul lui manifest. E in premiera sa scoata asa o tara din VisaWaiver, sigur ca si motivul e pertinent- si datorita tot nationalismului si revizionismului orbanist- ca au acordat cetatenie la toti magiarii de peste tot- ca si pasapoarte (suntem si vom fi si noi in aceeasi situatie cu cei din Rep Md, btw). Pana la urma vine si nota de plata pt alianta fatisa cu Rusia, derapajele anti-democratice etc.
11 76
Calin02 • 2023-08-01 13:10:56
Asteptam sa cada si Austria pe scari.
5 74
Scarface1000 • 2023-08-01 17:35:18
Chiar nu inteleg de ce pui in comentariul tau cuvantul nationalism langa extremism. Sunt 2 lucruri COMPLECCCTTT diferite si anume! America, adica USA este probabil cea mai nationalista tara din lume! Acolo oamenii au steagul americii pe fiecare casa, in fiecare masina, au steagul americii pe sepcile de soare, pe tricouri pe geci etc! In america copii canta dimineata imnul la scoala cu mana dreapta pe inima iar la orice meci important fie ca e fotbal american, hockey, basket etc se cantal imnul US la inceput! In aproape orice discurs a presedintilor USA catre populatie la sfarsit presedintele spune "God bless America" plus multe alte nationalisme. Deci este rau sa fii nationalist?
14 4
Ciprian77 • 2023-08-01 18:41:22
Ce descrii tu e patriotism. Natonalism poti vedea in tari gen Austria, Ungaria, Germania, etc care nu spun neaparat ca-s mandri de tara lor dar cred ca sunt cei mai grozavi comparativ cu cei din jur (romani, solvaci, sarbi, etc) Natonalism = Tendință de a aprecia exclusiv și exagerat tot ceea ce aparține propriei națiuni.
3 13
cicci • 2023-08-01 13:07:52
Ioiii, te!!!
4 33
omul din castelul inalt • 2023-08-01 13:11:16
Babalicul senil de Vite House nu știe ca maghiarii din România sunt cetățeni romani, deci le va interzice întrarea în SUA. Bideu vezi ca vine criza și mai bine găsește soluții, lasa-i pe alții.
67 8
florin4u • 2023-08-01 13:30:58
relax....si pentru voi din transnistria vom gasi solutii...va vom derusifica si denazifica pana la urma.
5 44
Morto • 2023-08-01 14:58:55
Petarda asta de troll din castelul mizer va putea fi derusificat doar cu glontul de calibru 7.62.
4 19
sipu • 2023-08-01 13:11:23
Uauu, decadentii” ingradesc ”libera circulatie” , sa vedem ce inteleg/maghiarii dim miscarea asta!!!?
5 26
spirache • 2023-08-01 13:12:37
Fără precedent ar fi fost să fim și noi, românii, incluși în Visa Waiver.
7 36
Martinezu • 2023-08-01 13:18:47
SUA nu e UE. Ei pot lua masuri rapide. Uniunea se misca mai greu si uneori sta nemiscata.
11 63
Roman_Cetatean • 2023-08-01 13:58:49
pai UE deja le-a taiat fondurile, inclusiv PNRR, de ce crezi ca li se duce asa la vale economia si au ditamai inflatia? si mai urmeaza....
3 38
Lok • 2023-08-01 14:52:35
Asa, sa stie toti ce patesc daca au pareri contrare cu democratia.
18 14
Ismail Paine de circ • 2023-08-01 15:15:43
vreti comunism? mereti mai la est!
5 21
calinsab • 2023-08-01 15:04:44
Cu Ciolacul nostru și taxele care urmează și România o sa piardă PNNR... Deci și economia României merge în cap...
7 12
danmarian • 2023-08-01 16:51:14
NU de la taxe va pierde fonduri europene - Ci de la PENSILE SPECIALE ILEGALE, PUNGASESTI si FARA ACOPERIRE IN BUGET ! Pai cum sa renunte la "pensii nerusinate de mari- si NEJUSTIFICATE _ pungasii din justitie care exonereaza de vina bandidii securitatii comuniste ! Doar SE STIE ca pana in 1990 - ba SI DUPA - toti cei care urmau Dreptul erau ALESI-APROBATI si RACOLATI de Securitate - Si n-au dispatut-murit - Ba ne judeca INCA !!! Asa cum vor muschii lor ! Si INTERESELE SECURITATII ! Vezi ultima decizie de "inalbirea" asasinilor lui Ursu !!! Banditii tot banditi - DAR si cu pensii speciale !
0 12
Valtran • 2023-08-01 15:54:16
Si e doar inceputul.... ungurii obtin ce au cautat
4 21
Scarface1000 • 2023-08-01 17:38:13
inflatie au dar economia nu li se duce la vale, pana una alta BMW, Audi, Mercedes fac in draci fabrici la ei in tara (nu in Romania aia pro US, pro Europa si pro NATO). https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-25926240-bmw-investi-doua-miliarde-euro-ungaria-tara-unde-construi-uzina-baterii-pentru-masini-electrice.htm Are careva o explicatie buna?
9 2
IancuJianu • 2023-08-01 17:50:35
Hooop, stai asa, ca bmw tocmai mută o fabrica la noi...
1 12
Scarface1000 • 2023-08-01 18:48:20
as vrea sa ai dreptate dar nu prea cred...
5 4
[deleted] • 2023-08-01 16:47:08
Acest comentariu a fost șters.
1 5
ember • 2023-08-01 13:19:06
Oricum Orban se ia de manuta cu Sjazer si se pupa in bot cu Putlerul la Moscova, nu au nevoie de decadenta occidentala. Ceilalti unguri insa sufera pentru ca nu au iesit la vot si i-au lasat pe batrani si udemerei sa le aleaga dictatorul.
6 54
elysyum • 2023-08-01 13:20:58
Incep sa ii vina facturi filorusului... asta e inceputul... Asteptam sa le livreze carne in frigider si AUSTRE..LOCILOR...EN GROSS.
7 42
mdumitrescu • 2023-08-01 13:21:37
Usor usor, lucrurile se clarifica.
4 41
ORBul • 2023-08-01 13:23:58
In viitor, dacă se orbanizează și mai puternic, vor fi out și din NATO/UE...
6 48
Crup • 2023-08-01 17:08:46
E imposibil. O tara nu poate fi data afara nici din NATO, nici din UE. Din pacate ungaria este un blestem pentru aceste doua cele mai importante organizatii occidentale. Servind agresiv si pe fata interesele Rusiei si ale Chinei, va bloca orice avans favorabil lumii occidentale. Astia-a ungurii, n-ai ce le face.
5 4
transpenibilus • 2023-08-01 18:46:45
Nu poate fi data afara din Nato si Ur pentru xa asa zic ruZZi si pe asta au mizat putleristii? Nu mai spune. Pai nici invadarea unei tari nu poate fi facuta legal, totusi mujicstanul practica sportul asta de vreo 28 de ani. Poate e vremea UE si Nato sa nu ne mai pese de tratate si sa dam afara hungaria si austria plus sa va genocidam final inclusiv nuclear, asa cum incercati voi cu ucrainenii. Ia gandeste-te nitel ivan
4 6
PorcoRosso • 2023-08-01 13:27:41
Nu e nici o problema, vor calatori in curand fara viza in URSS. Eu zic ca e mult mai avantajos...
4 40
RomaniaMare1918 • 2023-08-01 13:32:35
Si Romania trebuie SA BLOCHEZE TORUL pana cand nu intra in Schengen.
26 5
Custetz • 2023-08-01 13:39:53
Cred si eu cand Hiungaria colcaie de spioni rusi.
6 30
metri • 2023-08-01 13:46:57
non-apartenenta noastra la Schengen va fi buna pt.viitor, in ritmul asta, Orban va reusi sa goneasca toti ungurii peste noi ! :)))), Marcel !: ATENTIE la postul de premier !!! :)))
4 17
vodoo • 2023-08-01 13:52:04
Râdem noi, dar avem aceeași problemă cu cetățenia acordată la discreție oricărui rus din Tiraspol, Comrat sau alte bantustane rusești din Moldova. Ne amintim de scandalul de la Autoritatea Națională pentru Cetățenie? https://www.hotnews.ro/stiri-esential-26258060-investigatie-fabrici-rusesti-cetatenii-romanesti-sau-cum-gaseste-kim-din-indepartata-baschiria-niste-bunici-basarabeni-pentru-7500-euro.htm
2 28
mihnea1976 • 2023-08-01 15:27:40
Obligatoriu test de limba romana la un nivel acceptabil plus test de istorie!Asa fac astia prin Uk,daca nu le indeplinesti nu primesti cetatenie
8 10
dr pepper • 2023-08-01 16:25:17
Uk, adică Anglea ? întreb pentru un prieten.
4 6
ursuletzul86 • 2023-08-01 14:00:02
Măsura nu ii lovește deloc pe ungurii din Ungaria ci tocmai pe cei din afara Ungariei.
26 9
Morto • 2023-08-01 15:00:47
Nu ai citit articolul nu-i asa? Sau nu vrei deloc sa il intelegi. Ei bine.....afla ca ii loveste direct in bot pe toti; la fel cum ii lovesc si politicile piticului obez Horban.
3 18
gelu antigelu • 2023-08-01 17:02:48
citat: ”Autoritățile americane au decis la începutul anului 2022 că cetățenii maghiari născuţi în afara graniţelor Ungariei nu mai sunt scutiţi de obligaţia de a obţine o viză”
3 6
George789 • 2023-08-01 18:51:58
In 2022 era doar pentru cei nascuti in afara granitelor, ce au decis acum se aplica tuturor.
0 7
gelu antigelu • 2023-08-01 15:45:36
nu contează. guguștiucii aplaudă furtunos. ce le-a tras-o ungurilor!
19 1
Danctb • 2023-08-01 14:03:38
Mulți cetățeni colorați sau sec(u)i la cap s-au declarat maghiari.
5 19
demaGOGU • 2023-08-01 14:10:15
Vin vremuri de porc...Daca ungurului ii baga visa din nou, pe noi ne arunca din nato/ue ca pe o masea stricata.
44 6
Ismail Paine de circ • 2023-08-01 15:16:30
nu vezi ca ii azvârle pe unguri si ne baga pe noi in fata.
4 19
AliKimiku • 2023-08-01 19:51:46
Vise sovietice Demagågā!
0 5
CogitoErgoSum. • 2023-08-01 14:11:01
Semnal clar din partea americanilor catre populatia Ungariei ca trebuie sa scape de aceste personaje cat mai rapid.. Interesant..
12 30
Stati • 2023-08-01 14:11:45
La cum arată strâzile metropolelor US pline de rahat, homeleși, gunoaie, nu prea cred că le pare rău ungurilor. Ce ai vizita în US?
45 10
ORBul • 2023-08-01 14:40:59
Ce orc matol ești! Ești chiar simpatic la cât de zaharisit ejti! CCCP-ul vostru e un vis, neapărat trebuie să îl vizităm. Mare Gulag aveți voi acolo! De ce naiba vă mai trebuie vouă sălbaticilor călătorii în țările decadente?!
5 25
vodoo • 2023-08-01 14:48:12
Du-te la granița SUA-Mexic și întreabă-i pe ăia, nu pe noi. Eventual îndrumă-i spre Rashiia, raiul pământean unde nu există homeleși, gunoaie și elghebetiști. Dacă raiul e prea scump, poate se mulțumesc cu grădina Maicii Domnului, a.k.a. România, unde femeile nasc pe trotuar la poarta spitalelor.
4 24
robotulvasile • 2023-08-01 17:11:51
E full de minoritari blonzi romani pe acolo, multi se dau afgani ca sa intre la cersit. Le mai mor si puradeii inecati pe acolo. Baga un ochi pe presa internationala, ca suntem deja celebri. Cehoslovacii ii castrau, ungurii ii incendiau, noi i-am inmultit, pentru ca suntem oameni.
2 5
[deleted] • 2023-08-01 14:14:29
Acest comentariu a fost șters.
11 14
misu27 • 2023-08-01 14:19:34
Nu e de ras, asa ceva ne paste si pe noi la anul cu auristii pe locul doi la alegeri!
16 23
ioni69 • 2023-08-01 14:31:19
Mult mai eficient ar fi daca nemtii ar lua ceva masuri. In Romania refuzau, si acum refuza pe scara larga, sa investeasca ca este corupta. Ungaria este declarata de UE ca fiind o tara profund corupta, nu primeste bani europeni din cauza asta, si firme mari Germane continua sa investeasca acolo? Eu as vrea ca si cancelarul german sa explice "anomalia" asta. La fel s-au comportat nemtii si fata de rusi, la o scara mai mica.
7 20
calinsab • 2023-08-01 15:12:41
Nemții sunt pragmatici, ei știu ca Orban nu e nemuritor, ei investesc geostrategic, logistic... Orban va dispărea curând investiția rămâne pe termen lung... O sa dea și nemții o plasa de bani cuiva sa ii lase în pace cu afacerile lor din industria auto, pe care le construiesc în Ungaria, și asta e. Treaba merge înainte
8 3
gdcos • 2023-08-01 16:01:37
Corupta, dar dadeau ajutoare de stat maximum permis de UE: aproape 20%. Acum gandeste-te ca esti VW si vrei sa deschizi o fabrica de 1 miliard de euro. Peste toate astea, vorbim de -300 de km la transport, autostrazi cu legaturi directe cu Austria si Slovakia, etc, etc. Money talks.
2 8
ioni69 • 2023-08-01 22:05:55
Mda? Eu nu cred ca Ungaria este mult mai atractiva decat Romania de astazi pt investitiile germane. Eu cred ca este politica de stat, de aceea partidele si cancelarul ar trebui sa raspunda. Germania este ca Japonia, daca se decide ceva politic firmele urmeaza politica de stat, chiar daca sunt private. Vedeti mai jos ce face Ungaria firmelor straine si tot fac investii acolo. https://www.g4media.ro/companiile-germane-trag-un-semnal-de-alarma-exproprierea-companiilor-straine-in-ungaria-este-galopanta.html Daca Romania facea numai 10% rulau toti pe la Bruxelles.
0 2
Despotism • 2023-08-01 14:34:00
Ungaria Dlui. Orban incepe sa primeasca nota de plata. Prima e in dolari. Sa vedem urmatoarele...
8 28
[deleted] • 2023-08-01 15:16:15
Acest comentariu a fost șters.
5 10
Ismail Paine de circ • 2023-08-01 15:22:13
bravo SUA! visa waiver, adio ungaria, bun venit romania!
7 18
fuji • 2023-08-01 15:48:51
Ungaria are cea mai mare inflatie din UE, fondurile ii sunt blocate, SUA baga sanctiuni...efectele politicii obraznice a lui Orban care a devenit propagandistul sef al lui Putin in UE.
3 18
Geo_Darius • 2023-08-01 15:59:31
Eu cunosc pe cineva din Bucuresti, roman 100%, care si-a luat cetatenie maghiara in urma cu 10 ani, special pentru a putea calatori in SUA fara viza.
2 15
sipu • 2023-08-01 16:30:44
Asa, si!!!?
9 3
Geo_Darius • 2023-08-01 17:16:50
Si atat. Stai linistit, ca nu-ti cer bani!
2 5
John_Re • 2023-08-01 16:33:11
Care-i avantajul? Dacă nu ai bani să treci strada nu vei avea nici pt o excursie in SUA.
14 1
Praetor88 • 2023-08-01 16:09:21
Romania tot cu limbutele date amercanilor nu face parte din Visa Waiver. Ironic :)
15 2
gr2 • 2023-08-01 17:23:47
Ce e ironic e că un rus își dă cu părerea despre vizele din țările democratice.
1 15
van • 2023-08-01 16:19:53
Ne bucuram ca a crapat capra vecinului, in timp ce la noi purceaua-i moarta-n cotet!
14 1
gr2 • 2023-08-01 17:24:27
Ia plecați voi din Ucraina și nu veți mai muri degeaba prin Bahmut.
2 15
robert_tm • 2023-08-01 16:26:22
Nu e mare diferenta. Inainte te inscriai online cu minim 24 de ore inainte de calatorie si in interval de 2 ani mergeai de cite ori vroiai. Acuma te inscrii si mergi in interval de 1 an o singura data. Deci ungurii care vor sa mearga de mai multe ori pe an in America vor trebui sa se inregistreze de fiecare data nu o singura data. Deci penalizati sunt cei care merg de mai multe ori pe an (1 din 100) in America si pedeasa e ca trebui sa completeze un formular online
6 6
[deleted] • 2023-08-01 16:32:25
Acest comentariu a fost șters.
2 12
Observatore • 2023-08-01 16:41:28
Nici o zi fara Orban .
13 1
mircea112 • 2023-08-01 16:44:24
Le-a luat boii de la bicicleta! Cine mai vrea sa mearga in SUA asta e intrebarea?
16 2
tgg73 • 2023-08-01 17:16:31
Nimeni, toti se îndreaptă către Orcia, Ciaina si alte locuri minunate.
1 14
nalbaroiu • 2023-08-02 13:03:05
Sa nu uitam korea de nord, acolo unde toti pro-orcii vor sa ajunga, paradisul final.
0 0
gr2 • 2023-08-01 17:32:51
Întrebarea e, voi rușii puteți merge în SUA?
2 13
anticomunism • 2023-08-01 16:53:18
pacat... , urmeaza Austria ... doar populatia celor 2 tari is poate schimba guvernul si atitudinea invechita ... Romania trebuie sa ramana in NATO si UE si trebuie sa inteleaga ca la un moment dat se trage linie si sa fie unde trebuie sa fie: in democratie si capitalism Numai bine !
1 9
Crup • 2023-08-01 17:00:52
Li se rupe ungurilor. Ei oricum vor bloca SUA si Occidentul pe orice decizie cat de cat importanta in NATO si UE si unde e nevoie de veto. Politica ungurilor este bazata pe trei tari: jermania (practic nemtii ii tin in puf pe unguri), Federatia Rusa si China. De ce Federatia Rusa si China? Pentru ca spera ca americanii vor obosi si vor lasa partea asta de Europa pe mana rusilor si a chinezilor si atunci astia, ca semn de multumire ca ungaria a fost tara lor de paie in NATO si UE o sa impuna ca ungaria sa fure teritorii de la vecini. Asta este politica clara si imensa majoritate a ungurilor o vor din tot sufletul. Orban pentru ei este un fel de Isus unguresc (superior, logic, celui original).
11 1
ORBul • 2023-08-01 20:07:23
Iar te-ai zaharisit...
0 4
Crup • 2023-08-02 10:48:19
Ce inseamna expresia "a te zaharisi"?
0 0
Ismail Paine de circ • 2023-08-01 21:31:34
sa continue :)) sa-i vedem dati afara si din UE si in NATO!
0 2
Crup • 2023-08-02 10:40:01
Eu nu inteleg de ce atat de multi oameni isi doresc si spera la ceva care este -faptic - absolut imposibil. Respectiv scoaterea Ungariei din UE si NATO.
0 0
dr pepper • 2023-08-01 17:07:34
Az a szép, az a szép.....
5 1
tgg73 • 2023-08-01 17:13:05
Orice roman care vrea sa călătorească legal, in scop turistic- solicita si primește viza turistică pentru Statele Unite. Te vezi cu personalul consular fata in fata, e drept, dar nu e nicio problema. Desigur, cu visa waiver ar fi mai simplu, dar nu e momentul încă.
4 2
Ciprian77 • 2023-08-01 18:46:30
Ba da, e o problema. Programarile se fac uneori si cu asteptare de 4 luni. Se programeaza la o anumita ora si oamenii sunt luati in functie de cum ajung la rand. Si organizarea la intrarea in ambasada e o bataie de joc. Romanii trebuie sa stea pe celalalt trotuar, intr-un loc fara scaune, la soare, etc, chiar daca vorbim de oameni in varsta cu probleme de sanatate. Situatia cu programarile e mai proasta decat acum 20 ani. Nu stiu daca e vina ambasadei sau a firmei private angajate de ambasada (CGI) dar situatia poate fi imbunatatita. Plus in unele tari gen Ecuador exista si “interview waiver” ceea ce nu e cazul pentru romani sub 80 de ani care aplica prima data pentru viza.
1 1
tgg73 • 2023-08-01 20:02:40
Despre așteptatul pe trotuarul celălalt, e adevărat, însă timpii de așteptare sunt mai mult decât rezonabili. Nu e ca și cum sunt 100 de persoane programate la aceeasi ora si data. Dacă România ar fi la fel de organizata ca si Ambasada SUA la București..
0 3
Scarface1000 • 2023-08-01 17:17:05
Da... nu sunt deacord cu Orban ca e pro Rusia dar asta ce fac americanii e strict politic... Adica pe la granita USA cu Mexic intra zilnic mii de persoane ilegal din El Salvador, Honduras, Nicaragua, Mexic, Venezuela, Ecuador etc iar pe americani ii doare ca Orban a dat pasapoarte la Romani, Sloveni si Slovaci? Buna gluma... Toata lumea cu 2 neuroni stie ca asta e pedeapsa ca Orban e pro Rusia si anti lgbt nu ca pasapoarte si alte abureli... Pana una alta Ungaria este una dintre cele mai sigure tari din lume (locul 24) iar USA cea mareata este pe locul 121 la criminalitate. Adica cine de cine ar trebuii normal sa se fereasca?
13 2
Bogdanescul • 2023-08-01 17:45:16
dispari ma trol rus trist. SUA face ce vrea in ograda proprie. atata timp cat mexicanii aia nu sunt agenti rusi ii doare fix in cot ca intra mii zilnic. SUA e fondata pe imgrannti. la voi in rusia cati imigranti intra zilnic?
6 15
Scarface1000 • 2023-08-01 18:51:31
Pe ce loc e USA la criminalitate dintre toate tarile din lume si pe ce loc e Ungaria? Cate crime si atacuri armate mortale are US/ per 100 000 locuitori si cate are Ungaria?
9 1
AliKimiku • 2023-08-01 20:06:48
Pai eu zic ca Ungaria sa nu mai primeasca sub nici-o forma americani pe teritoriul lor!
1 7
CalugaruVaxile • 2023-08-01 17:21:01
Voi ati observat detaliul ca afectate sint documentele de calatorie emise intre 2011 si 2020? Adica, daca cetateanul maghiar isi reface miine pasaportul, nu mai e afectat de aceasta masura.
11 1
eucomentez • 2023-08-01 18:16:53
Povesti. Ungaria nu transporta arme in Ucraina, asta e razbunarea SUA.
11 3
transpenibilus • 2023-08-01 18:52:42
De ce, nu poate vinde destule arme hegemonul sau care e problema ca o tara minuscula ca orbanistan nu transporta? Cand comentezi ivan, nu mai bea votca ca apucatul Nimic nu se intelege decat ca ii urasti pe amerloci si ca esti speriat de faptul ca hegemonul a decis anihilarea si disparitia voastra.
3 10
Ioana Munteanu • 2023-08-02 11:40:23
Foarte bine fac SUA! N-ai cum să nu saluți acțiuni politice care sînt perfect logice și drepte. Nu avem parte prea des de așa ceva.
1 2
INTERVIURILE HotNews.ro