Sari direct la conținut

Dîncu a avut discuția lămuritoare cu premierul Ciucă. Ce a anunțat Guvernul după întâlnire

HotNews.ro
Vasile Dincu, Foto: AGERPRES
Vasile Dincu, Foto: AGERPRES

​​La patru zile de când premierul Ciucă a anunțat că îl așteaptă pentru explicații, Vasile Dîncu a ajuns luni dimineață la Guvern unde are o discuție cu șeful executivului pe tema declarațiilor referitoare la negocierile cu Rusia.

Premierul Nicolae Ciucă poartă discuţii, luni, la Palatul Victoria, cu ministrul Apărării, Vasile Dîncu, potrivit unei informări a Guvernului.

UPDATE Prim-ministrul Nicolae-Ionel Ciucă a discutat, la Palatul Victoria, cu ministrul Apărării, Vasile Dîncu. Temele abordate au vizat reuniunea miniștrilor apărării din cadrul NATO de la Bruxelles și calibrarea comunicării publice la nivelul Ministerului Apărării în context guvernamental, a anunțat Guvernul la finalul întâlnirii.

Surse din Coaliție au declarat săptămâna trecută pentru HotNews că premierul ar urma să-i ceară demisia lui Dîncu.

Ministrul Apărării s-a declarat joi contrariat de cum au evoluat lucrurile după declarația sa privind negocierile cu Rusia pentru pace în Ucraina. El spune că nimeni nu i-a cerut demisia până acum și dă vina pe USR pentru „montura care s-a făcut la București”.

Ministrul român al Apărării a declarat într-o intervenție avută la postul Prima TV că „războiul din Ucraina va mai continua și că „singura şansă a păcii poate să fie negocierea cu Rusia”.

„Sigur, e vorba de o negociere complexă (…) Ţările lumii, NATO, Statele Unite să negocieze pentru Ucraina garanţii de securitate şi o pace cu Rusia. Singură Ucraina nu va putea să negocieze cu Rusia, deoarece clasa politică din Ucraina în momentul acesta nu poate să îşi permită, să-şi asume (…) pierderea de teritorii, o pierdere injustă până la urmă de teritorii. Ar fi o înfrângere prea mare pentru politică”, a mai spus acesta.

Declarațiile ministrului Apărării, Vasile Dîncu, au fost taxate, pe rând, de președintele Klaus Iohannis, liderul PSD, Marcel Ciolacu, și de premierul Nicolae Ciucă.

„În acest război Rusia atacă Ucraina. Ucrainenii plătesc prețul de sânge în acest război și trebuie să acceptăm ideea cu toții că doar Ucraina va decide când, și cum, și ce negociază. Această poziție este poziția noastră oficială, este poziția oficială a Uniunii Europene și probabil unii demnitari de la noi trebuie să citească mai frecvent revista presei ca să afle aceste poziții”, a declarat marți Iohannis.

Vasile Dîncu, „ca părere personală, colegială, categoric da, a greșit”, a spus miercuri Marcel Ciolacu, susținând că atunci când ești ministru al Apărării într-o țară aflată într-o zonă de conflict nu poți avea „păreri personale, crezuri”.

Mai mult el a insistat că Dîncu nu s-a consultat nici cu președintele Iohannis, nici cu premierul Ciucă înainte de a face declarații privind negocierile cu Rusia.

„Îl aștept pe dl ministru să revină în țară de la ministeriala NATO. Trebuie să avem o discuție cât se poate de deschisă față de opinia dumnealui. Nu este opinia Guvernului și atunci va trebui să tranșăm foarte clar acest aspect”, a declarat joi Nicolae Ciucă.

Ajută-ne să facem HotNews mai bun
Vrem să aflăm ce subiecte sunt importante pentru tine și cum putem îmbunătăți HotNews. Am pregătit un chestionar a cărui completare durează 5 minute şi care e anonim, dacă nu vrei să ne laşi adresa de mail. Nu e obligatoriu să răspunzi la fiecare întrebare, deși ne-am bucura. Orice contribuție ne ajută să luăm decizii mai bune.
Formular Feedback
ARHIVĂ COMENTARII
Dr.Mythnick • 2022-10-17 10:49:36
psd-istul are sorici gros si multa prostie... va sta acolo pe banii statului, pana cand il da cineva afara.
7 52
Gigel cu elefantii • 2022-10-17 13:56:39
Prost nu-i. Si nu-s fan PSD. Ca poate gresi, aia e altceva.
8 3
bilbofil • 2022-10-17 15:32:51
Este încremenit în proiect. Dacă nu este și idiot pe deasupra, atunci, ca specialist în comunicare și în evaluarea opiniei publice, le face cu intenție și devine periculos de grav.
0 3
danmarian • 2022-10-17 18:10:29
Corect : Nu e NUMAI prost ! E si FUDUL - ca sa fie prost destul !!
0 3
Mazeta • 2022-10-17 10:56:51
Trăim vremuri primejdioase. Singurul ministru care cere negocieri va fi demis. Adevărata țintă este însă Iohannis, care prin firea sa înceată asigura țării o anumită stabilitate.
54 13
nahir • 2022-10-17 11:49:37
Măi @Mazeto, dar vreo părere despre stabilitatea mentală și fizică a liderului tău suprem, Putinică cel Mic, nu ai?
8 43
Amariei • 2022-10-17 12:15:45
Tovarasa Mazeta, Ucraina decide cand si in ce conditii vor fi negocieri. E lupta lor. Dancu trebuie sa isi tina gaura bucala inchisa si sa nu mai se trezeasca vorbind de parca ar fi la PSD in sedinta. Oricum a fost foarte ciudata numirea fostului ministru al propagandei in guvernul Nastase ca ministru al apararii...ceva pute a vodka in treaba asta.
11 34
tahomir • 2022-10-17 12:35:26
Corect, e lupta lor. NATO nu e implicata deloc, dar absolut deloc. Decizia a fost luata sa se lupte pana la ultimul ucrainian. Apoi va fi pace in Ucraina. Doar ca va fi parte a Rusiei. Dar e OK.
36 10
pamiproject • 2022-10-17 12:50:07
Hopa! Mazeta a facut mazetuci Chiar, stie cineva sa-mi explice cum se reproduc/propaga mazetele?
5 22
mihai_mi • 2022-10-17 13:44:48
Cu ruble se reproduc.
5 16
Rescator • 2022-10-17 14:38:42
Cred că se reproduc prin diviziune celulară în eprubete cu votcă.
3 6
fuscustm1 • 2022-10-17 13:16:24
Am impresia ca lupta va fi pana la ultimul rus. Nu ți se pare ca producția de Lada albe a crescut prea mult in ultima vreme? Măreață Rusie a ajuns la mâna iranienilor și a nord coreenilor, vai și amar de măreția ei…
5 21
Dimash • 2022-10-17 14:06:23
Trollule, UA decide dacă mai dorește sprijin din partea unor state care sunt și în NATO. Ce n-ai înțeles, este faptul că nu NATO ajută UA, ci fiecare stat în parte decide să ajute, cu ce și cât. Niciun stat membru NATO nu e obligat sau împins spre a ajuta.
4 10
atc • 2022-10-17 15:42:44
Bineinteles ca nu! Armele se vand din constiinta si solidaritate(!?)
3 2
Heruvim • 2022-10-17 13:19:15
Negocieri? Ce propune Dancu este practic conferinta de la Munchen 1939 unde marile puteri au permis ruperea unor parti din Cehoslovacia ca sa multumeasca pe Hitler. Fix asta a spus Dancu ca ar trebui sa se intample si cu Ucraina. Ulciorul nu merge de doua oru la apa. Niet tovarase! Ucrainienii vor lupta pana cand vor ei. Si stai sa vezi ce "tehnica" cum ziceti voi rusnacii incepe sa intre de saptamana viitoare in Ucraina! Daca ati tremurat cand au inceput sa vina HIMARS acum e cazul de pipilica. Numai Ucraina decide cand si cum se incheie conflictul. Asta e orcule, razboiul il incepi cand si cum vrei dar nu se termina cand si cum vrei.
6 25
bilbofil • 2022-10-17 18:26:51
Ai o eroare de tastatură. Conferința a fost în 1938. În primăvara lui 1939, Germania a dezmembrat și ocupat Cehoslovacia în ciuda angajamentelor asumate și a transformat Cehia în protectorat (de fapt, colonie) și Slovacia în stat separat (de fapt, provincie autoguvernată). Este bine de reamintit în situația de acum că, fără acordul de München și Pactul de Neagresiune de la Moscova, nu începea un război mondial în Polonia.
0 0
bufnitaroz • 2022-10-17 13:30:27
Dupa demitere este liber sa plece in Herson si sa negocieze de capul lui in numele poporului ucrainean.
6 10
Ibit • 2022-10-17 16:15:31
Stabilitate , dar intr-o directie gresita !
0 0
transpenibilus • 2022-10-17 11:51:29
Adevarat v-a reactivat! (putin huilo) Doamne ajuta sa fie pace si Slava Ucraina!
11 26
Popescul • 2022-10-17 15:21:00
Pace va fi candva, dar rămâne de vazut cum se vor prezenta granițele.
6 2
jijibau • 2022-10-17 15:53:37
Implicatiile sunt mult mai mari decat niste granite. Daca este extrem de scumpa castigarea unor teritorii, va face pe oricine conduce Orcia pe viitor daca sa mai calce teritoriile vecine. Daca sunt lasati sa scape usor, nu doar ca vor lua si altii exemplul, dar si Rusia il va repeta iar si iar. Deja sunt la a treia fapta, nu e ca si cum fac prima data asta. Dar aunfost lasati sa scape usor, iata urmarea.
0 1
Popescul • 2022-10-17 20:54:03
Hai să fim seriosi. Rusia a atacat Ucraina pentru ceea ce se întâmpla in Donbass de 7 ani. Altfel, vad ca rusii nu au atacat Belarusul pentru a-l anexa. Rusia nu a atacat nici macar Moldova.
2 1
Frank777 • 2022-10-17 12:24:04
Ce sa lamuresti?Ce sa zica Dancu ? Ca a fost declaratie politica ? Ca la alegeri cand mint toti sub forma "declaratiilor politice" . Sa zica ca nu tine cu rusii? Pai de ce a vorbit daca nu este rusofil? E ministru apararii nu sofer la Ministrul Apararii. Vorbeste gura fara el? Cu marga se cunoaste?sunt din acelasi grup rusofil? Au ei un plan?
8 23
Rescator • 2022-10-17 14:42:52
Niciun șofer de la M.Ap.N. nu este așa dus cu pluta încât să declare așa tâmpenii pro-Orcia.
3 3
JohnnyBGoode • 2022-10-17 12:24:47
România are șansa istorică de a scăpa de spionii ruși care s-au infiltrat la cele mai înalte niveluri. O ratăm și pe asta?
8 33
pamiproject • 2022-10-17 12:50:49
Am ratat vreodata sansa de a rata o sansa buna de a ne imbunatati tara? :)))
5 19
hopsinoi • 2022-10-17 13:15:16
adica (cu alte cuvinte) scapam de conserva sovietica si ramanem cu plagiatorica/imposturica? e bine si asa pentru inceput.
6 14
atc • 2022-10-17 15:37:51
Ai si cateva nume- asa, de conversatie? Sau n-ai voie sa le divulgi?
3 1
Popescul • 2022-10-17 16:00:34
N-are nume, daaar e plin de certitudini ca pisica de purici :D.
5 1
DomnuTrandafir • 2022-10-17 12:41:45
Singurii care zădărnicesc de ani de zile și ar putea să o facă din nou intrarea României în Spațiul Schengen sunt exact cei care alcătuiesc acum majoritxatea politică de la București. Ei sunt singurii vinovați, începând cu președintele. Dacă vom rata Schengen și euroscepticismul va crește în România, va fi tocmai pentru că actuala putere de la București, în frunte cu Klaus Iohannis, a încercat să forțeze ușa Schengen fără a îndeplini condiția politică esențială, adică repararea și întărirea justiției pe care fie nu o doresc sau de care nu le pasă.Vinovații sunt cei care șantajează acum CE și țările Schengen cu ceea ce ei sunt gata să declanșeze să își ascundă incompetența politica,ticalosia
6 19
atc • 2022-10-17 15:36:20
Adauga la "vinovatii cu santajul" si restul de 26 tari UE ce ne vor in Shengen( mai putzin una). Hai mai zi-ne, ca ai argumente!
4 3
elysyum • 2022-10-17 16:19:15
Fals... majoritatea e propulsata de altii tot de aici care au facut miliarde 20 ani cu aia care nu te primesc in Schenghen. Foloow the money....
2 1
Propinatiu • 2022-10-17 12:55:11
Probabil altul mai bun coaliția PSD-UDMR-PNL n-are.
2 12
Rdu • 2022-10-17 13:19:03
Ce e sigur e ca USR e de vina! Indiferent despre ce este vorba....
6 13
val111 • 2022-10-17 13:29:49
Domnul ministre spune foarte clar ça Ucraina trebuie sa cedeze ceva teritorii. Si unii sunt de accord cu el. Mai, oameni buni, daca considerati ca o tara Independenta trebuie sa cedeze teritorii Rusiei hai sa dam si noi ceva... Oltenia sau Moldova sau comuna Tandarei...
5 13
JustinCase • 2022-10-17 14:03:29
Eu l-aș da pe Dâncu.
4 18
Popescul • 2022-10-17 20:55:11
Dâncul spune ce gandesc multi in cancelariile occidentale. Daca tu crezi ca Ucraina iese din afacerea asta cu granitele antebelice, esti naiv. In esență Dâncul spune asta: negociati si limitati cedarile teritoriale si distrugerile, fiindca altfel la final oricum veti pierde si mai multe teritorii. Nu, exemplul tau nu e corect. Romanii nu au ucis/oropsit mii de etnici. Daca noi in 1990 le-am fi facut maghiarilor ce le-au facut ucrainenii rusofonilor din Donbass PANA la izbucnirea acestui razboi, azi erai in afara UE, a NATO, iar la Untold mergeai cu pașaportul. Deci situațiile celor două tari nu sunt nici macar vag asemănătoare.
4 1
demaGOGU • 2022-10-17 13:40:44
si totusi, adevarul trebuie rostit pana la capat: alternativa - la negocierile de pace cu Rossiya - este Armageddonul nuclear.
17 6
Dimash • 2022-10-17 14:14:50
Baliverne, aberații. Dacă orcii își doresc ca nici ei să nu mai existe pe Terra, so be it. Dar ce fac ei? Că au copiii și amantele și vilele și iahturile în occidentul decadent. Își vor sacrifica orcii de pe lângă Putler toate averile și familiile+amantele pentru ”dragostea nețărmurită” pentru Putler? De ce au furat atât de mult? Nu ca să-și trăiască viața în huzur? Păi dacă va fi Armaghedon, ce folos?
3 10
Rescator • 2022-10-17 14:48:31
Cel mai mult îi mișcă pe oligarhii rusnaci chestia cu amantele,așa că ,la momentul potrivit,îl vor căpăci pe Putler(apropo,și Putler are amante și copii cu ele).
4 2
transpenibilus • 2022-10-17 14:40:57
Doamne ajuta! Decat pace in conditiile compexului militar industrial fascisto-putlerist, Sovietele colective adica, mai bine 100 de Generali Iarna si Armaghedoane, inclusiv vreo 10 nucleare. Unde am ajunge daca i s-ar permite unui stat terorist sa santajeze nuclear Pamantul. Cu sau fara Armaghedon, ramane de vazut, cert e ca viitorul omenirii e fara ruZZia.
3 4
atc • 2022-10-17 15:28:11
"...cert e ca viitorul omenirii e fara ruZZia...". Da' de unde ai certitudinea asta? De la Mama Omida?
6 2
Popescul • 2022-10-17 20:57:53
A dat in bobi. Bine, unii mai hâtri ar zice ca doar dă-n gropi.
3 1
JustinCase • 2022-10-17 14:03:55
Demisia, Vlad Voiculescu!
6 7
George. • 2022-10-17 14:21:24
Unde ti-e onoarea mai Ciuca. Sau acum nu mai esti militar...
3 14
Popescul • 2022-10-17 15:29:32
Pai, Ciucă nu e de capul lui, că PNL nu are majoritate in parlament. Decizia apartine PSD.
5 2
George. • 2022-10-17 21:47:57
Corect! Dar eu cand am votat, nu am votat nici militar prim-ministru nici PSD.
0 5
provest_1 • 2022-10-17 15:12:53
Subiecte intalnirii dintre Ciuca si Dincu au fost: bullshit 1 si bullshit 2. Dincu zice ce vrea el, iar Ciuca pocneste din calcaie. 2 papagali fac praf politica externa a Romaniei, iar ficusul studiaza cu atentie.
1 11
Susufler0 • 2022-10-17 17:28:59
Si apoi "calibreaza" si el !
0 2
atc • 2022-10-17 15:26:19
"...probabil unii demnitari de la noi trebuie să citească mai frecvent revista presei". Am vrut sa ma informez si eu citind "REVISTA PRESEI", da' la chiscu' din colt se epuizase. Le-or fi cumparat demnitarii pe toate?!!
5 1
Ibit • 2022-10-17 16:20:20
Cand Iohannis a spus ca nu a fost informat ca in Romania este criza si inflatie , el nu a citit revista presei ?
1 3
Susufler0 • 2022-10-17 17:30:51
Ca intre "militari : calibreaza bla-bla-urile pt ca oricum sunt doar niste gloante oarbe !
0 2
elysyum • 2022-10-17 20:51:32
Cum stabilesc unii din birou.... ce trebuie sa faca altii care si au pierdut copii, mame ,tati,bunici sau soti sotii....omorati de salbatici...trimisi sa apere niste averi si privilegii.....cand tacerea e o virtute
0 4
INTERVIURILE HotNews.ro