Petrolierele cu deficiente interzise in port
Cu o experienta de 17 ani in domeniul distributiei si transportului naval al produselor petroliere, chimice si a gazelor lichefiate, institutia britanica Chemical Distribution Institute (CDI) a fost prezentata intr-o conferinta de presa de conducerea companiei JJ Marine.
Institutul dispune de o baza de date foarte complexa a tuturor navelor de tip tanc din lume, nave care trebuie sa fie inspectate anual de cei 59 de inspectori CDI acreditati la nivel mondial. Unul dintre cei 59 de inspectori CDI, directorul general JJ Marine, comandant de cursa lunga, Joseph Justin Katz a facut prezentarea institutiei britanice.
Autoritatea Navala Romana a contractat compania britanica JJ Marine sa efectueze inspectii si sa monitorizeze operatiunile de incarcare/descarcare a tuturor navelor tip tanc ce ajung in porturile romanesti in vederea cresterii gradului de siguranta.
„Dupa sase-sapte luni de lucru, concluzia a fost cresterea gradului de tehnicitate al navelor tanc, respectiv acelea cu deficiente mari care operau inainte nu au mai putut sa revina in portul romanesc. Astfel, in porturile romanesti au putut sa vina numai nave cu conditie tehnica buna“, a declarat Ion Mircea, director adjunct al ANR.
Aceasta nu a fost singura masura luata pentru cresterea sigurantei si navelor tanc in porturi a fost obligativitatea navelor de a avea corp dublu, in functie de constructia lor si de marfurile pe care le transporta.
Astfel, pana in 2010 cand va fi obligatoriu ca tancurile sa dispuna de corp dublu, navele care au corp simplu si nu corespund ultimelor standarde internationale nu vor mai putea intra in porturile romanesti si in porturile europene.
„Dupa aceasta perioada de 3 ani pe care se intinde contractul nu o sa mai fie nevoie de noi, ANR va avea personal propriu care va continua ceea ce am inceput noi. Ceea ce facem noi este usor de inceput dar greu de mentinut deoarece este necesar sa dispui de procedurile necesare.
Pentru noi este usor deoarece intreaga conducere a firmei este alcatuita din ofiteri de tancuri“, a spus JJ Katz.
Directorul General al JJ Marine a subliniat importanta Portului Constanta atat din punct de vedere al pozitiei strategice cat si pentru preturile mai mici practicate aici comparativ cu celelalte porturi din Europa, acesta considerand Portul Constanta „cel mai competitiv port la Marea Neagra“.